eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OtwockWymiana kotłów centralnego ogrzewania w budynku nr 55A w ZUOP Otwock - Świerk

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-04

Ogłoszenie nr 510264505-N-2019 z dnia 04-12-2019 r.

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych - Przedsiębiorstwo Państwowe: Wymiana kotłów centralnego ogrzewania w budynku nr 55A w ZUOP Otwock - Świerk

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550236339-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych - Przedsiębiorstwo Państwowe, Krajowy numer identyfikacyjny 17471611000000, ul. ul. Andrzeja Sołtana 7, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 227 180 092, e-mail zuop@zuop.pl, faks 227 180 257.
Adres strony internetowej (url): www.zuop.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: przedsiębiorstwo państwowe użyteczności publicznej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wymiana kotłów centralnego ogrzewania w budynku nr 55A w ZUOP Otwock - Świerk

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

7/ZUOP/2019 - wykonanie remontu kotłowni wodnej w budynku nr 55 A

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

W zakres opisu przedmiotu zamówienia wchodzi: a) wymiana kotłów centralnego ogrzewania w budynku nr 55A w ZUOP Otwock-Świerk, b) przegląd serwisowy zamontowanych kotłów centralnego ogrzewania i kominów, przez autoryzowany serwis producenta, raz w roku (przez okres 3 lat od podpisania umowy) w zakresie zgodnym z wymaganiami opisanymi w dokumentacji techniczno - ruchowej kotłów i kominów.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/11/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 186000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: DROTEX Sp. z o.o.
Email wykonawcy: w.matysiak@drotex.eu
Adres pocztowy: ul. Pachnaca 85b
Kod pocztowy: 02-790
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 223860.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 223860.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 223860.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 30 %

