rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2020-05-25
rok: 2020
data dokumentu: 2020-05-25
rok: 2020
sygnatury akt.:
KIO 908/20
KIO 908/20
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Marzena Teresa Ordysińska
Przewodniczący: Marzena Teresa Ordysińska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 25 maja 2020 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27
kwietnia 2020 r. przez wykonawcę M. G., prowadzącego działalność gospodarczą pod
firmą lnvest Horeca Bistro M. G. w Nowym Sączu w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego - Gminę Piaseczno
bez udziału stron w dniu 25 maja 2020 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27
kwietnia 2020 r. przez wykonawcę M. G., prowadzącego działalność gospodarczą pod
firmą lnvest Horeca Bistro M. G. w Nowym Sączu w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego - Gminę Piaseczno
postanawia:
1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy M.
G.
, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą lnvest Horeca Bistro M. G. w Nowym
Sączu kwoty 7 500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), uiszczonej
tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 198b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
–
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. 1843) na niniejsze postanowienie –
w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………
Sygn. akt: KIO 908/20
U z a s a d n i e n i e
I. Gmina Piaseczno (dalej
: Zamawiający), prowadzi postępowanie, na podstawie przepisów
ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.
1843; d
alej: Prawo zamówień publicznych), którego przedmiotem jest dostawa i montaż
wyposażenia dla nowej części Szkoły Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki”
(nr sprawy 21/2020)
Postępowanie zostało ogłoszone w Biuletynie Zamówień Publicznych poz. 516449,
2020 r.
W dniu 27 kwietnia 2020
r. przez wykonawcę M. G., prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą lnvest Horeca Bistro M. G. w Nowym Sączu (dalej: Odwołujący)
zostało wniesione odwołanie.
W
odwołaniu Odwołujący zarzucał Zamawiającemu zarzucam, że czynność wyboru
oferty najkorzystniejszej została dokonana z naruszeniem art. 91 ust 1 w związku z art. 89
ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych poprzez ocenę i brak odrzucenia oferty niezgodnej
z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie ilości pozycji
30 kosztorysu, ewentualnie - w
przypadku uznania, iż zachodzą przesłanki poprawienia tej
niezgodności, - zarzucał naruszenie art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych
poprzez zaniechanie poprawienia niezgodności wraz z konsekwencjami rachunkowymi
wprowadzonych zmian.
Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu:
-
unieważnienia czynności wyboru jako najkorzystniejszej w ramach zadania nr 1 oferty
złożonej przez Swisspol Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz dokonania
ponownego badania i oceny ofert w zakresie
tej części postępowania,
- odrzucenia
oferty złożonej przez Swisspol Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
ewentualnie, w przypadku uznania, iż niezgodność z treścią oferty jest możliwa do
poprawienia na mocy art. 87 ust, 2 pkt 3 prawa zamówień publicznych nakazanie
zamawiającemu poprawienia na tej podstawie:
a)
opisu pozycji 30 kosztorysu złożonego przez Swisspol Ltd spółka
z
ograniczoną odpowiedzialnością przez zmianę:
-
ilości z „1" na „2"
-
wartości netto z „990,00" na „1980,00"
-
wartości VAT z „227,70" na „455,40"
-
wartości brutto z „1 217,70" na „2 435,40";
b)
sumy wartości kosztorysu przez zmianę:
-
sumy wartości netto z „186 573,00" na „187 563,00"
-
wartości VAT z „42 911,79" na „43 139,49"
-
wartości brutto z „229 484,79" na „230 702,49";
c)
formularza ofertowego Swisspol Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
przez wprowadzenie tych samych zmian w wartości netto, wartości podatku VAT oraz
wartości brutto.
Do postępowania odwoławczego nie zgłosił przystąpienia żaden wykonawca.
W dniu 19 maja 2020 r.
Zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu
w
całości. Oryginał odpowiedzi na odwołanie wpłynął do Izby w dniu 25 maja 2020 r.
II.
Izba uznała, że postępowanie odwoławcze należy umorzyć, bowiem Zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty podniesione w odwołaniu, a żaden wykonawca nie przystąpił do
postępowania odwoławczego.
Zgodnie z art. 186 ust. 2
Prawa zamówień publicznych, w przypadku uwzględnienia
przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym. W takim przypadku zamawiający wykonuje,
powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie
z
żądaniem zawartym w odwołaniu.
