eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2022 › Sygn. akt: KIO 1299/22
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2022-05-31
rok: 2022
sygnatury akt.:

KIO 1299/22

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Jolanta Markowska

po rozpoznaniu na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron i uczestników postępowania w
dniu 31 maja 2022 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 16 maja 2022 r. przez wykonawcę: Computex Sp. z o.o. Sp. k., ul.
Mroźna 27, 03-654 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego:
Województwo Mazowieckie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa,

przy udziale wykonawcy: T-Mobile Polska S.A., ul. Marynarska 1202-674 Warszawa,
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego w sprawie o sygn. akt KIO
1299/22 po stronie
odwołującego,


postanawia:

1. umarza
postępowanie odwoławcze,

2. nakazuje zwrot z ra
chunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy: Computex Sp. z o.o. Sp. k.,
ul. Mroźna 27, 03-654 Warszawa
kwoty 15
000
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej równowartość kwoty
uiszcz
onego wpisu od odwołania.

Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 wr
ześnia 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w
terminie 14 dni od dnia jego d
oręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.



Przewodniczący
………………………


Sygn. akt KIO 1299/22
UZASADNIENIE

Zama
wiający – Województwo Mazowieckie z siedzibą w Warszawie - prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
„Dostawę infrastruktury teleinformatycznej Data Center wraz z kolokacją urządzeń oraz
budowę i utrzymanie sieci WAN w ramach projektu E-zdrowie dla Mazowsza 2”. Ogłoszenie
o zamówieniu opublikowano w Dzienniku Urzędowym UE nr 2022/S 087-235596 z dnia 4
maja 2022 r. W tym samym dniu Zamawiaj
ący udostępnił wykonawcom specyfikację
warunków zamówienia na Platformie Zakupowej.

Wykonawca, Computex Sp. z o.o. Sp. k.,
z siedzibą w Warszawie, na podstawie art.
513 pkt 1
ustawy z dnia 11 wr
ześnia 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z
2021 r. poz. 1129 ze zm.) zwanej dalej
„Pzp”, wniósł w dniu 16 maja 2022 r. odwołanie
wobec
czynności sporządzenia przez Zamawiającego Specyfikacji Warunków Zamówienia
(dalej
„SWZ”) w zakresie opisu przedmiotu zamówienia z naruszeniem zasad udzielania
zamówień publicznych, w szczególności zasady równości i uczciwej konkurencji a także
proporcjonalności.
Odwołujący
zarzuc
ił naruszenie przez Zamawiającego art. 99 ust 1, 2 i 4
Pzp oraz art. 16 pkt 1 i 3 Pzp,
poprzez sporządzenie SWZ w zakresie opisu przedmiotu
zam
ówienia w sposób utrudniający i ograniczający uczciwą konkurencję, poprzez taki dobór
parametrów, które uniemożliwiają złożenie konkurencyjnej oferty i dostęp do postępowania.
Według wiedzy Odwołującego aktualny opis przedmiotu zamówienia w zakresie objętym
zarzutam
i odwołania faktycznie nie pozwala na zaoferowanie obudów serwerów kasetowych
jakiegokolwiek z producentów. Odwołujący podniósł, że zgodnie z dostępnymi danymi
rynkowymi, aktual
nie nie istnieją i nie są dostępne żadne obudowy żadnego z producentów
spełniające tak opisane wymagania SWZ. Jak wynika bowiem z danych produktowych dla
dostępnych rynkowo obudów serwerów kasetowych wiodących producentów tego rodzaju
rozwiązań:
- producent Dell -
posiada w ofercie obudowę Poweredge-mx7000, która ma wysokość 7U i
możliwość obsługi do 8 serwerów kasetowych
- producent HPE
– posiada w ofercie obudowę HPE Synergy 12000 Frame, która ma
wysokość 10 U i możliwość obsługi do 12 serwerów o połowie wysokości lub 6 serwerów o
pełnej wysokości.
Zdaniem Odwołującego, konieczna modyfikacja wymagań SWZ w zakresie
parametrów obudowy serwerów kasetowych w sposób o jaki wnosi Odwołujący pozwoli na:
-
zaoferowanie dostępnych rynkowo obudów serwerów kasetowych – aktualny OPZ nie
pozwala na złożenie oferty,

