eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaBieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-19

Warszawa: Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania
Numer ogłoszenia: 17377 - 2016; data zamieszczenia: 19.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Biblioteka Narodowa , al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6082271, 6082910, faks 22 6082624.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bn.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania. 1) Przedmiot zamówienia podzielony został na trzy części - część 1, część 2 oraz część 3: Część 1 - Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania w następujących dziedzinach: prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa gospodarczego, prawa karnego, prawa karnego skarbowego. Zamówienie polegać będzie na: 1) udzielaniu porad prawnych i konsultacji prawnych w sprawach bieżących, 2) udzielaniu porad prawnych, konsultacji i opiniowaniu czynności Zamawiającego podejmowanych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, 3) opiniowaniu i sporządzaniu projektów umów cywilnoprawnych, 4) sporządzaniu opinii prawnych w sprawach bieżących, 5) sporządzaniu opinii prawnych mających za przedmiot interpretację przepisów prawa zamówień publicznych, w tym w postępowaniach prowadzonych z wykorzystaniem środków unijnych i pozostałych, o których mowa w pkt 6), 6) obsłudze prawnej projektów dofinansowanych ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz środków krajowych oraz z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a także umów finansowanych z udziałem środków unijnych, 7) informowaniu Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych mających wpływ na działalność Biblioteki Narodowej - zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia dla części 1 zawartym w załączniku do ogłoszenia: Załącznik I - Informacje dotyczące ofert częściowych. Część 2 - Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania w następujących dziedzinach: prawa administracyjnego i zagadnień legislacyjnych, prawa pracy. Zamówienie będzie polegać na: 1) udzielaniu porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wskazywaniu propozycji rozwiązania problemów prawnych w sprawach bieżących, 2) sporządzaniu i opiniowaniu projektów umów i zawartych umów, 3) sporządzaniu opinii prawnych w sprawach bieżących, 4) obsłudze prawnej programu Zakup nowości wydawniczych do bibliotek, 5) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych w zakresie sprzedaży i darowizn na rzecz BN, 6) obsłudze prawnej spraw związanych z nadawaniem numerów ISBN i ISMN oraz ISSN, 7) obsłudze prawnej spraw związanych z decyzjami w sprawie wywozu materiałów bibliotecznych za granicę, 8) opracowywaniu i opiniowaniu regulaminów i zarządzeń wewnętrznych aktów normatywnych Biblioteki Narodowej, 9) redagowaniu treści pełnomocnictw wydawanych przez Dyrektora i zastępców, 10) informowaniu Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych mających wpływ na działalność Biblioteki Narodowej - zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia dla części 2 zawartym w załączniku do ogłoszenia: Załącznik I - Informacje dotyczące ofert częściowych. Część 3 - Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania w następujących dziedzinach: ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zamówienie będzie polegać na: 1) udzielaniu porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wskazywaniu propozycji rozwiązania problemów prawnych w sprawach bieżących, 2) sporządzaniu i opiniowaniu projektów umów i zawartych umów, 3) sporządzaniu opinii prawnych w sprawach bieżących, 4) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych w zakresie IT, które nie podlegają ustawie Prawo zamówień publicznych, 5) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych związanych z procesem wydawniczym oraz masową digitalizacją zbiorów i udostępnianiem ich w ramach biblioteki cyfrowej, 6) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych w zakresie badań statystycznych nad czytelnictwem, 7) informowaniu Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych mających wpływ na działalność Biblioteki Narodowej - zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia dla części 2 zawartym w załączniku do ogłoszenia: Załącznik I - Informacje dotyczące ofert częściowych.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Na mocy art. 45 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium: dla części 1 zamówienia w wysokości 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych dla części 2 zamówienia w wysokości 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych, dla części 3 zamówienia w wysokości 1 000,00 zł, słownie: jeden tysiąc złotych. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości-Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, dokument wadialny powinien zawierać zapis, że: Wadium dotyczy przetargu nieograniczonego, znak sprawy XIV-264-2-16, pod nazwą: Bieżąca obsługa prawna i procesowa Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego-konto Biblioteki Narodowej: 56 1130 1017 0020 1461 0620 0005. Tytuł przelewu powinien zawierać następujący zapis: Wadium dot. negocjacji z ogłoszeniem-znak sprawy XIV-264-2-16-Bieżąca obsługa prawna, część (wskazać numer części zamówienia). Gwarancje lub poręczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć w siedzibie Zamawiającego wraz z ofertą, w osobnej, opisanej kopercie, al. Niepodległości 213; 02-086 Warszawa, w pokoju 283-Kancelaria. Ponadto zaleca się, aby Wykonawca załączył do oferty kopię dokumentu wadialnego, dowód wniesienia wadium, np. kopię wniesionej gwarancji, poręczenia lub polecenia przelewu. Zamawiający zatrzymuje wadium Wykonawcy w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczeń musi zawierać w swojej treści zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty sumy wadium na żądanie (wystąpienie, wniosek) Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp i w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp poprzez określenie przypadku zatrzymania wadium lub wskazanie co najmniej przepisów, tj. art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, a jego oferta zostanie odrzucona, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń i sporządzonych w języku obcym, Zamawiający żąda, aby do oferty lub w Kancelarii zostało złożone jego tłumaczenie na język polski w oryginale podpisane przez Wykonawcę lub w postaci kopii tłumaczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części 1, 2 i 3 zamówienia: posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności - warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych lub na listę Adwokatów Izby Adwokackiej prowadzoną przez Okręgową Radę Adwokacką poprzez przedstawienie zaświadczenia z Okręgowej Rady Adwokatów lub Okręgowej Izby Radców Prawnych według siedziby Wykonawcy o posiadaniu uprawnień do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego oraz formy w jakiej wykonuje zawód adwokata lub radcy prawnego (w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu: ##1. Dla części 1 zamówienia - jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1) wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na obsłudze prawnej państwowej instytucji kultury w zakresie prawa zamówień publicznych, trwającą nieprzerwanie przez okres minimum 24 miesięcy o wartości co najmniej 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) brutto, 2) wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na obsłudze prawnej projektu dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz co najmniej jedną usługę polegającą na obsłudze prawnej projektu dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, przy czym co najmniej jeden z tych projektów o wartości minimum 5 000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych) brutto. ##2. Dla części 2 zamówienia - jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1) wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na obsłudze prawnej państwowej instytucji kultury w zakresie prawa administracyjnego trwającą nieprzerwanie przez okres minimum 24 miesięcy o wartości co najmniej 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) brutto, 2) wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na obsłudze prawnej minimum jednego programu rządowego w ramach dotacji celowych dla instytucji kultury o wartości programu minimum 5 000,000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych) brutto ##3. Dla części 3 zamówienia: 1) jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na obsłudze prawnej państwowej instytucji kultury w zakresie prawa autorskiego i praw pokrewnych, trwającą nieprzerwanie przez okres minimum 24 miesięcy o wartości co najmniej 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) brutto, 2) wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na obsłudze prawnej minimum jednej umowy w zakresie badań statystycznych dla państwowej instytucji kultury o wartości umowy minimum 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) brutto. UWAGA: W przypadku podania wartości usług w walucie innej niż PLN, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 w związku z art. 56 ust. 2 oraz art. 50 ust. 1 ustawy Pzp stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia opublikowanego na stronie internetowej Zamawiającego (odpowiednio Załącznik nr 2a, 2b, 2c do ogłoszenia)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ##Dla części 1 zamówienia Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli osoba która będzie wykonywać usługę prawną na rzecz Zamawiającego wykonuje zawód adwokata lub radcy prawnego przez okres minimum 36 miesięcy od uzyskania uprawnień do wykonywania ww. zawodów i jednocześnie osoba ta posiada co najmniej 24 miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej państwowej instytucji kultury w charakterze radcy prawnego lub adwokata w stosowaniu przepisów prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa gospodarczego, prawa karnego, prawa karnego skarbowego. ##Dla części 2 zamówienia Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli udowodni, że dysponuje dwoma osobami, które będą wykonywać usługę prawną na rzecz Zamawiającego i wykonują one zawód adwokata lub radcy prawnego przez okres minimum 36 miesięcy od uzyskania uprawnień do wykonywania ww. zawodów i jednocześnie każda z tych osób posiada co najmniej 24 miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej państwowej instytucji kultury w charakterze radcy prawnego lub adwokata w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego, prawa pracy i zagadnień legislacyjnych. ##Dla części 3 zamówienia Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli osoba która będzie wykonywać usługę prawną na rzecz Zamawiającego wykonuje zawód adwokata lub radcy prawnego przez okres minimum 36 miesięcy od uzyskania uprawnień do wykonywania ww. zawodów i jednocześnie osoba ta posiada co najmniej 24 miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej państwowej instytucji kultury w charakterze radcy prawnego lub adwokata w stosowaniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykonawca wskaże osoby, które będą wykonywały zamówienie w Załączniku - Wykaz osób oraz Wykaz osób - doświadczenie, stanowiące odpowiednio załączniki nr 6a, 6b, 6c i 7a, 7b, 7c do niniejszego ogłoszenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 w związku z art. 56 ust. 2 oraz art. 50 ust. 1 ustawy Pzp stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia opublikowanego na stronie internetowej Zamawiającego (odpowiednio Załącznik nr 2a, 2b, 2c do ogłoszenia)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wykonawca składa Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 50 ust. 1 w związku z art. 22 ustawy Pzp (oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu). Wniosek winien być sporządzony na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia o zamówieniu, opublikowanym na stronie internetowej Zamawiającego, w formie pisemnej. Oświadczenie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 w związku z art. 22 ustawy Pzp stanowi odpowiednio dla każdej z części zamówienia Załącznik nr 2a, 2b, 2c do niniejszego ogłoszenia o zamówieniu i opublikowane jest na stronie internetowej Zamawiającego. Wniosek musi być czytelny, napisany pismem maszynowym, komputerowym, przy użyciu innej trwałej techniki lub odręcznie, w języku polskim. Musi być podpisany przez upoważnioną do tego osobę lub osoby. 2) W przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków ustalonych przez Zamawiającego w pkt. III.3.2), pkt. III.3.4) niniejszego ogłoszenia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda złożenia niżej wymienionych dokumentów: ### a) zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, ### b) dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zmówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem oraz zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, w odniesieniu do podmiotów na zasoby których Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia.3) Pełnomocnictwo do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, o ile prawo do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z wnioskiem. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynność, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale i wystawione przez osobę, reprezentującą Wykonawcę albo jako kopia (odpis) poświadczona notarialnie. Wszystkie dokumenty składane wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winny być złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (czytelny podpis lub podpis wraz z pieczątką imienną). Dokumenty dla których Zamawiający określił wzory znajdują się w załącznikach do niniejszego ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego na stronie internetowej Zamawiającego. Wniosek, dokumenty, oświadczenia należy złożyć w języku polskim. Oświadczenia i dokumenty sporządzone w języku obcym należy przedstawić wraz z ich tłumaczeniem na język polski. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zamkniętej kopercie (opakowaniu), uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno posiadać następujące oznaczenie: ##Biblioteka Narodowa, 02-086 Warszawa al. Niepodległości 213, Kancelaria, pokój 283. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pn. Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania. Znak sprawy XIV-264-2-16 wraz z odpowiednim dopiskiem ##dotyczy części 1, części 2 lub części 3##. Zaleca się, aby wszystkie strony wniosku o dopuszczenie udziału w postępowaniu wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i trwale ze sobą połączone. Zamawiający będzie porozumiewał się z Wykonawcami pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną. 4) Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w sekcji III.4.2) w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia; 5) Wzór wykazu usług, o którym mowa w sekcji III.4.1) stanowi odpowiednio dla każdej z części zamówienia Załącznik nr 5a, 5b, 5c do niniejszego ogłoszenia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 3.