Ponadto, w związku z art. 186 ust. 6 pkt 2b Prawa zamówień publicznych, Izba
postanowiła o zwrocie Odwołującemu uiszczonego wpisu od odwołania.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
Przewodniczący: ……………………………
1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy M.
G.
, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą lnvest Horeca Bistro M. G. w Nowym
Sączu kwoty 7 500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), uiszczonej
tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 198b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
–
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. 1843) na niniejsze postanowienie –
w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………
Sygn. akt: KIO 908/20
U z a s a d n i e n i e
I. Gmina Piaseczno (dalej
: Zamawiający), prowadzi postępowanie, na podstawie przepisów
ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.
1843; d
alej: Prawo zamówień publicznych), którego przedmiotem jest dostawa i montaż
wyposażenia dla nowej części Szkoły Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Zawadzkiego "Zośki”
(nr sprawy 21/2020)
Postępowanie zostało ogłoszone w Biuletynie Zamówień Publicznych poz. 516449,
2020 r.
W dniu 27 kwietnia 2020
r. przez wykonawcę M. G., prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą lnvest Horeca Bistro M. G. w Nowym Sączu (dalej: Odwołujący)
zostało wniesione odwołanie.
W
odwołaniu Odwołujący zarzucał Zamawiającemu zarzucam, że czynność wyboru
oferty najkorzystniejszej została dokonana z naruszeniem art. 91 ust 1 w związku z art. 89
ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych poprzez ocenę i brak odrzucenia oferty niezgodnej
z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie ilości pozycji
30 kosztorysu, ewentualnie - w
przypadku uznania, iż zachodzą przesłanki poprawienia tej
niezgodności, - zarzucał naruszenie art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych
poprzez zaniechanie poprawienia niezgodności wraz z konsekwencjami rachunkowymi
wprowadzonych zmian.
Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu:
-
unieważnienia czynności wyboru jako najkorzystniejszej w ramach zadania nr 1 oferty
złożonej przez Swisspol Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz dokonania
ponownego badania i oceny ofert w zakresie
tej części postępowania,
- odrzucenia
oferty złożonej przez Swisspol Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
ewentualnie, w przypadku uznania, iż niezgodność z treścią oferty jest możliwa do
poprawienia na mocy art. 87 ust, 2 pkt 3 prawa zamówień publicznych nakazanie
zamawiającemu poprawienia na tej podstawie:
a)
opisu pozycji 30 kosztorysu złożonego przez Swisspol Ltd spółka
z
ograniczoną odpowiedzialnością przez zmianę:
-
ilości z „1" na „2"
-
wartości netto z „990,00" na „1980,00"
-
wartości VAT z „227,70" na „455,40"
-
wartości brutto z „1 217,70" na „2 435,40";
b)
sumy wartości kosztorysu przez zmianę:
-
sumy wartości netto z „186 573,00" na „187 563,00"
-
wartości VAT z „42 911,79" na „43 139,49"
-
wartości brutto z „229 484,79" na „230 702,49";
c)
formularza ofertowego Swisspol Ltd spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
przez wprowadzenie tych samych zmian w wartości netto, wartości podatku VAT oraz
wartości brutto.
Do postępowania odwoławczego nie zgłosił przystąpienia żaden wykonawca.
W dniu 19 maja 2020 r.
Zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu
w
całości. Oryginał odpowiedzi na odwołanie wpłynął do Izby w dniu 25 maja 2020 r.
II.
Izba uznała, że postępowanie odwoławcze należy umorzyć, bowiem Zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty podniesione w odwołaniu, a żaden wykonawca nie przystąpił do
postępowania odwoławczego.
Zgodnie z art. 186 ust. 2
Prawa zamówień publicznych, w przypadku uwzględnienia
przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym. W takim przypadku zamawiający wykonuje,
powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie
z
żądaniem zawartym w odwołaniu.
Ponadto, w związku z art. 186 ust. 6 pkt 2b Prawa zamówień publicznych, Izba
postanowiła o zwrocie Odwołującemu uiszczonego wpisu od odwołania.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
Przewodniczący: ……………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 742/20 z dnia 2020-06-01
- Sygn. akt KIO 587/20 z dnia 2020-06-01
- Sygn. akt KIO 583/20 z dnia 2020-06-01
- Sygn. akt KIO 520/20 z dnia 2020-06-01
- Sygn. akt KIO 477/20 z dnia 2020-06-01