Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-12
Oborniki: Rozbudowę i przebudowę świetlicy wiejskiej w Lulinie
Numer ogłoszenia: 82411 - 2012; data zamieszczenia: 12.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach , ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 6559100; 6559133, faks 061 6559101.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowę i przebudowę świetlicy wiejskiej w Lulinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa świetlicy wiejskiej w Lulinie. 2.Zagospodarowanie działki istniejące - budynek istniejącej świetlicy do remontu i rozbudowy 351,56 m2 projektowane - rozbudowa świetlicy 94,87 m2 - droga dojazdowa 112,00 m2 - miejsca postojowe 150,00 m2 - zbiornik na ścieki 15,00 m3 powierzchnia działki 12.500,00 m2 3.Ocena stanu technicznego budynku istniejącego: Dane techniczne obiektu - powierzchnia zabudowy 28,80 X 12,20 m2= 351,56m2 - powierzchnia użytkowa 335,62 m2 - kubatura 1401,38 m3 4.Opis ogólny: Budynek o funkcji świetlicy wiejskiej z częścią socjalną. Obiekt posiada przyłącza wodociągowe z wodociągu wiejskiego, kanalizacyjne do zbiornika na ścieki oraz energetyczne. Obiekt w części wykończony i użytkowany przez miejscowy klub sportowy dotyczy to części zaplecza socjalnego w części sali świetlicy w stanie surowym zamkniętym. Budynek w konstrukcji tradycyjnej: ściany murowane z pustaków i cegły pełnej. Więźbą dachowa dwuspadowa, wiązary stalowe w rozstawie co ok. 3,5m, krycie eternitem falistym . Budynek wyposażony w instalację elektryczną, wod - kan. , bez ogrzewania. 5.Opis stanu projektowanego Na wskazanej działce projektuje się rozbudowę wraz z remontem świetlicy wiejskiej jako kontynuację istniejącej bryły budynku i zadaszeniem wejściowej elewacji budynku. Wejście główne do budynku zaprojektowano od strony wschodniej. Wprowadzenie pokrycia dachu blachą trapezową oraz perforowanej attyki wzdłuż elewacji, żaluzji antywłamaniowych w oknach poprawi wygląd budynku jako całości. 5.Dane charakterystyczne Powierzchnia zabudowy 446,43m2 / w tym dobudowa - 94,87 m2/ Kubatura zabudowy 1818,78m3/w tym dobudowa - 417,4m3/ Powierzchnia użytkowa 415,62m2/ w tym dobudowa - 80m2/ przedsionek 8,8 m2 hol wejściowy 20,8 m2 szatnia 5,4 m2 w.c. męski 11,3 m2 w.c. damski 3,5 m2 w.c. niepełnosprawnych 4,0 m2 pom. gospodarcze 15,7 m2 pom. magazynowe 10,5 m2 6. Dostępność dla osób niepełnosprawnych - budynek zaprojektowany został w sposób umożliwiający korzystanie przez osoby niepełnosprawne ze świetlicy i sanitariatów znajdujących się w poziomie parteru budynku. 7.Zastosowane materiały konstrukcyjne - stal zbrojeniowa A-I, A-III N - beton B25 (C20/25) - drewno K27 8.Konstrukcja: Fundamenty: Posadowienie budynku zaprojektowano na następujące warunki geologiczne: piasek średni i drobny średnio zagęszczony, brak wody gruntowej w poziomie posadowienia. Fundamenty budynku ławowe, B = 0,40m h = 0,30m, zagłębione minimum 0,80 m ppt. z betonu B-25, zbrojone 4 prętami 12, strzemiona 6 co 25 cm. Miejscowe poszerzenia fundamentów w miejscu oparcia słupów i kominów. Stopy fundamentowe słupów o wymiarach 90x 90 cm, wysokości 40 cm, z betonu B-25, zbrojonego stalą A- III, z wystawieniem zbrojenia do dowiązania zbrojenia słupów zewnętrznych Ściany fundamentowe: Ściany fundamentowe z bloczków betonowych M6 na zaprawie cementowej marki 5 MPa, należy wykonać jako dwuwarstwowe (25cm + 5cm styropian) o grubości 30cm. Na ścianach fundamentowych należy ułożyć izolację poziomą (dwie warstwy papy na lepiku). Natomiast od strony zewnętrznej należy wykonać pionową izolację przeciwwilgociową na bazie asfaltu. Docieplenia wymagają również istniejące ściany fundamentowe , 5cm warstwą styropianu. Ściany nośne, wieńce, podciągi: - ściany nośne murowane z bloczków betonu komórkowego gr. 25,0 cm na zaprawie cementowo-wapiennej 3 Mpa, z ostatnią warstwą dla ułożenia stropu z cegły pełnej. - wieńce żelbetowe 25x 25 cm, z betonu B25 zbrojonego podłużnie 4 prętami 12 (stal A-IIIN) i poprzecznie strzemiona 6 co 20 cm (stal A-I). - Nadproża nad otworami okiennymi i drzwiowymi zaprojektowano z prefabrykatów żelbetowych typ L-19/N. Szerokość oparcia nadproża na ścianie powinna być nie mniejsza niż 15 cm. - Ściany budynku istniejącego ocieplić styropianem grubości 15 cm. Ściany działowe: Ścianki działowe wykonane bloczków betonowych gr. 12 cm. Dach: - konstrukcja nośna dachowa z I 200 , w rozstawie jak pokazano na rysunku , elementy oparte na ścianie szczytowej istniejącej i doczołowo mocowane do wieńca szczytowej ściany projektowanej, - konstrukcja daszku wejściowego z elementów zimno giętych -profili zamkniętych 60x60x3mm ; mocowanych do ściany szczytowej z jednej strony i opartych na słupach z drugiej strony, - pochylenie połaci dachowej jest kontynuacją dachu istniejącego, - konstrukcja daszku wejściowego z elementów zimno giętych -profili zamkniętych 60x60x3 mm ; mocowanych do ściany szczytowej z jednej strony i opartych na słupach z drugiej strony. Komin - kominy murowane tradycyjne. 