eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 382 w ¦widnicy, w rejonie skrzy¿owania ulic Przemys³owej/Kopernika

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-07-26

¦widnica: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 382 w ¦widnicy, w rejonie skrzy¿owania ulic Przemys³owej/Kopernika
Numer og³oszenia: 156449 - 2016; data zamieszczenia: 26.07.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna;

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 382 w ¦widnicy, w rejonie skrzy¿owania ulic Przemys³owej/Kopernika.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiot zamówienia 3.2.1.Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane zwi±zane z realizacj± zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 382 w ¦widnicy, w rejonie skrzy¿owania ulic Przemys³owej/Kopernika. 3.2.2.Zadanie wykonywane jest przez Gminê Miasto ¦widnica na podstawie porozumienia w sprawie powierzenia do realizacji Gminie Miasto ¦widnica zadania w³asnego Województwa Dolno¶l±skiegopn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 379 i 382 w m. ¦widnica w zakresie opracowania dokumentacji projektowej i realizacji robót budowlanych oraz przyjêcia pomocy rzeczowej na rzecz Województwa Dolno¶l±skiego od Gminy Miejskiej ¦widnica 3.2.3.Planowana inwestycja bêdzie realizowana w zakresie niewymagaj±cym zmiany granic pasa drogowego. 3.2.4.Zadanie obejmuje wykonanie robót objêtych Zg³oszeniem robót budowlanych do Urzêdu Wojewódzkiego we Wroc³awiu. Uwaga -Przedmiot zamówienia realizowany jest w porozumieniu z gestorem infrastruktury podziemnej tj. ¦widnickim Przedsiêbiorstwem Wodoci±gów i Kanalizacji Sp. z o. o. (dalej ¦PWiK), które bêdzie prowadzi³o w obszarze przedmiotu zamówienia swoj± inwestycj±, nieobjêt± przedmiotem niniejszego zamówienia. -Zgodnie z uzgodnieniami z zarz±dc± drogi - Dolno¶l±sk± S³u¿b± Dróg i Kolei we Wroc³awiu, ¦PWiK bêdzie mog³o rozpocz±æ swoj± inwestycjê dopiero po przekazaniu przez Zamawiaj±cego placu budowy Wykonawcy robót drogowych objêtych niniejsz± SIWZ oraz po sporz±dzeniu, uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez Wykonawcê robót drogowych projektu tymczasowej organizacji ruchu. -Roboty wodoci±gowe musz± byæ ¶ci¶le skoordynowane z robotami drogowymi a wej¶cie w pas drogowy drogi wojewódzkiej mo¿e nast±piæ tylko i wy³±cznie za pisemn± zgod± kierownika budowy. -W zwi±zku z powy¿szym roboty stanowi±ce przedmiot zamówienia bêd± mo¿liwe do wykonania po zakoñczeniu robót sieciowych realizowanych przez ¦PWiK. -Ustala siê, ¿e zakoñczenie robót przez ¦PWiK winno nast±piæ w ci±gu 1 miesi±ca od dnia przekazania gestorowi sieci placu budowy przez kierownika budowy; termin ten mo¿e ulec przed³u¿eniu o ok. 2 tygodni w przypadku wyst±pienia nieprzewidzianej kolizji lub awarii -w takiej sytuacji Zamawiaj±cy przewiduje aneksowanie terminu wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca ma obowi±zek: -udostêpnienia placu budowy ¦PWiK w celu wykonania przez przedsiêbiorstwo niezbêdnych robót budowlanych, zwi±zanych z przebudow± sieci wodoci±gowej, -po przekazaniu placu budowy ¦PWiK - ustalenia faktycznej daty zakoñczenia robót wodoci±gowych i powiadomienia o tym Zamawiaj±cego -koordynowania realizacji przedmiotu zamówienia z ¦PWiK oraz Zamawiaj±cym przed rozpoczêciem ka¿dego elementu robót drogowych, Wykonawca winien przewidzieæ ewentualne koszty wynikaj±ce z realizacji przedmiotu zamówienia w koordynacji z ¦PWiK i obj±æ je rycza³tow± cen± ofertow±. 3.2. Wspólny s³ownik zamówieñ publicznych CPV: 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 3.3. Lokalizacja 3.3.1.Przedmiot zamówienia obejmuje dzia³ki numer: 346, 347, 970, 971, 972, 974 (AM 14), 1126 (AM 13), 1173 (AM 10); Obrêb geodezyjny: 0003 Fabryczna. 3.3.2.Zamawiaj±cy zaleca dokonania wizji lokalnej terenu przeznaczonego pod realizacjê przedmiotu zamówienia. 