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.3 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający jako podstawę ustaleń przyjął stan faktyczny opisany w protokole konieczności z 24 października br. (w aktach sprawy). Jako kluczowy element stanu faktycznego mający znaczenie dla dokonania oceny formalno-prawnej trybu właściwego do realizacji zamówienia Zamawiający przyjął konieczność szybkiego wyboru Wykonawcy i sprawnego usunięcia nagłej awarii kotłowni przed sezonem grzewczym. Mając na uwadze, iż wartość zamówienia została oszacowana w kwocie powyżej 30 000 EURO, Zamawiający uwzględniając charakter zamówienia oraz stan faktyczny wstępnie przyjął, iż zamówienie nie może być realizowane w trybie przetargu nieograniczonego mając na uwadze konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia (ze względu na potrzebę zapewnienia w nadchodzącym okresie zimowym minimalnych warunków bytowych w budynkach Zamawiającego, ogrzewanych z kotłowni centralnej, których minimalne warunki bytowe regulują odrębne przepisy). W konsekwencji przyjmując jako podstawę konieczność szybkiego i sprawnego usunięcia nagłej awarii Zamawiający poddał analizie tryb negocjacji bez ogłoszenia art. 61 i następne ustawy pzp oraz tryb zamówienia z wolnej ręki - art. 67 i następne ustawy prawo zamówień publicznych. Uwzględniając powyższe Zamawiający ustalił, iż wyłącznie tryb zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy pzp gwarantuje szybkie i sprawne usunięcie nagłej awarii, zgodnie z szczegółowym opisem w tabeli. Zamawiający przyjął, iż ze względu na konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia nie może sobie pozwolić na wykonywanie czynności przewidzianych w innych trybach. Tabela Nazwa procedury Czas trwania od rozpoczęcia do zawarcia umowy z Wykonawcą Przetarg nieograniczony Przygotowanie opisu zamówienia + szacowanie wartości (14 dni) + ogłoszenie przetargu i oczekiwanie na oferty (20 dni) + wezwanie do uzupełnienia dokumentów (5 dni) + wybór Wykonawcy wraz z okresem stand still do zawarcia umowy 7 dni - razem ok. 46 dni Tryb wolnej ręki Zaproszenie do negocjacji 1 podmiotu + negocjacje - ok. 5 dni + wybór Wykonawcy wraz z okresem stand still do zawarcia umowy 5-7 dni - razem ok. 10 dni Tryb negocjacji bez ogłoszenia Zaproszenie do negocjacji 3 podmiotów + negocjacje - ok. 10 dni + oczekiwanie na finalne oferty oraz ich analiza 10 dni + wybór Wykonawcy wraz z okresem stand still do zawarcia umowy 5-7 dni - razem ok. 27 dni Zamawiający dokonał też analizy przesłanek umożliwiających zawarcie zastosowania trybu wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt. 3) tj.: a) wyjątkowa sytuacja niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, b) konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. Ad. 1 W ocenie Zamawiającego wskazany powyżej stan faktyczny ma charakter wyjątkowej sytuacji niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć w toku bieżącej eksploatacji kotłowni. Zamawiający dokonując w/w oceny uwzględnił sposób definiowania pojęcia nieprzewidywalności przez Krajową Izbę Odwoławcza oraz Urząd Zamówień Publicznych. W uchwale KIO z 6 stycznia 2015 (KIO/KD 115/14) wskazano, że pojęcia "przewidywalność sytuacji", o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 3 pzp nie należy odnosić tylko do możliwości zaistnienia danej sytuacji, ale raczej badać stopień prawdopodobieństwa wystąpienia tej sytuacji oraz związaną z tym racjonalność i zasadność uprzedniego przedsięwzięcia określonych środków oraz związaną z tym racjonalność i zasadność uprzedniego przedsięwzięcia określonych środków związanych ze skutkami wystąpienia danego hipotetycznego zdarzenia oraz ponoszenia nakładów z tym związanych. Weryfikacja czy dana okoliczność mogła i powinna zostać przewidziana przez Zamawiającego jest przy tym dokonywana z zastosowaniem kryterium należytej staranności. UZP w Wytycznych dotyczących interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, podkreśla, iż okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć, to takie sytuacje, których wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Do takich okoliczności UZP zalicza np. awarie. Odnosząc powyższe do przedmiotowego stanu faktycznego, w ocenie Zamawiającego Dział Techniczny wykazał należytą staranność. Dział Techniczny wykonywał stale czynności konserwacyjne i korzystał z usług podmiotu zewnętrznego, który na podstawie precyzyjnie sformułowanego harmonogramu wykonywała stale czynności konserwacyjne (uszkodzenie kotła centralnego ogrzewania w budynku nr 55A została stwierdzona w październiku. Możliwość wystąpienia w/w uszkodzenia nie wynikała z wcześniej przeprowadzonych czynności konserwacyjnych, prowadzonych zgodnie z przyjętym na początku roku harmonogramem. Ad. 2 Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia, wynika z charakteru zamówienia. Uszkodzenie kotła głównego powoduje, iż Zamawiający rozpoczął sezon grzewczy przy użyciu kotła małego, którego moc grzewcza wystarczy do ogrzewania budynków przy temperaturze zewnętrznej do kilku stopni poniżej zera (wynika z doświadczenia Zamawiającego z minionych sezonów grzewczych). Przy większym spadku temperatury zewnętrznej, moc grzewcza kotła małego nie jest w stanie zapewnić Zamawiającemu minimalnej temperatury w pomieszczeniach wymaganej odrębnymi przepisami. Taka sytuacja jest niedopuszczalna mając na uwadze wykorzystywanie ogrzewanych budynków do statutowej działalności Zamawiającego związanej z przetwarzaniem odpadów promieniotwórczych oraz zapewnienie pracownikom warunków pracy wymaganych w przepisach prawa. Z oceny Zamawiającego spadek temperatury zewnętrznej w większym zakresie niż kilka stopni poniżej zera nastąpi już w miesiącu grudniu. Tym samy w skutek przyjęcia trybu przetargu nieograniczonego lub trybu negocjacji bez ogłoszenia, dopiero w połowie miesiąca grudnia br. Zamawiający mógłby zawrzeć umowę z Wykonawcą. Natomiast wyłonienie Wykonawcy w trybie z wolnej ręki pozwoli już w połowie grudnia na wykonanie infrastruktury, która gwarantuje Zamawiającemu utrzymanie temperatur w ogrzewanych budynkach na poziomie minimalnym określonym w odrębnych przepisach. Reasumując okoliczności faktyczne i formalno - prawne (sytuacja nie mogła być przewidziana przez Zamawiającego, przyczyny wystąpienia sytuacji nie leżą po stronie Zamawiającego, zamówienie jest natychmiast do wykonania, Zamawiający nie może zachować terminów w celu sprawnego wyłonienia Wykonawcy z innych trybów, mając na uwadze potrzebę natychmiastowego rozpoczęcia realizacji zamówienia) uzasadniają realizacje zamówienia na wymianę uszkodzonych kotłów centralnego ogrzewania w budynku nr 55 A w trybie wolnej ręki.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.