Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-03
Świątniki Górne: Dożywianie uczniów w szkołach w 2014 roku
Numer ogłoszenia: 497212 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świątniki Górne , ul. Bruchnalskiego 15, 32-040 Świątniki Górne, woj. małopolskie, tel. 12 2704030, faks 12 270 40 96.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiatniki-gorne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dożywianie uczniów w szkołach w 2014 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dożywianie uczniów w szkołach w 2014r. w okresie od 02 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r. w dniach trwania nauki /od poniedziałku do piątku/ czyli m.in. z wyłączeniem przerw w tym świątecznych określonych w kalendarzu roku szkolnego w szkołach podstawowych na terenie Gminy Świątniki Górne w niżej podanych miejscowościach : - Świątniki Górne - Rzeszotary - Wrząsowice - Ochojno - Olszowice - oraz w Zespole Szkół w Świątnikach Górnych. W zakres dożywiania będzie wchodziło przygotowanie posiłków z własnych produktów żywnościowych Dostawcy : - drugiego śniadania dla łącznie 20 dzieci w szkołach podstawowych w miejscowości Rzeszotary , Olszowice, (przewidywana ilość posiłków 3660) - obiadu jednodaniowego dla łącznie 52 dzieci w szkołach podstawowych w miejscowości Świątniki Górne, Wrząsowice, Ochojno oraz w Zespole Szkół w Świątnikach Górnych (przewidywana ilość posiłków 9516) w dniach trwania nauki szkolnej / od poniedziałku do piątku/ z dostawą do wymienionych szkół. Odbiór posiłków dokonywany będzie przez dyrektorów poszczególnych szkół lub inne upoważnione przez nich na piśmie osoby. Posiłki w formie drugiego śniadania winny być dostarczane do szkół pomiędzy godzinami 8:00 - 10:00. Posiłki w formie obiadu jednodaniowego winny być dostarczane do szkół pomiędzy godzinami 11:30 - 13:00. Dokładna ilość dzieci, która objęta zostanie dożywianiem będzie każdorazowo precyzowana z wyprzedzeniem 1 dnia przez dyrektorów szkół. Pod pojęciem obiadu jednodaniowego należy rozumieć drugie danie tj. dań jarskich ( 1 raz w tygodniu) i dań mięsnych ( 4 razy w tygodniu). Drugie danie powinno być w postaci: a ) ziemniaków lub zamiennika (np. ryż, kasza, makaron ), potrawy mięsnej (np. kotlet schabowy, kotlet drobiowy, sznycel, klopsy, pieczeń cielęca , bitki wieprzowe oraz surówki lub jarzyny gotowanej; potrawy z mąki (np. naleśniki z serem, pierogi ruskie, pierogi z mięsem. Zamawiający wyklucza podawanie frytek . Waga/objętość posiłków (minimalna): - ziemniaki, kasza, ryż lub makaron - 200 g, - mięso lub ryba - 100 g, - surówki, jarzyny - 100 g - potrawa z mąki od 450 g. Każdy gorący posiłek powinien zawierać co najmniej 900 kcal. Posiłki winny być dostarczone w pojemnikach jednorazowych nadających się do spożycia gorącego posiłku. Dostawca powinien dostarczyć także jednorazowe sztućce, którymi można zjeść posiłek. Pod pojęciem drugie śniadanie należy rozumieć posiłek składający się : z 2 bułek (każda min. 50 g.) z masłem oraz: z wędliną , serem żółtym, twarożkiem, pasztetem , pastą wraz z dodatkami warzywnymi ( ogórek, pomidor, sałata) lub dżemem itp. dodatkowo elementem drugiego śniadania są: owoc (np. jabłko, pomarańcz, mandarynka itp.) lub sałatka owocowa lub jarzynowa Posiłki muszą być urozmaicone i w skali tygodnia nie mogą powtarzać się. Zakres usługi powinien obejmować : - dla wskazanej ilości uczniów wskazanych przez Dyrektorów Szkół przygotowanie posiłków w formie drugich śniadań oraz obiadów jednodaniowych (drugich dań) z własnych produktów żywnościowych o odpowiedniej temperaturze , gramaturze, wartości kalorycznej i odżywczej. Dostarczenie posiłków z miejsca produkcji do pomieszczeń poszczególnych szkół realizowane będzie przez Dostawcę na jego koszt. Dowóz posiłków do szkół powinien się odbywać w samochodzie spełniającym warunki sanitarne zatwierdzone przez Państwową Stację Sanitarno Epidemiologiczną, transport posiłków w atestowanych termosach lub atestowanych naczyniach jednorazowych. Dostawca jest zobowiązany do zabierania naczyń i sztućców jednorazowych w dniu wydania posiłku lub w dniu następnym. Dostawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 136 poz.914 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Bezwzględnie należy przestrzegać norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności. Zamawiający oczekuje, iż Dostawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze pro zdrowotnym poprzez: -Stosowanie tłuszczów roślinnych; -Ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych; -umiarkowane