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

Gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich tych Wykonawców

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

###1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w następujących sytuacjach: a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, b) zmiany Statutu Biblioteki Narodowej, c) zmiany danych kontaktowych (adresów, telefonów adresów poczty elektronicznej), d) trwałej zmiany dni dyżurów adwokackich. ###2. Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w następującym zakresie: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę na rok 2016 i rok 2017, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o ile zmiany, o których mowa w lit. b)-c), będą dotyczyły osób bezpośrednio wykonujących zamówienie a Wykonawca jednocześnie wykaże Zamawiającemu, że wprowadzone zmiany mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W tym celu, Wykonawca ma prawo wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku. W takim przypadku Wykonawca winien wykazać w złożonym wniosku i załączonymi do niego dokumentami, że zaistniała zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania zamówienia oraz stopień, w jakim zmiana ta wpłynęła na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. ###3. W przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 2 lit. a), wynagrodzenie brutto Wykonawcy ulegnie zmianie adekwatnie do wprowadzonej zmiany stawki podatku od towarów i usług. W przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 2 lit. b), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę z uwzględnieniem wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę. W przypadku zmiany wysokości wynagrodzenia, o której mowa w pkt. 2, zmiana ta będzie obowiązywać od dnia wejścia w życie zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z których to przepisów zmiana będzie wynikać. ### 4. Wyżej wymienione zmiany postanowień zawartej umowy mogą nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. ### 5. Niedopuszczalne są zmiany postanowień umowy z wyłączeniem okoliczności i warunków określonych w umowie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bn.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biblioteka Narodowa; al. Niepodległości 213; 02-086 Warszawa, pok. 1209.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2016 godzina 12:00, miejsce: Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, Kancelaria, pokój 283.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zgodnie art. 83 ust. 3 Zamawiający informuje, że jeden Wykonawca może złożyć ofertę częściową maksymalnie na jedną część zamówienia.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1 zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania w następujących dziedzinach: 1) prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa gospodarczego, prawa karnego, prawa karnego skarbowego. Zamówienie polegać będzie na: 1) udzielaniu porad prawnych i konsultacji prawnych w sprawach bieżących, 2) udzielaniu porad prawnych, konsultacji i opiniowaniu czynności Zamawiającego podejmowanych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, 3) opiniowaniu i sporządzaniu projektów umów cywilnoprawnych (w skali roku umowy najmu i dzierżawy - ok. 50, umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane - ok. 200 w tym przetargowe ok. 16) , 4) sporządzaniu opinii prawnych w sprawach bieżących, 5) sporządzaniu opinii prawnych mających za przedmiot interpretację przepisów prawa zamówień publicznych, w tym w postępowaniach prowadzonych z wykorzystaniem środków unijnych i pozostałych, o których mowa w pkt 6), 6) obsłudze prawnej projektów dofinansowanych ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz środków krajowych oraz z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a także umów finansowanych z udziałem środków unijnych, 7) informowaniu Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych mających wpływ na działalność Biblioteki Narodowej. Obsługa prawna, będzie wykonywana w imieniu Wykonawcy przez osobę posiadającą uprawnienia adwokata/radcy prawnego, dostępnego w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) w drodze bezpośrednich spotkań, korespondencji elektronicznej lub telefonicznie, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Wykonawca będzie pełnił stały dyżur w siedzibie Zamawiającego w każdą środę w wymiarze 8 