Ogłoszenie z dnia 2024-09-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00496154/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-12
- 2024/BZP 00587319/01 - Wynik z dnia 2024-11-08
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Budowa wieży antenowej wraz z rozbiórką istniejącej wieży przeciwpożarowej w leśnictwie Podborsko"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PGL LP Nadleśnictwo Białogard
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330044022
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Koszalińska 3A
1.5.2.) Miejscowość: Białogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 94 312 07 10
1.5.8.) Numer faksu: +48 94 312 11 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bialogard@szczecinek.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bialogard.szczecinek.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Budowa wieży antenowej wraz z rozbiórką istniejącej wieży przeciwpożarowej w leśnictwie Podborsko"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c6ef7ba9-193a-45d0-a184-17012c81ab84
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00482350
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00325183/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa wieży antenowej H 49,6 m.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c6ef7ba9-193a-45d0-a184-17012c81ab843.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-zamówienia (dalej „Platforma”), która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej na adres bialogard@szczecinek.lasy.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy. Komunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert – sposób złożenia oferty opisany jest w pkt 12.3. SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i wniosków służących do zadawania pytań o wyjaśnienie treści SWZ. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Białogard ul. Koszalińska 3A, 78-200 Białogard. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: bialogard@szczecinek.lasy.gov.pl, lub telefonicznie pod numerem +48 94 312 07 10. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezależnie od postanowień pkt 19.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 430000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie wieży antenowej wraz z rozbiórką istniejącej wieży przeciwpożarowej w leśnictwie Podborsko.
Zakres zadania inwestycyjnego obejmuje w szczególności:
1) wykonanie rozbiórki wieży obserwacyjnej przeciwpożarowej o wysokości 50 m ppt. w leśnictwie Podborsko zgodnie projektem rozbiórki i decyzją o pozwolenie na rozbiórkę stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
2) przygotowanie na czas rozbiórki i budowy (wieży) w bezpośrednim sąsiedztwie wieży terenu tymczasowego, utwardzonego i wypoziomowanego dla strefy roboczej dźwigu oraz ciężkich samochodów dostawczo - wyładowczych,
3) budowa wieży antenowej (masztu obserwacyjnego przeciwpożarowego do monitoringu wizyjnego) o konstrukcji stalowej ocynkowanej typowej.
Charakterystyczne parametry techniczne z opisem budowanej wieży:
- trzon o przekroju trójkątnym równobocznym o boku od 1,00 m na szczycie wieży do 6,00 m przy podstawie – wymiary osiowe między elementami krawędziowymi,
- dolne segmenty do poziomu +36,30 ze zbieżnymi elementami krawędziowymi, górne o pasach równoległych,
- przekroje elementów rurowe,
- wysokość od poziomu terenu 49,6 m,
- fundamenty wyniesione 0,30 m ponad poziom terenu istniejącego/projektowanego,
- ilość segmentów trzonu: 8+1 (korona separacyjna),
- wysokość segmentów: 8x6,00 m + 1,3 m,
- w poziomie korony separacyjnej podest roboczy z gretingu kompozytowego.
4) wykonanie ogrodzenia z siatki powlekanej wysokości 2 m na słupkach stalowych osadzonych w betonie oraz bramy wjazdowej dwuskrzydłowej szerokości 5 m i furtki o szerokości 1m.