3.4. Zakres przedmiotu zamówienia 3.4.1. zakres prac obejmuje: 1)rozbiórkê istniej±cych nawierzchni -frezowanie jezdni gr.13cm -2150,00 m2, -nawierzchni jezdni z kostki 9/11 -132,00 m2, -chodników i ¶cie¿ek rowerowych z kostki bet. -948,00 m2, -krawê¿ników betonowych 15x30cm wraz z ³awami -666,00 mb, 2)wywóz i sk³adowanie nieu¿ytecznych materia³ów z rozbiórki 3)regulacjê istniej±cych obrze¿y do nowych spadków chodników i ¶cie¿ek rowerowych - 331,00 mb, 4)ustawienie nowych obrze¿y w miejscu rozbudowywanego chodnika w ilo¶ci -530,00 mb, 5)ustawienie krawê¿ników kamiennych 20x30cm, na rondzie i wysepkach dziel±cych -594,00 mb, 6)ustawienie nowych krawê¿ników betonowych 15x30cm -204,00 mb 7)wykonanie ³aw pod krawê¿niki -62,80 m3, 8) korytowanie pod now± konstrukcjê (jezdni, chodników) -3059,00 m2, 9) wykonanie stabilizacji cem. o Rm=2,5Mpa pod konstrukcjê jezdni, pier¶cienia, ³uków i ci±gu pieszojezdnego -3059,00 m2, 10) wykonanie konstrukcji jezdni: - podbudowa z mieszanki kam. ³amanego 0/31.5 (gr.20cm) -2186,00 m2, - podbudowa z mieszanki min-bitum. AC22P (GR.8cm) -2186,00 m2, - warstwa wi±¿±ca z mieszanki min. bitum. AC16W(gr.6cm) -2186,00 m2, - warstwa ¶cieralna z mieszanki min. bitum. SMA11 (gr.4cm) -2186,00 m2, 11) wykonanie pier¶cienia na rondzie oraz ³uków: - podbudowa z betonu C16/20 (gr.20cm) -182,00 m2, - warstwa ¶cieralna z kostki granitowej 18/20 -182,00 m2, 12) u³o¿enie chodników z kostki betonowej z rozbiórki -948,00 m2, 13) wykonanie konstrukcji nowych chodników i ¶cie¿ek rowerowych: - podbudowa z mieszanki kam. ³amanego 0/31.5 (gr.15cm) -691,00 m2, - nawierzchnia chodnika z kostki betonowej (gr.8cm) na podsypce piaskowo-cementowej -691,00 m2, - nawierzchnia ¶cie¿ek rowerowych z mieszanki min-bit. SMA 0/6.3 -556,00 m2, 14) wykonanie oznakowania poziomego nawierzchni -100,00 m2, 15) ustawienie znaków pionowych ¶rednich -10 szt. 16) wykonanie regulacji urz±dzeñ, w³azów, wpustów i zaworów. -46szt. 3.4.2W zakres przedmiotu zamówienia wchodz± równie¿ inne prace niezbêdne do jego nale¿ytego wykonania, w tym: 1)wykonanie oraz uzgodnienie i zatwierdzenie przez stosowne organy projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, 2)oznakowanie placu budowy, 3)organizacjê zaplecza budowy ( miejsce, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 4)bie¿±cy wywóz materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 5)uporz±dkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 6)niezw³oczne zawiadomienie Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 7)sporz±dzenie planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 8)inne czynno¶ci wynikaj±ce ze specyfiki danych robót. 3.5.Zalecenia dotycz±ce prowadzenia robót budowlanych: 3.5.1Roboty budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych, umo¿liwienia dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru przez ca³y okres trwania budowy 3.5.2Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. 3.5.3Po wykonaniu robót budowlanych Wykonawca winien sporz±dziæ geodezyjn± inwentaryzacjê powykonawcz± dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia i orygina³ zg³osiæ do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w ¦widnicy, a kopiê do Zamawiaj±cego. Dokumentacja powykonawcza dla Zamawiaj±cego, a szczególno¶ci zaktualizowany plan zagospodarowania terenu powinien byæ przekazany w wersji papierowej i elektronicznej, numerycznej wersji wektorowej w formie zapisu dwg, dxf lub dgn. Elementy zagospodarowania pasa drogowego/zdarzenia drogowe powinny posiadaæ wype³nienia. 3.6. Przedmiot zamówienia szczegó³owo zosta³ opisany w: 3.6.1.dokumentacji projektowej (za³±cznik C do SIWZ) sporz±dzonej przez biuro projektowe pn. BOKA Budownictwo ogólne, projektowanie, kosztorysowanie i nadzór - Piotr Bryk, z siedzib±: Struga 31A, 58-311 Struga, uzgodnionej z Dolno¶l±sk± S³u¿b± Dróg i Kolei we Wroc³awiu, obejmuj±cej n/w opracowania: 1)Projekt budowlany bran¿y drogowej (PB), 2)Projekt docelowej organizacji ruchu wraz z uzgodnieniem i zatwierdzeniem (jako element PB) 3)Specyfikacje technicznych wykonania i odbioru robót. 