stosowanie mięsa czerwonego; -stosowanie mięsa drobiowego; -stosowanie ryb; -umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli; -duży udział warzyw i owoców w posiłkach, w tym także nasion roślin strączkowych. Dostawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. Dostawca będzie podawał tygodniowy jadłospis do wiadomości dyrektora szkoły w sposób zwyczajowo przyjęty u Zamawiającego najpóźniej przed obiadem w pierwszy dzień tygodnia w którym obowiązuje. Wszelkie zmiany w jadłospisie sugerowane przez Dyrektorów szkół będą brane pod uwagę przez Dostawcę. Dyrektor może żądać wprowadzenia zmian do jadłospisu, nie później niż do godziny 16:00 w tym samym dniu. Zgłoszenie zmian może nastąpić w dowolnej formie. Wszystkie posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Oferent powinien zaproponować cenę jednostkową posiłku, która obejmuje - wartość jednego posiłku (wsad do kotła -obiad jednodaniowy, wartość produktów - śniadanie); koszt przygotowania posiłku; koszt dowozu posiłków do poszczególnych szkół - wydanie posiłku; koszt naczynia jednorazowego i sztućców..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków 55.52.11.00 - Usługi rozwożenia posiłków .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 02.01.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Oświadczenie o kwalifikacjach osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia - Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy muszą spełnić następujące warunki, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oceniane będzie ich łączne doświadczenie) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: - Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych wykonuje, co najmniej 1 podobną usługę polegającą na przygotowaniu i dostarczeniu posiłków, oraz załączy dowody określające, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest posiadać zaświadczenie z SANEPID-u, stwierdzające, że jest zdolny do wykonywania usługi objętej zamówieniem oraz , że samochód jest przystosowany do przewozu posiłków.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest posiadać zaświadczenie z SANEPID-u, stwierdzające, że jest zdolny do wykonywania usługi objętej zamówieniem oraz , że samochód jest przystosowany do przewozu posiłków.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełnienia tego warunku, Zamawiający będzie wymagał poniżej wymienionych dokumentów: -Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych /zał. 3/
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1).Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę /zał.1/ 2).Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych /zał.3/. 3).Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę /zał. 5/ 4).Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. 5).Zaświadczenie z SANEPID-u, stwierdzające, że jest zdolny do wykonywania usługi objętej zamówieniem oraz , że samochód jest przystosowany do przewozu posiłków. 6).Oferent winien zaproponować przykładowy skład jednego posiłku w skali jednego tygodnia z podaniem gramatury posiłku zarówno dla drugich śniadań jak i dla obiadu jednodaniowego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swiatniki-gorne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świątnikach Górnych
ul. Krakowska 2
32-040 Świątniki Górne.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świątnikach Górnych ul. Krakowska 2 32-040 Świątniki Górne Pokój nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- wynajęcie sali wykładowej oraz świadczenie usługi cateringowej realizowanej w takcie warsztatów w dwóch terminach, współfinansowanej ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
- Sukcesywne świadczenie usług restauracyjnych (cateringowych), obejmujących przygotowanie, dostarczenie oraz podanie posiłków podczas szkolenia
- Usługi przygotowywania posiłków dla dzieci Publicznego Przedszkola Nr 2 w Ząbkach wraz z wynajmem pomieszczeń przeznaczonych na prowadzenie kuchni związanej z działalnością gastronomiczną
- przygotowanie i dostawa całodziennego wyżywienia dla wychowanków placówek opiekuńczo wychowawczych w Poznaniu
- Zapewnienie usługi gastronomicznej (obiad) w celu organizacji spotkania partnerów projektu CE-Spaces4All w Łańcucie w dniu 8 maja 2025r. dla max. 35 osób.
- USŁUGI CATERINGOWE POLEGAJĄCE NA PRZYGOTOWANIU I DOSTARCZENIU GORĄCYCH POSIŁKÓW DWUDANIOWYCH DLA KLIENTÓW DO CZTERECH PLACÓWEK OPS W OKRESIE OD 01.04.2025 R. DO 31.03.2026 R.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.