9.Opis elementów wykończeniowych: Posadzki : - wewnętrzne na gruncie - usunąć wierzchnią warstwę terenu, wykonać podłoże pod posadzkę pomieszczeniach podsypki piaskowej; następnie ułożyć warstwy posadzkowe wg opisu na rysunkach arch. przekrojów, pomieszczeniach dylatacją przy ścianach; do izolacji poziomej zastosować lepik asfaltowy; wierzchnią warstwę betonu zbroić siatka stalową, dylatować od ścian po obwodzie, - na stropie wewnętrzne - wykonać posadzkę wg rysunków architektonicznych, - posadzka parteru kamionkowa na 6 cm warstwie betonu B20, izolowana 10 cm warstwą styropianu twardego FS20, ułożonego na folii grubej i 15 cm warstwie podbetonu B15 Podłogi: W pomieszczeniach mokrych typu łazienka i kuchnia należy zastosować płytki ceramiczne w pozostałych pomieszczeniach panele podłogowe lub wykładzinę dywanową. Pokrycie dachu: - pokrycie dachu o nachyleniu dwustronnym 250 blachą płaską na rąbek stojący - płyta OSB wodoszczelna 2,2cm - folia wstępnego krycia /wiatrochronna/ - kratownice w części istniejącej i płatwie I 200 - ocieplenie stropu w obszarze pasa dolnego wiązara dachowego i na ruszcie stalowym do mocowania płyty gips.- karton.w części projektowanej - wełna mineralna gr. 25 cm. Tynki: - tynki wewnętrzne ścian cementowo-wapienne gr. 1,5 cm, - tynki zewnętrzne mineralne na siatce PE, na ociepleniu 15 cm warstwą styropianu, malowane farbą silikatową w kolorze białym, 20456 ( miodowy), 27266 ( szary) zgodnie z rysunkiem elewacji. Izolacje przeciwwilgociowe - poziome izolacja na ławach fundamentowych - 2x papa asfaltowa na lepiku na gorąco izolacja w posadzce i w ścianach zewnętrznych - folia polietylenowa budowlana - pionowe izolacja pionowa ścian fundamentowych od fundamentów do połączenia z izolacją poziomą z powłokowych mas bitumicznych (trzykrotna powłoka) - lepik asfaltowy nakładany na gorąco lub dysperbit , folia kubełkowa. Izolacje termiczne Ocieplenie ścian fundamentowych warstwą styropianu 5cm. Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą styropianu 15cm. Dach ocieplony 25cm warstwą wełny mineralnej ułożonej w dolnym pasie wiązara dachowego oraz na ruszcie stalowym w części dobudowanej budynku. Ocieplenie posadzki przyziemnej 8 cm warstwą styropianu twardego FS20. Stolarka - zgodnie z wykazem stolarki okiennej i drzwiowej - Ramy okienne - kolor od wewnątrz biały od zewnętrz RAL 9007. Zaleca się stosowanie okien wyposażonych w nawiewniki okienne i spełniające wymagania wentylacji pomieszczeń przez odpowiedni współczynnik infiltracji. Drzwi wewnętrzne typowe, zgodnie z katalogiem wybranej firmy lub wg indywidualnego projektu. - Drzwi wejściowe - atestowane antywłamaniowe, okładzina drzwi-fornir. Parapety: Parapety zewnętrzne - z blachy tytanowo- cynkowej, lakierowanej Parapety wewnętrzne - kamienne, lastrykowe. Obróbki blacharskie i zadaszenie nad wejściem: Daszek oraz obróbki blacharskie wykonane z blachy płaskiej na rąb stojący kolor patyna szaroniebieska. Rynny i rury spustowe wykonane z blachy tytanowo-cynkowej. Malowanie: Ściany wewnętrzne malowane farbami akrylowymi lub emulsyjnymi w kolorze białym. Powierzchnie drewniane wewnątrz budynku pomalować bejco-lakierem. Elementy stalowe przed malowaniem farbami zewnętrznymi, oczyścić i pokryć powłokami antykorozyjnymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone jeżeli: 1)polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe, 2)zamówienia uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, 3)wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 15 % wartości zamówienia podstawowego, 4)zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który: spełnia warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum trzy zamówienia, których przedmiotem była przebudowa/budowa/remont budynku o wartości każdej z robót co najmniej 200.000,00 zł netto
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który: spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: a)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, b)co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych). Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Wszystkie wymienione powyżej osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który: spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.: posiada ważne i opłacone ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca ponadto przedkłada: 1)Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2)Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar robót Zamawiającego, który stanowi załącznik Opisu Przedmiotu Zamówienia (Część II SIWZ) - zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych w przedmiarze robót. Kosztorys musi zawierać dane wyjściowe do kosztorysowania (stawka roboczogodziny, zastosowane narzuty m.in. koszty pośrednie i zysk). W kosztorysie ofertowym Wykonawca zobowiązany jest do ujęcia wszystkich pozycji katalogowych zgodnie z przyjętą technologią wykonania robót oraz wynikających z opracowanej dokumentacji projektowej. Wycenione winny być wszystkie elementy. Zamawiający w zakresie zmian obmiaru dopuszcza jedynie takie zmiany, które nie wpływają na całościowy obmiar wycenianej pozycji np. szt. 1 - kpl. 1, próba 1 - szt. 1, 100m2 4 - 400 m2. Wykonawca nie ma prawa bez zgody Zamawiającego dokonywania zmian w przekazanym przedmiarze robot (np. dopisywania pozycji, zmiany ilości robót itp.). Jeżeli w wyniku dokonanej przez siebie analizy i obliczenia ilości robót uzna je za niewłaściwe, to zmiany ilości robót Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. 3)Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego. 2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3.Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4.Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć: 1)zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, 2)zmiany producenta materiałów budowlanych, urządzeń lub wyposażenia, 3)zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw w stosunku do przedmiaru robót lub kosztorysu ofertowego wykonawcy, pod warunkiem, że nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 4)zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5)zmiany terminów określonych w § 6 umowy, 6)rezygnacji z wykonania części robót budowlanych, dostaw i usług, 7)zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (w tym podatku VAT), 8)zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, 9)zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający. 5.Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany - jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego) zawierający opis proponowanych zmian i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 6.Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione okoliczności: 1)niezgodność przedmiaru robót z określeniem przedmiotu zamówienia zawartego w dokumentacji projektowej lub STWiORB, 2)obniżenie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 3)poprawy wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, 4)zmiany obowiązujących przepisów, 5)podniesienie wydajności urządzeń, 6)podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 7)usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu, 8)opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego; lub innemu wykonawcy, zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, 9)zaistnienie nieprzewidzialnych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, 10)wykonanie robót dodatkowych koniecznych do wykonania przedmiotu niniejszej umowy, 11)siła wyższa. 7.Podstawę obliczenia kosztów zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1-4 w związku z pkt 6 stanowi kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych przez Wykonawcę do sporządzenia oferty zamówienia podstawowego, ale nie większych niż ostatnie aktualne średnie ceny publikowane w SEKOCENBUD. 8.Zakazuje się zmiany umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 9.Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1-7 wymaga zawarcia aneksu do umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl (bip.oborniki.pl)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Obornikach ul. Marsz. J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki
Referat Zamówień Publicznych pokój nr 212, piętro II..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2012 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - Biuro Obsługi Interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OBORNIK
- Świadczenie usług pocztowych
- Dzierżawa zbiornika kriogenicznego 3 tony na tlen medyczny ciekły wraz z parownicą i dostawą tlenu w autocysternach przez okres 24 miesięcy dla SP ZOZ w Obornikach
- "Usługi w zakresie transportu drogowego osób z niepełnosprawnością (dowozy mieszkańców Gminy Oborniki do ŚDS w Rogoźnie w 2025 r.)"
- Przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie ulic: Ks. Szymańskiego, Marszałka Józefa Piłsudskiego i Adama Mickiewicza w Obornikach.
- Przebudowa pomieszczenia w budynku starostwa na Terenowy Punkt Paszportowy
więcej: przetargi w Obornikach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa, przebudowa rozbudowa dróg w m. Bogaczów, Nowogród Bobrzański i Sobolice
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szkoły Podstawowej oraz budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Skuły (dokończenie rozbudowy)
- BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
- "Rozbudowa kanalizacji przy ul. Kopernika i ul. Reymonta"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.