3.6.2.niniejszej SIWZ 3.6.3.Dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt. 3.6.1. znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg - pok. 311. Uwaga! Za³±czony przedmiar robót nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Przedmiar robót za³±czony jest w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiaru nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy, zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym, projektem docelowej organizacji ruchu oraz szczegó³ow± specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót. 3.7. Warunki wykonania robót 3.7.1.Przedmiot zamówienia wykonywany bêdzie zgodnie z nale¿yt± staranno¶ci±, zaplanowanym zakresem oraz sposobem realizacji, w szczególno¶ci zgodnie z dokumentacj± projektow±, o której mowa w pkt. 3.6.1 i niniejszym SIWZ, zaleceniami Zamawiaj±cego i projektem umowy tak, aby dzie³o mog³o byæ przekazane w efekcie koñcowym, jako obiekt w pe³ni funkcjonalny oraz zgodny z przepisami prawa i zasadami sztuki budowlanej. 3.7.2.Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z re¿imem technologicznym, obowi±zuj±cymi przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, oraz przepisami BHP. 3.7.3.Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z warunkami SIWZ, za jako¶æ zastosowanych materia³ów i ich zgodno¶æ z normami obowi±zuj±cymi, wg przepisów art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz.U.2016.290 j.t.). 3.7.4.Wszelkie materia³y, urz±dzenia i technologie niezbêdne do wykonania przedmiotu zamówienia zostan± nabyte we w³asnym zakresie przez Wykonawcê; Wykonawca dostarczy materia³y i zrealizuje przedmiot zamówienia przy u¿yciu w³asnych lub wypo¿yczonych we w³asnym zakresie, na w³asny koszt narzêdzi i ¶rodków transportu. 3.7.5.Wszystkie u¿yte do budowy materia³y dostarczane przez Wykonawcê (bez kostki kamiennej) musz± odpowiadaæ parametrom podanym w projekcie, powinny byæ nowe i posiadaæ odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeñstwa, certyfikat lub deklaracjê zgodno¶ci z polsk± norm± (lub inn± norm± obowi±zuj±c± w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobat± techniczn±, ¶wiadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalaj±ce na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem materia³ów nale¿y przed³o¿yæ do akceptacji inspektorowi nadzoru inwestorskiego. O uzyskaniu wy¿ej okre¶lonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiaj±cego. 3.7.6.Akceptacja materia³ów przez Zamawiaj±cego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialno¶ci za skutki wynikaj±ce z zastosowania niew³a¶ciwych materia³ów, niespe³niaj±cych wymogów norm obowi±zuj±cych w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 3.7.7.Wykonawca zobowi±zany jest do okazania inspektorowi nadzoru oraz Zamawiaj±cemu dokumentów, o których mowa w pkt. 3.7.5. na ka¿dym etapie realizacji robót 3.7.8.Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osobê wskazan± w ofercie, posiadaj±c± odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 3.7.9.Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia dokumentacji dla czynno¶ci wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami. 3.7.10.Wykonawca umie¶ci na budowie w widocznym miejscu og³oszenie zawieraj±ce dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia. 3.7.11.Wykonawca, we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zrealizuje tymczasowe obiekty i urz±dzenia na terenie placu budowy (punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy). 3.7.12.Wykonawca bêdzie ponosi³ koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zu¿ycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy oraz innych nak³adów, niestanowi±cych warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 3.7.13.Wykonawca poniesie koszty prób, badañ jako¶ci robót, itp., a tak¿e koszty sporz±dzenia inwentaryzacji powykonawczej robót stanowi±cych przedmiot zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 3.7.14.Wykonawca we w³asnym zakresie i na koszt w³asny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami. 3.7.15.Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych, umo¿liwienia dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru przez ca³y okres trwania budowy 3.7.16.Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ³adu i porz±dku, usuwanie na swój koszt wszelkich ¶mieci, odpadów, opakowañ i innych pozosta³o¶ci po zu¿ytych materia³ach. W przypadku zaniechana, czynno¶ci porz±dkowe mog± zostaæ wykonane przez Zamawiaj±cego na koszt Wykonawcy. 3.7.17.W trakcie oraz przed przyst±pieniem do wykonywania robót Wykonawca we w³asnym zakresie wykona dokumentacjê fotograficzn± oraz inwentaryzacjê przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami. 3.7.18.Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na w³asny koszt. 3.7.19.Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawid³owo¶æ ich oznakowania przez ca³y okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. 3.7.20.Roboty nale¿y prowadziæ w sposób zapewniaj±cy ci±g³o¶æ pracy i bezpieczeñstwo osób i mienia znajduj±cych siê w strefie zagro¿enia. Wszelkie koszty zwi±zane ze stratami przez niew³a¶ciwe zabezpieczenie obiektu bêd± obci±¿aæ Wykonawcê. 3.7.21.Wykonawca ponosi wszelk± odpowiedzialno¶æ za szkody powsta³e w trakcie realizacji robót, równie¿ wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 3.7.22.Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronê robót i za wszelkie materia³y i narzêdzia u¿ywane do robót od dnia rozpoczêcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 3.7.23.Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ odpowiedzialno¶ci za sk³adniki maj±tkowe Wykonawcy, znajduj±ce siê na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 3.7.24.Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania na w³a¶ciwe wysypisko odpadów, materia³ów z rozbiórki, nienadaj±cych siê do ponownego wbudowania i ponosi wszelkie koszty zwi±zane z usuniêciem odpadów z miejsca wytworzenia, wraz z wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem. 3.7.25.Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego zobowi±zany jest do okazania w³a¶ciwego dokumentu potwierdzaj±cego przekazanie wszystkich tego wymagaj±cych odpadów do unieszkodliwienia, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. 3.7.26.Zamawiaj±cy zapewni sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez osobê posiadaj±c± stosowne uprawnienia. 3.7.27.Polecenia Inspektora nadzoru dotycz±ce realizacji robót bêd± wykonywane przez Wykonawcê nie pó¼niej ni¿ w czasie przez niego wyznaczonym, pod gro¼b± wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytu³u wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 3.7.28.Zamawiaj±cy w ka¿dym czasie bêdzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia pod wzglêdem ich jako¶ci oraz terminowo¶ci. 3.7.29.Zamawiaj±cy zachowuje prawo dostêpu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiaj±cego (m. in. DSG, ¦PWiK, Z-d Energetyczny, spó³ki telekomunikacyjne, itp.) w celu realizacji przez tych wykonawców w³asnych zadañ inwestycyjnych i prowadzenia robót na podstawie odrêbnych pozwoleñ na budowê lub zg³oszenia robót wy³±czonych z niniejszej umowy 3.8.Warunki odbioru robót 3.8.1.Wykonawca zg³asza do odbioru wszystkie roboty zanikowe, 3.8.2.Odbiory czê¶ciowe robót bêd± zakoñczone protoko³ami odbioru elementów wykonanych robót. W odbiorach czê¶ciowych uczestnicz±: kierownik budowy lub kierownik robót oraz inspektor nadzoru inwestorskiego. Wykonawca winien zapewniæ mo¿liwo¶æ uczestnictwa przedstawiciela DSDiK we Wroc³awiu we wszelkich odbiorach czê¶ciowych i koñcowych. Powiadomienie winno byæ skierowane poczt± elektroniczn± na adres zadania.powierzone@dsdik.wroc.pl z 14 dniowym wyprzedzeniem zapewniæ mo¿liwo¶æ uczestnictwa i powiadomienie o terminach przedstawiciela DSDiK we Wroc³awiu we wszelkich odbiorach czê¶ciowych i koñcowych realizowanego zadania, 3.8.3.Po zakoñczeniu robót Wykonawca zobowi±zany jest do uporz±dkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiaj±cemu w terminie ustalonym na odbiór robót. 