godzin, w pokoju wskazanym przez Zamawiającego, od godz. 9.00 do godz. 17.00 oraz co najmniej 2 dni w miesiącu w inne dni tygodnia wskazane przez Zamawiającego w wymiarze łącznie do 16 godzin w miesiącu. Zamawiający zlecając Wykonawcy wykonanie konkretnych czynności w ramach usługi każdorazowo wyznaczy czas ich realizacji. W przypadku niewskazania konkretnego terminu Wykonawca wykona te czynności w terminie do 4 dni roboczych od dnia przekazania zlecenia.Rozwinięcie kryteriów oceny ofert i ich znaczenie: ##1. Cena (cena brutto za godzinę pracy) - 60. Obliczenie liczby punktów przyznanych każdej ofercie w kryterium #Cena# zostanie dokonane na podstawie poniższego wzoru: stosunek ceny brutto oferty najtańszej do ceny brutto oferty badanej x 60 pkt. ##2. Liczba lat doświadczenia osoby, która będzie wykonywała zamówienie, w stosowaniu przepisów prawa zamówień publicznych w państwowej instytucji kultury - 20. Za 2 lata - 0 pkt, za 3 lata - 5 pkt., za 4 lata - 10 pkt., za 5 lat - 15 pkt., za 6 lat i więcej - 20 pkt. ##3. Liczba obsługiwanych przez osobę, która będzie wykonywała usługę, projektów dofinansowanych z NFOŚiGW lub Mechanizmu Finansowego EOG - 20. Za 1 projekt - 0 pkt., za 2 projekty - 0 pkt., za 3 i więcej - 20 pkt. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów. Punktowane będzie doświadczenie osoby wpisanej przez Wykonawcę w Wykazie osób (Załącznik nr 6a do niniejszego ogłoszenia), Wykazie osób - doświadczenie (Załącznik nr 7a do niniejszego ogłoszenia) i ofercie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Liczba lat doświadczenia osoby, która będzie wykonywała zamówienie, w stosowaniu przepisów prawa zam. publ. w państwowej instytucji kultury - 20
    • 3. Liczba obsługiwanych przez osobę, która będzie wykonywała usługę, projektów dofinansowanych z NFOŚiGW lub Mech. Fin. EOG - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część 2 zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania w następujących dziedzinach: prawa administracyjnego i zagadnień legislacyjnych, prawa pracy. Zamówienie będzie polegać na: 1) udzielaniu porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wskazywaniu propozycji rozwiązania problemów prawnych w sprawach bieżących, 2) sporządzaniu i opiniowaniu projektów umów i zawartych umów (około 100 rocznie), 3) sporządzaniu opinii prawnych w sprawach bieżących (około 30 rocznie), 4) obsłudze prawnej programu Zakup nowości wydawniczych do bibliotek, 5) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych w zakresie sprzedaży i darowizn na rzecz BN, 6) obsłudze prawnej spraw związanych z nadawaniem numerów ISBN i ISMN oraz ISSN, 7) obsłudze prawnej spraw związanych z decyzjami w sprawie wywozu materiałów bibliotecznych za granicę, 8) opracowywaniu i opiniowaniu regulaminów i zarządzeń wewnętrznych aktów normatywnych Biblioteki Narodowej, 9) redagowaniu treści pełnomocnictw wydawanych przez Dyrektora i zastępców (około 220 rocznie), 10) informowaniu Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych mających wpływ na działalność Biblioteki Narodowej. Obsługa prawna będzie wykonywana przez dwie osoby posiadające uprawnienia adwokata i/lub radcy prawnego dostępne w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) w drodze bezpośrednich spotkań, korespondencji elektronicznej lub telefonicznie, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Radca prawny lub adwokat będzie pełnił stały dyżur w tygodniu w siedzibie Zamawiającego, w dni pracy Biblioteki Narodowej, w pokoju wskazanym przez Zamawiającego według poniższego harmonogramu: poniedziałek od 11:00 do 13:00 (2 godz.), wtorek od 9:00 do 11:00 (2 godz.), czwartek od 11:00 do 13:00 (2 godz.), piątek od 11:00 do 13:00 (2 godz.) Zamawiający zlecając Wykonawcy wykonanie konkretnych czynności w ramach usługi każdorazowo wyznaczy czas ich realizacji. W przypadku niewskazania konkretnego terminu Wykonawca wykona te czynności w terminie do 4 dni roboczych od dnia przekazania zlecenia. Rozwinięcie kryteriów oceny ofert i ich znaczenie: ##1. Cena (cena brutto za godzinę pracy) - 60. Obliczenie liczby punktów przyznanych każdej ofercie w kryterium #Cena# zostanie dokonane na podstawie poniższego wzoru: stosunek ceny brutto oferty najtańszej do ceny brutto oferty badanej x 60 pkt. ##2. Liczba lat doświadczenia jednej, wskazanej przez Wykonawcę osoby, która będzie wykonywała zamówienie, w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego w państwowej instytucji kultury - 20. Za 2 lata - 0 pkt, za 3 lata - 5 pkt., za 4 lata - 10 pkt., za 5 lat - 15 pkt., za 6 lat i więcej - 20 pkt. ##3. Doświadczenie osoby wskazanej przez Wykonawcę, która będzie wykonywała zamówienie, w obsłudze prawnej programów rządowych dla instytucji kultury w ramach dotacji celowych - 20 pkt. za 1 projekt - 0 pkt., za 2 projekty i więcej - 20 pkt. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów. Punktowane będzie doświadczenie jednej wskazanej osoby wpisanej przez Wykonawcę w Wykazie osób (Załącznik nr 6b do niniejszego ogłoszenia) i Wykazie osób - doświadczenie (Załącznik nr 7b do niniejszego ogłoszenia) i ofercie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Liczba lat dośw. jednej, wskazanej osoby, która będzie wykonywała zamówienie, w stosowaniu przepisów prawa admin. w państw. inst. kult. - 20
    • 3. Doświadczenie osoby, która będzie wykonywała zamówienie, w obsłudze prawnej progr. rządowych dla instyt. kultury w ramach dotacji celowych - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część 3 zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Bieżąca obsługa prawna Biblioteki Narodowej w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania w dziedzinach: ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (w skali roku około 200 umów). Zamówienie będzie polegać na: 1) udzielaniu porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wskazywaniu propozycji rozwiązania problemów prawnych w sprawach bieżących, 2) sporządzaniu i opiniowaniu projektów umów i zawartych umów, 3) sporządzaniu opinii prawnych w sprawach bieżących, 4) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych w zakresie IT, które nie podlegają ustawie Prawo zamówień publicznych, 5) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych związanych z procesem wydawniczym oraz masową digitalizacją zbiorów i udostępnianiem ich w ramach biblioteki cyfrowej, 6) obsłudze prawnej umów cywilnoprawnych w zakresie badań statystycznych nad czytelnictwem, 7) informowaniu Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych mających wpływ na działalność Biblioteki Narodowej. Obsługa prawna będzie wykonywana przez osobę posiadającą uprawnienia adwokata/radcy prawnego, dostępnego w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) w drodze bezpośrednich spotkań, korespondencji elektronicznej lub telefonicznie, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Radca prawny lub adwokat będzie pełnił stały dyżur w tygodniu w siedzibie Zamawiającego w dni pracy Biblioteki Narodowej, w pokoju wskazanym przez Zamawiającego według poniższego harmonogramu: środa od 13:00 do 15:00 (2 godz.), piątek od 13:00 do 15:00 (2 godz.). Zamawiający zlecając Wykonawcy wykonanie konkretnych czynności w ramach usługi każdorazowo wyznaczy czas ich realizacji. W przypadku nie wskazania konkretnego terminu Wykonawca udzieli odpowiedzi w terminie do 4 dni roboczych licząc od dnia przekazania zlecenia. Rozwinięcie kryteriów oceny ofert i ich znaczenie: ##1. Cena (cena brutto za godzinę pracy) - 60. Obliczenie liczby punktów przyznanych każdej ofercie w kryterium #Cena# zostanie dokonane na podstawie poniższego wzoru: stosunek ceny brutto oferty najtańszej do ceny brutto oferty badanej x 60 pkt. ##2. Liczba lat doświadczenia osoby, która będzie wykonywała zamówienie, w stosowaniu przepisów prawa autorskiego i praw pokrewnych w państwowej instytucji kultury - 20. Za 2 lata - 0 pkt, za 3 lata - 5 pkt., za 4 lata - 10 pkt., za 5 lat - 15 pkt., za 6 lat i więcej - 20 pkt. ##3. Doświadczenie osoby wykonującej zamówienie w obsłudze prawnej umów w zakresie badań statystycznych dla państwowej instytucji kultury - 20. Za 1 umowę - 0 pkt., za 2 umowy i więcej - 20 pkt. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów. Punktowane będzie doświadczenie osoby wpisanej przez Wykonawcę w Wykazie osób (Załącznik nr 6c do niniejszego ogłoszenia) i Wykazie osób - doświadczenie (Załącznik nr 7c do niniejszego ogłoszenia) i ofercie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Liczba lat doświad. osoby,która będzie wykonywała zamówienie,w stosowaniu przepisów prawa autorskiego i praw pokrew. w państw. instyt. kultury - 20
    • 3. Doświadczenie osoby wykonującej zamówienie w obsłudze prawnej umów w zakresie badań statystycznych dla państwowej instytucji kultury - 20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.