5) w zakresie obowiązków Wykonawcy jest wyposażyć wieżę w iglicę odgromową na szczycie wieży, drabinkę włazową o szerokości 0,5 m wraz systemem zabezpieczającym przed upadkiem, w instalację zalicznikową od istniejącego złącza kablowego e ZK do rozdzielni głównej RG oraz szafkę ZK , tor kablowy, oświetlenie przeszkodowe nocne określone w projekcie budowlanym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, (Uwaga: dostawa i montaż sprzętu monitoringu przeciwpożarowego tj. kamera, antena do łączności radiowej o których mowa w projekcie budowlanym nie stanowią zakresu zamówienia),
6) w zakresie obowiązków Wykonawcy jest również transport złomu powstałego w trakcie rozbiórki istniejącej wieży ppoż. oraz transport i utylizację pozostałych wytworzonych odpadów podczas realizacji przedmiotu zamówienia. Złom z rozbiórki istniejącej wieży p.poż. wraz z ogrodzeniem stanowi własność Zamawiającego. Przed każdym transportem złomu Wykonawca zgłosi Zamawiającemu wolę i planowany termin jego przewozu (załadunek, transport i rozładunek stanowi koszty Wykonawcy) w celu wystawienia karty ewidencji odpadów w systemie BDO (ilość szacunkowa). Wykonawca (wpisany do rejestru - BDO) przewiezie złom do wskazanego punktu skupu metali (adres punktu skupu złomu: ul. Królowej Jadwigi 9, 78-200 Białogard lub ul. Białogardzka 2, 78-220 Tychowo) oraz odbierze dokument PZ – z przyjęcia dostarczonego złomu z ceną uzgodnioną pomiędzy Zamawiającym a przedsiębiorcą prowadzącym punkt skupu. Wykonawca dokument PZ dostarczy do siedziby Zamawiającego. Zamawiający na podstawie tego dokumentu wystawi fakturę (na przedsiębiorcę prowadzącego punkt skupu złomu) i ewentualnie koryguje w systemie BDO ilość złomu do wartości rzeczywiście przetransportowanej do punktu skupu złomu. W ofercie należy więc ująć proces przewozu jednej partii złomu tj.:
- zgłoszenie do Zamawiającego zamiaru transport do punktu skupu w celu wystawienia karty ewidencji odpadów,
- transport złomu do wskazanych przez Zamawiającego punktów skupu złomu,
- dostarczenie do Zamawiającego dokumentu PZ, należy wykonać w godzinach 07:00 – 12.00 w dni pracy biura Nadleśnictwa Białogard.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44212200-1 - Wieże, maszty kratowe, półmaszty i słupy stalowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 14.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
1) Cena - 60 %
2) Doświadczenie personelu kluczowego - 20 %
3)Okres gwarancji 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu kluczowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej.
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował co najmniej 2 roboty budowlane (przez 1 robotę rozumie się wykonanie robót na podstawie 1 umowy) obejmujące budowę lub przebudowę (w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane): masztu kratowego lub wieży o konstrukcji stalowej bądź aluminiowej, o wysokości nie mniejszej niż 30 m i wartości każdej z robót nie mniejszej niż 264 000,00 zł brutto (słownie: dwieście sześćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100).
Uwaga! Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszej wartości dla uzyskania wymaganej wartości spełniającej powyższy warunek.
b) Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunków dotyczących dysponowania potencjałem technicznym.
c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia* budowlane
do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w co najmniej ograniczonym zakresie.
Zamawiający wymaga ponadto od wyżej wymienionej osoby minimum
2-letniego doświadczenia zawodowego (liczonego od dnia uzyskania ww. uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalności na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych, przy czym zasadą jest, że nakładające się na siebie okresy kierowania robotami/budową nie sumują się.
*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ oraz oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4a do SWZ),
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 594 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 7 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem, Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
2) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
4) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
5) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 70),
6) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b) PZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
7) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. c) PZP,
8) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
9) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7-10 PZP,
- wzór oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5a do SWZ). a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości brutto, dat, miejsca wykonania i podmiotów,
na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu robot budowlanych stanowi załącznik nr 8 do SWZ), 5-letni okres liczony jest wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) Dowody określające, czy wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane
na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania (wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SWZ),
d) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w lit. d), Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych, z zastrzeżeniem art. 101 ust. 5 PZP. Ewentualne przedmiotowe środki dowodowe składane w związku z art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca składa wraz z ofertą. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w niniejszym punkcie lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia, z zastrzeżeniem art. 107 ust. 3 PZP.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pozostałe oświadczenia lub dokumenty zgodnie z SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska S.A. nr rachunku: 45 2030 0045 1110 0000 0049 4480 z dopiskiem: „Wadium SA.270.1.3.2024”.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt powyżej należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania
na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw. z art. 266 PZP.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt powyżej zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione (zob. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020 r. sygn. akt KIO 662/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020 r., sygn. akt KIO 970/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. akt KIO 1183/20, uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021 r., sygn. akt KIO/KD 6/21).
Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żadenz Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zam. nie może podlegać wykluczeniu z postęp. W przypadku Wyk. wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamów. warunki udziału w postęp. określone w pkt 6.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wyk., z zastrzeżeniem, iż warunek opisany
w pkt 6.1. ppkt 4) lit. a) winien spełniać w całości co najmniej jeden z tych Wyk.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zam. mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane,
do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.1. ppkt 4) lit. a) SWZ, Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamów. dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wyk. W przypadku oferty Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zam.;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zam. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z Wyk. wspólnie ubiegających się o zam. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w post.
w zakresie, w jakim każdy z Wyk. wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie Wyk. wspólnie ubiegających się
o udzielenie zam. powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 7.3. obowiązany będzie złożyć każdy
z Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zam.;
5) dokumenty, o których mowa w pkt 7.2. lit. a i c Wyk. wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt 7.2. lit. b i d składa ten z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zam., który wykazuje spełnienie warunku udziału w post., do którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zam. będą ponosić odpowiedz. solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezp. należytego wykonania umowy;
7) Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
9) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie
z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 10 do SWZ.Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.