3.8.4.W dniu zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru koñcowego ca³ego zadania, Wykonawca dostarcza inspektorowi nadzoru inwestorskiego wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe: dokumentacjê czynno¶ci wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, wyniki kontroli jako¶ci, dokumentacjê powykonawcz±, ¶wiadectwa jako¶ci, certyfikaty, atesty lub inne dokumenty wymienione w rozdz. 3, ust. 3.7, pkt 3.7.5. Uwaga! kompletna dokumentacja powykonawcza winna zawieraæ zestawienie d³ugo¶ci i powierzchni wykonanych elementów bran¿y drogowej (m. in. powierzchnia i d³ugo¶æ jezdni, chodników, dróg rowerowych i zjazdów; d³. wmontowanych krawê¿ników, obrze¿y, itp.); d³ugo¶ci i ¶rednice wykonanych sieci infrastruktury technicznej, ilo¶æ zamontowanych studni, wpustów, lamp, itp, 3.8.5.Niekompletna dokumentacja odbiorowa powodowaæ bêdzie odmowê Zamawiaj±cego do przyst±pienia do czynno¶ci odbioru koñcowego. 3.8.6.Zamawiaj±cy przyst±pi do czynno¶ci odbiorowych przedmiotu zamówienia w terminie do 7 dni roboczych od daty zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru robót, z zastrze¿eniem jw. Podstaw± rozpoczêcia czynno¶ci odbioru koñcowego bêdzie zawiadomienie pisemne Wykonawcy, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakoñczeniu wszystkich robót bêd±cych przedmiotem zamówienia potwierdzony ze strony Zamawiaj±cego przez inspektora nadzoru oraz potwierdzenie inspektora nadzoru kompletno¶ci przekazanych mu przez Wykonawcê dokumentów odbiorowych. 3.8.7.Z czynno¶ci odbioru koñcowego robót bêdzie spisany protokó³, zawieraj±cy wszelkie ustalenia dokonane w czasie odbioru, jak te¿ terminy wyznaczone na usuniêcie stwierdzonych przy odbiorze wad. Data podpisania protoko³u odbioru robót jest dat± zakoñczenia realizacji przedmiotu zamówienia. 3.8.8.Je¿eli w toku czynno¶ci odbiorowych zostan± stwierdzone wady, to Zamawiaj±cemu przys³uguj± nastêpuj±ce uprawnienia: a/je¿eli wady nadaj± siê do usuniêcia, mo¿e przerwaæ czynno¶ci lub odmówiæ odbioru do czasu usuniêcia wad, zachowuj±c prawo domagania siê kar umownych z tytu³u zw³oki, je¿eli taka nast±pi, b/je¿eli wady nie nadaj± siê do usuniêcia, to: -je¿eli nie uniemo¿liwiaj± one u¿ytkowania przedmiotu odbioru, zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odpowiednio do utraconej warto¶ci u¿ytkowej, estetycznej lub technicznej obni¿yæ wynagrodzenie, -je¿eli wady uniemo¿liwiaj± u¿ytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy lub ¿±daæ wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowuj±c prawo domagania siê kar umownych z tytu³u zw³oki. 3.8.9.Podstaw± do podpisania przez Zamawiaj±cego protoko³u koñcowego odbioru robót bêdzie wykonanie przedmiotu umowy z zastrze¿eniem jak w ustêpie 3.8.8.b. 3.8.10.Zakoñczenie robót i zg³oszenie przez Wykonawcê gotowo¶ci do odbioru koñcowego nast±piæ winno w terminie gwarantuj±cym mo¿liwo¶æ zakoñczenia czynno¶ci odbiorowych i podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót w nieprzekraczalnym terminie, okre¶lonym w rozdz. 4 SIWZ. 3.8.11Szczegó³owe warunki odbioru robót s± zgodne z projektem umowy do³±czonym do SIWZ. Warunki rozliczenia robót 3.9.1.Za wykonanie przedmiotu umowy ustala siê wynagrodzenie rycza³towe zgodne z cen± ofertow± Wykonawcy. 3.9.2.Cena rycza³towa uwzglêdnia wszystkie koszty wynikaj±ce z obowi±zków Wykonawcy okre¶lonych w niniejszej SIWZ, i projekcie umowy. 3.9.3.Przedmiot umowy zostanie rozliczony jedn± faktur±. 3.9.4.Warunkiem wystawienia faktury przez Wykonawcê jest spe³nienie ³±czne ni¿ej wymienionych warunków: 1)zakoñczenie wszystkich robót objêtych zamówieniem, ³±cznie z usuniêciem wad i usterek ustalonych w trakcie odbioru i zawartych w protokole odbioru robót. 