-
zapewnieni
e konkurencyjności opisu przedmiotu zamówienia – możliwe będzie
zaoferowanie
rozwiązań dwóch wiodących producentów serwerów kasetowych i obudów Dell
oraz HPE -
co spełnia dyrektywy wynikające z art. 99 oraz 16 Pzp,
-
zaoferowanie optymalnych i
nowoczesnych rozwiązań stosowanych z powodzeniem
w analogicznych projektach.
M
ając powyższe na względzie Odwołujący wniósł o wprowadzenie w SWZ
następującej koniecznej modyfikacji wymagań w zakresie parametrów obudowy serwerów
kasetowych (
Za
łącznik nr 2 – OPZ) -
pkt
29. Obudowa do serwerów kasetowych musi spełniać
następujące minimalne wymagania:
Lp.
„Zestaw do instalacji w standardowej szafie rack 19’’, składający się z maksymalnie trzech
obudów, umożliwiający instalację minimum 20 serwerów kasetowych dostarczanego typu, o
wysokości sumarycznej nie przekraczającej 21U, wraz z kompletem szyn umożliwiających
instalację w szafie rack 19.”


Wezwa
nie do udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia odwołania
oraz kopię odwołania złożonego przez wykonawcę Computex Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w
Warszawie, zostało zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania -
Platformie Zakupowej w dniu 17 ma
ja br., oraz przekazane do wszystkich wykonawców
biorących udział w przedmiotowym postępowaniu, za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
Na wezw
anie Zamawiającego do zgłoszenia przystąpienia do postępowania
odwoławczego, w dniu 20 maja 2022 r. wykonawca T-Mobile Polska S.A. zgłosił
przystąpienie do niniejszego postępowania, stosownie do art. 525 ust. 1- 3 Pzp, po stronie
O
dwołującego, wnosząc o uwzględnienie odwołania.

Pismem z dnia 27 maja 2022 r.
Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie, w której
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu. Zamawiający wyjaśnił, że w
związku z wniesionym w dniu 16 maja 2022 r. odwołaniem przez wykonawcę Computex Sp.
z o.o. Sp.k.,
Zamawiający, działając w trybie art. 521 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019
r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1194 ze zm.) uwzględnił odwołanie w
całości oraz w związku z przytoczonym przez Odwołującego argumentem o braku
dostępności na rynku urządzeń wyspecyfikowanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia,
wprowadza zmiany do Opisu przedmiotu
zamówienia (załącznik nr 2 do SWZ) zgodnie z
żądaniami Odwołującego, tj.:
1. W rozdziale 5 ust. 29 lp 1 w
zakresie wymagań dla obudowy do serwerów
kasetowych
otrzymuje nowe następujące brzmienie:

Lp.
Nazwa parametru
Opis minimalnych
wymagań technicznych
1
Obudowa
Zestaw do instalacji w standardowej szafie rack 19’’,
składający się z maksymalnie trzech obudów, umożliwiający
instalację minimum 20 serwerów kasetowych dostarczanego
typu, o wysokości sumarycznej nie przekraczającej 21U, wraz
z kompletem szyn umożliwiających instalację w szafie rack 19.
2. W rozdziale 5 ust. 1 lp 2 w zakresie liczby dostarczanej infrastruktury otrzymuje nowe
następujące brzmienie:
L.p.
Przedmiot zakupu
Liczba
elementów/licencji
dostarczanych
do
DC-UMWM
Liczba
elementów/licencji
dostarczanych
do
DRC-UMWM
2
obudowa do oferowanych serwerów
kasetowych
1 zestaw
1 zestaw
3.
W rozdziale 5 ust. 25 wymaganie Z.56 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
Lp.
Opis wymagania
Z.56
System umożliwia scentralizowane zarządzanie co najmniej wszystkimi serwerami
kasetowymi dostarczonymi w ramach przetargu, w tym monitorowanie stanu
serwerów kasetowych i ich alertów, analizę wydajności oraz zadania
administracyjne opisane poniżej.


B
iorąc pod uwagę dokonane powyżej ustalenia, Izba zważyła, co następuje:


Izba
stwierdziła, że wobec uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów
przedstawionych
w odwołaniu oraz wobec braku zgłoszenia przez wykonawców w
ustawowym terminie oraz w trybie,
o którym mowa w art. 525 ust. 1-3 Pzp, przystąpień do
postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego, postępowanie niniejsze należało
umor
zyć na podstawie art. 522 ust. 1 Pzp, zgodnie z którym, w

przypadku uwzględnienia
przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
po
stępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy,

pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w
terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub
unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu.

Wobec p
owyższego, postanowiono, jak w sentencji.

O kosztach
postępowania Izba orzekła, biorąc pod uwagę treść § 9 ust. 1 pkt 2a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
szcze
gółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wyso
kości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020r., poz. 2437), z którego
w
ynika, że jeżeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu
przed otwarciem rozprawy, a
do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden
wykonawca po stronie zamawi
ającego, Izba orzeka o dokonaniu zwrotu na rzecz
Od
wołującego z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.

Przewodniczący
…….……………..


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie