rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-04-07
rok: 2015
data dokumentu: 2015-04-07
rok: 2015
sygnatury akt.:
KIO 607/15
KIO 607/15
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Sylwester Kuchnio
Przewodniczący: Sylwester Kuchnio
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 7 kwietnia 2015 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27
marca 2015 r. przez Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez Administracja Domów Miejskich
ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy,
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27
marca 2015 r. przez Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez Administracja Domów Miejskich
ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy,
postanawia:
1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z jego rachunku na rzecz Impel
Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej równowartość wpisu od
odwołania,
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.
Sygn. akt: KIO 607/15
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający, Administracja Domów Miejskich ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy, prowadzi na
podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „Pzp”, postępowanie o udzielenie
zamówienia na wykonywanie usług polegających na utrzymaniu czystości budynków,
podwórzy, chodników, placów oraz utrzymaniu czystości i pielęgnacji terenów zielonych w
nieruchomościach zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich „ADM” Sp. z o.o. w
Bydgoszczy.
Szacunkowa wartość zamówienia jest wyższa od kwot wskazanych w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w dniu 18 marca 2015 r. w Dz. Urz. UE Nr 2015/S
054-094779.
W dniu 27 marca 2015 r Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu wniosła do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie względem czynności podjętej w ww.
postępowaniu – postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 2 kwietnia 2015 r. Zamawiający poinformował Prezesa Izby o uwzględnieniu
odwołania w całości.
Kopię
odwołania
zamieszczono
na
stronie
internetowej
Zamawiającego
(
http://bip.adm.com.pl/?app=zamowienia&nid=1471&y=2015&status=1
) w dniu 27 marca
2015 r.
W terminie wskazanym w art. 185 ust. 2 ustawy, do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.
Uwzględniając powyższe, Izba zważyła, co następuje.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy, w przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w całości
zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu
niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy
przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu
odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła wystąpienie przesłanek nakazujących umorzenie
postępowania odwoławczego opisanych w dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy – zamawiający
uwzględnił odwołanie, a do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie
przystąpił żaden wykonawca.
W związku z powyższym na podstawie art. 192 ust. 1 w zw. z art. 186 ust. 2 ustawy
orzeczono, jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 z zastrzeżeniem art.
186 ust. 6 pkt 1 Pzp, tj. znosząc je wzajemnie. Stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) nakazano zwrot kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego.
1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z jego rachunku na rzecz Impel
Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej równowartość wpisu od
odwołania,
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.
Sygn. akt: KIO 607/15
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający, Administracja Domów Miejskich ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy, prowadzi na
podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „Pzp”, postępowanie o udzielenie
zamówienia na wykonywanie usług polegających na utrzymaniu czystości budynków,
podwórzy, chodników, placów oraz utrzymaniu czystości i pielęgnacji terenów zielonych w
nieruchomościach zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich „ADM” Sp. z o.o. w
Bydgoszczy.
Szacunkowa wartość zamówienia jest wyższa od kwot wskazanych w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w dniu 18 marca 2015 r. w Dz. Urz. UE Nr 2015/S
054-094779.
W dniu 27 marca 2015 r Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu wniosła do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie względem czynności podjętej w ww.
postępowaniu – postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 2 kwietnia 2015 r. Zamawiający poinformował Prezesa Izby o uwzględnieniu
odwołania w całości.
Kopię
odwołania
zamieszczono
na
stronie
internetowej
Zamawiającego
(
http://bip.adm.com.pl/?app=zamowienia&nid=1471&y=2015&status=1
) w dniu 27 marca
2015 r.
W terminie wskazanym w art. 185 ust. 2 ustawy, do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.
Uwzględniając powyższe, Izba zważyła, co następuje.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy, w przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w całości
zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu
niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy
przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu
odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła wystąpienie przesłanek nakazujących umorzenie
postępowania odwoławczego opisanych w dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy – zamawiający
uwzględnił odwołanie, a do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie
przystąpił żaden wykonawca.
W związku z powyższym na podstawie art. 192 ust. 1 w zw. z art. 186 ust. 2 ustawy
orzeczono, jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 z zastrzeżeniem art.
186 ust. 6 pkt 1 Pzp, tj. znosząc je wzajemnie. Stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) nakazano zwrot kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego.
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 606/15 z dnia 2015-04-17
- Sygn. akt KIO 592/15, KIO 598/15, KIO 602/15 z dnia 2015-04-15
- Sygn. akt KIO 550/15 z dnia 2015-04-14
- Sygn. akt KIO 601/15 z dnia 2015-04-13