2)pozytywny odbiór koñcowy robót potwierdzony podpisanym przez strony protoko³em odbioru koñcowego wykonanych robót, 3)przekazanie Zamawiaj±cemu uporz±dkowanego terenu budowy, 3.9.5.Termin p³atno¶ci faktury ustala siê do 30 dni od daty dostarczenia jej Zamawiaj±cemu, 3.9.6.W przypadku, gdy Wykonawca zleci³ podwykonawcy wykonanie czê¶ci prac, do faktury VAT Wykonawca do³±czy o¶wiadczenia podwykonawców potwierdzaj±ce otrzymanie wszystkich nale¿nych im kwot za roboty wchodz±ce w sk³ad czê¶ci robót, której faktura dotyczy oraz kopie faktur podwykonawców potwierdzone przez podwykonawców za zgodno¶æ z orygina³em wraz z potwierdzeniami dokonanych przelewów. W przypadku nie przekazania wszystkich wymienionych dokumentów termin zap³aty faktury biegnie od momentu z³o¿enia kompletnej faktury. Niekompletna faktura lub b³êdnie wype³niona bêdzie zwrócona. W przypadku gdy Wykonawca nie zleci³ podwykonawcy wykonywania czê¶ci prac, do faktury VAT Wykonawca do³±czy o¶wiadczenie o nie zlecaniu podwykonawcy wykonania czê¶ci prac. 3.9.7.Je¿eli w terminie okre¶lonym w umowie z podwykonawc± Wykonawca nie dokona w ca³o¶ci lub w czê¶ci zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy, a podwykonawca zwróci siê z ¿±daniem zap³aty tego wynagrodzenia bezpo¶rednio przez Zamawiaj±cego na podstawie art. 6471 § 5 k.c. i udokumentuje zasadno¶æ takiego ¿±dania faktur± zaakceptowan± przez Wykonawcê dokumentami potwierdzaj±cymi wykonanie i odbiór fakturowanych robót, Zamawiaj±cy zap³aci na rzecz podwykonawcy kwotê bêd±c± przedmiotem jego ¿±dania. 3.9.8.W przypadku czê¶ciowego udokumentowania rozliczeñ z tytu³u umów o podwykonawstwo, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysoko¶ci pomniejszonej o wysoko¶æ kwot wymagalnych wynagrodzeñ, niewyp³aconych podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom. Zamawiaj±cy dokona potr±cenia powy¿szej kwoty z p³atno¶ci przys³uguj±cej Wykonawcy. 3.9.9.szczegó³owe warunki rozliczenia robót s± zgodne z projektem umowy do³±czonym do SIWZ. 4. WYMAGANY TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Zakoñczenie realizacji przedmiotu zamówienia ustala siê na: 20 grudnia 2016 r. rozumiany jako data podpisania koñcowego protoko³u odbioru robót, przy czym: 1)przekazanie placu budowy Wykonawcy nast±pi, nie pó¼niej ni¿ w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, 2)niezw³ocznie po przekazaniu placu budowy Wykonawcy oraz po sporz±dzeniu, uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez Wykonawcê projektu tymczasowej organizacji ruchu , kierownik budowy wyda ¦PWIK pisemn± zgodê na wej¶cie na teren budowy w celu realizacji robót wodoci±gowych, 3)Wykonawca w trakcie wykonywania robót przez ¦PWiK - ustali faktyczn± datê zakoñczenia robót sieciowych, 4)Wykonawca rozpocznie wykonanie robót objêtych niniejszym zamówieniem niezw³ocznie po zrealizowaniu inwestycji sieciowych przez ¦PWiK, 5)przyjmuje siê wstêpnie, ¿e zakoñczenie robót sieciowych nast±pi w ci±gu 1 miesi±ca, licz±c od dnia przekazania placu budowy ¦PWiK, nie pó¼niej ni¿ 30 pa¼dziernika 2016 r. opó¼nienie tych robót stanowiæ bêdzie podstawê do przed³u¿enie terminu wykonania przedmiotu zamówienia, wskazanego w ust. 1 powy¿ej. UWAGA! Termin realizacji przedmiotu zamówienia nie jest kryterium oceny oferty, jest natomiast warunkiem przyjêcia oferty 5. GWARANCJA I RÊKOJMIA Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci na wszystkie wykonane prace budowlane, licz±c od daty odbioru i przekazania do u¿ytkowania przedmiotu zamówienia, na warunkach zgodnych z § 18 projektu umowy, na okres co najmniej 60 miesiêcy. Wymagany okres rêkojmi 24 m-ce - na warunkach i zasadach okre¶lonych przepisami KC oraz zgodnie z warunkami okre¶lonymi w karcie gwarancyjnej..

II.1.5)

V przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
  • Zamawiaj±cy w oparciu o art.67 ust.1 pkt.6 UPZP przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ uzupe³niaj±cych, stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 25% warto¶ci zamówienia podstawowego i polegaj±cych na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówieñ.

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 20.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 13.1 Oferta powinna byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 15.000 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych) 13.2 Wadium winno zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert, tj. przed 17.08.2016 r. przed godz. 09.00 13.3 Wadium mo¿e byæ wniesione w formach okre¶lonych w art.45 ust.6 UPZP, z tym, ¿e: 1) z³o¿one w pieni±dzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku PeKaO. S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znale¼æ siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wykonawcy Uwaga! W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata. 2) z³o¿one w gwarancjach (bankowych , ubezpieczeniowych); z tre¶ci gwarancji winno wynikaæ bezwarunkowo, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych art. 46 ust. 4a i 5 UPZP tj. w przypadku, gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, d) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 3) Z³o¿one w innej ni¿ pieni±dz formie winno byæ z³o¿one w kasie Zamawiaj±cego jako depozyt, z³o¿ony za potwierdzeniem, przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.4 Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu (orygina³) nale¿y do³±czyæ do oferty. 13.5 Wszystkie formy wadium powinny mieæ okre¶lon± wa¿no¶æ zgodn± z okresem zwi±zania ofert±. Bieg terminu zwi±zania ofert± rozpoczyna siê wraz z up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.6 Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem jak w ust. 13.8. 13.7 Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 13.8 Zamawiaj±cy zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.9 Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a/ odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b/ nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, d/ Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ (zakoñczy³) 2 roboty budowlane bran¿y drogowej, polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie elementów drogi publicznej takich jak: jezdnie, chodniki, ¶cie¿ki rowerowe, parkingi, zjazdy, itp. na terenie miejskim, o ³±cznej warto¶ci min. 600.000,00 z³otych brutto (s³ownie: sze¶æset tysiêcy z³otych).

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub dysponowaæ bêdzie osob± przewidzian± do uczestnictwa w wykonaniu zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ, wydane zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 11 wrze¶nia 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 poz. 65). Wskazana osoba winna posiadaæ min. 2 letnie do¶wiadczenie w sprawowaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 700.000,00 z³ (s³ownie: siedemset tysiêcy z³otych) oraz, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê ubezpieczenia nie mniejsz± ni¿: 500.000,00 z³. (piêæset tysiêcy z³otych);

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • okre¶lenie robót budowlanych, których dotyczy obowi±zek wskazania przez wykonawcê w wykazie lub z³o¿enia po¶wiadczeñ, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie
    Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ (zakoñczy³) 2 roboty budowlane bran¿y drogowej, polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie elementów drogi publicznej takich jak: jezdnie, chodniki, ¶cie¿ki rowerowe, parkingi, zjazdy, itp. na terenie miejskim, o ³±cznej warto¶ci min. 600.000,00 z³otych brutto (s³ownie: sze¶æset tysiêcy z³otych).;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:

  • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
  • inne dokumenty dotycz±ce sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    8.8.6 Je¿eli Wykonawca bêdzie polega³ na zdolno¶ci ekonomiczno - finansowej podmiotów trzecich, do oferty nale¿y do³±czyæ o¶wiadczenie o solidarnej odpowiedzialno¶ci za realizacjê zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 k.c.).;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3.2)

  • za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

8.9.1 dowód wniesienia wadium, zgodnie z zapisami rozdz.12, (za³±cznik nr 16 do oferty Wykonawcy), 8.9.2 pe³nomocnictwo do podpisania oferty w przypadku, gdy ofertê podpisuje osoba (osoby nie wskazane w dokumencie rejestrowym) upowa¿niona do sk³adania o¶wiadczeñ woli przez Wykonawcê (za³±cznik nr 17 do oferty Wykonawcy), 8.9.3 pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika sk³adaj±cego ofertê w ramach oferty wspólnej (za³. nr 18 do oferty Wykonawcy), 8.9.4 informacjê o przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej, w przypadku gdy Wykonawca nale¿y do grupy kapita³owej (za³. nr 19 do oferty Wykonawcy), 8.9.5 wykaz czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (za³. nr 6 do oferty Wykonawcy). Wykonawca winien uzyskaæ zgodê Zamawiaj±cego na zawarcie umów z podwykonawcami przed zawarciem umowy z Zamawiaj±cym - rozdz. 19. ust. 19.4 specyfikacji.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja jako¶ci - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

21.5 Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w nastêpuj±cych przypadkach: 1) je¿eli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiaj±cego (korzy¶æ ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna), np. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez strony umowy, je¿eli te zmiany s± korzystne dla Zamawiaj±cego. 2) je¿eli wyst±pi³y okoliczno¶ci, których przy do³o¿eniu nale¿ytej staranno¶ci strony na dzieñ podpisania umowy przewidzieæ nie mog³y, a wynikaj± one ze zmian przepisów prawa, które nast±pi³y w czasie realizacji zamówienia, np. je¿eli nast±pi zmiana stawki podatku od towarów i us³ug (VAT), 3) w przypadku zmiany sposobu ¶wiadczeñ zwi±zanej z: a) aktualizacj± lub zmian± dokumentacji projektowej (konieczno¶æ opracowania projektu zamiennego i zmiany pozwolenia na budowê), b) odmiennymi od przyjêtych w dokumentacji rozwi±zañ technicznych lub/i materia³owych c) w przypadku: - gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, - zmiany obowi±zuj±cego prawa, - niedostêpno¶ci na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ. 4) z powodu okoliczno¶ci si³y wy¿szej, np. wyst±pienia zdarzenia losowego wywo³anego przez czynniki zewnêtrzne, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ z pewno¶ci±, w szczególno¶ci zagra¿aj±cego bezpo¶rednio ¿yciu lub zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, 5) z powodu zmiany podwykonawców, 6) zmian w sk³adzie personelu odpowiedzialnego za realizacjê zamówienia wskazanego w umowie po stronie Zamawiaj±cego w przypadku absencji spowodowanej chorob± lub te¿ zmian± zakresu obowi±zków wzglêdnie rozwi±zaniem umowy, itp. Zmiana taka nie wymaga aneksu do niniejszej umowy, 21.6 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu wykonania przedmiotu umowy minimum o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: 1) wprowadzenia zmian w Dokumentacji, wynikaj±cych z konieczno¶ci dostosowania zakresu zadania do powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, 2) wprowadzeniem zmian zakresu robót, w zwi±zku ze zmian± technologii dokonanych na wniosek Zamawiaj±cego lub zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego, 3) zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, 4) wyst±pienia kolizji z niezinwentaryzowanymi podziemnymi urz±dzeniami, instalacj± lub obiektami infrastrukturalnymi, 5) braku mo¿liwo¶ci prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych 6) wyst±pienia si³y wy¿szej, przy czym za si³ê wy¿sz± uznaje siê zdarzenie nag³e, nadzwyczajne, zewnêtrzne i niemo¿liwe do przewidzenia, którego nie uda³o siê unikn±æ nawet w wypadku najwy¿szej staranno¶ci stron, 7) nieterminowego z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, przekazania przez Zamawiaj±cego terenu budowy Wykonawcy lub 8) nieterminowego z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy wykonania robót sieciowych przez ¦PWiK, 9) wstrzymaniem prac budowlanych przez w³a¶ciwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê lub 10) opó¼nieniem zwi±zanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcê niezbêdnych w my¶l ustawy Prawo budowlane dokumentów. je¿eli zaistnienie w/w zdarzeñ bêdzie mia³o wp³yw na terminowe wykonanie przedmiotu umowy. 21.7 W przypadkach losowych Wykonawca mo¿e dokonaæ zmian osób, pe³ni±cych funkcje kierownicze na budowie z zachowaniem w³a¶ciwych kwalifikacji zawodowych. 21.8 Dopuszcza siê wprowadzenie w umowie zmian dotycz±cych tre¶ci o charakterze informacyjnym lub instrukcyjnym, niezbêdnym do realizacji Umowy, w szczególno¶ci zmian dotycz±cych numeru rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, zmiany osób upowa¿nionych do komunikowania siê, zmiany osób odpowiedzialnych za potwierdzenie prawid³owej realizacji Umowy wraz z adresami, numerami telefonów, telefaksów, adresów poczty elektronicznej, itp. nie s± zmianami istotnymi i zawsze dopuszczalne za porozumieniem stron. 21.9 Dopuszcza siê wprowadzenie w umowie zmian, wynikaj±cych z konieczno¶ci sprostowania oczywistej omy³ki ujawnionej po podpisaniu umowy, maj±cej wp³yw na przedmiot umowy (warto¶æ, wielko¶æ zamówienia, termin wykonania itp.). 21.10 Zmiany w umowie mog± byæ dopuszczone wy³±cznie pod warunkiem z³o¿enia wniosku przez Wykonawcê i po akceptacji Zamawiaj±cego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna;
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w ¦widnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok. 124 , I p..

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 17.08.2016 godzina 09:00, miejsce: Urz±d Miejski w ¦widnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok. 124 , I p..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.