Szczegółowe dane dotyczące zmiany umowy określa § 11 Zmiany umowy we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-20 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-20 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Sposób obliczania punktów:1) Kryterium – cena (C)
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba pkt w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Ofercie.
2) Kryterium –„Doświadczenie personelu kluczowego” (D)
Kryterium „Doświadczenie personelu kluczowego” będzie rozpatrywane na podstawie informacji zawartych w formularzu oferty, dotyczących doświadczenia osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w co najmniej ograniczonym zakresie, wyznaczonej do realizacji przedmiotowego zamówienia jako pełniącego funkcję kierownika budowy, o której mowa w pkt 6.1 ppkt 4 lit. c) SWZ.
Punkty przyznawane będą, jeżeli wskazana osoba była kierownikiem budowy lub robót konstrukcyjno-budowlanych (po uzyskaniu stosownych uprawnień) przy robotach budowlanych obejmujących budowę lub przebudowę (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) masztu kratowego lub wieży o konstrukcji stalowej bądź aluminiowej, o wysokości nie mniejszej niż 30 m.
Zamawiający przyzna następującą ilość punktów, za wskazane w formularzu ofertowym ilości robót budowlanych, polegających na budowie lub przebudowie (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) masztu kratowego lub wieży o konstrukcji stalowej bądź aluminiowej, o wysokości nie mniejszej niż 30 m, przy których realizacji osoba wskazana przez Wykonawcę pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót konstrukcyjno- budowlanych:
1 robota – 5 pkt
2 roboty – 10 pkt
3 roboty – 15 pkt
4 roboty i więcej – 20 pkt
Liczbę i opis ww. robót budowlanych należy wpisać w formularzu ofertowym.
Uwaga: W formularzu oferty należy podać dane personalne (imię i nazwisko), podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane (nazwa, siedziba), terminy wykonania i przedmiot robót budowalnych, przy realizacji których ww. osoba pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót konstrukcyjno- budowlanych, wysokość obiektu (masztu lub wieży) oraz rodzaju konstrukcji (kratowa, stalowa, aluminiowa).
3) Kryterium „Okres gwarancji” (G)
W ramach kryterium „Okres gwarancji” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
OG -48
G = ------------ x 100 pkt x 0,20
12
gdzie:
G – liczba pkt w ramach kryterium „okres gwarancji”,
OG - okres gwarancji w ofercie badanej (w miesiącach),
48- liczba m-cy określająca warunek podstawowy (gwarancja minimalna),
12 – liczba określająca maks. ilość miesięcy dodatkowych gwarancji: (60-48).
W ramach kryterium „Okres Gwarancji” oceniany będzie okres gwarancji na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru końcowego.
Wyk. podaje okres gwarancji w pełnych m-cach (liczbach całkowitych), w formularzu ofertowym. Okres gwarancji nie może być krótszy niż 48-miesiące. W przypadku podania przez wykonawcę okresu gwarancji dłuższego niż 60 m-cy, do oceny ofert zostanie przyjęty okres gwarancji 60 m-cy. W przypadku niewskazania przez Wyk. okresu gwarancji w formularzu ofertowym, Zam. przyjmie minimalny okres gwarancji tj. 48 m-cy.
Za najkorz. dla danej części zam. zostanie uznana oferta Wyk., który spełnia wszystkie postawione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska łącznie największą liczbę punktów (P) stanowiących sumę pkt przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów, obliczoną zgodnie
z poniższym wzorem:
P = C + D + G
gdzie:
C - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
D - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Doświadczenie personelu kluczowego”
G – liczba pkt przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Okres gwarancji”
INNE PRZETARGI Z BIAŁOGARDU
- Potrójne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem dróg powiatowych nr 1162Z i 1163Z na terenie powiatu białogardzkiego.
- "Dostawa paliw ciekłych dla sprzętów i pojazdów Gminy Białogard w latach 2025 - 2026 "
- Opracowanie planu ogólnego dla Gminy Białogard
- Dostawa kationowej emulsji asfaltowej do wykonywania remontów cząstkowych dróg powiatowych Powiatu Białogardzkiego wraz z transportem Wykonawcy
więcej: przetargi w Białogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja sali wiejskiej
- Remont łazienek w budynku internatu Zespołu Szkół im A. Mickiewicza w Objezierzu
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. "Dobudowa dźwigu towarowo-osobowego do elewacji budynku "A" CBMiM PAN"
- "Pomocna Dłoń dla mieszkańców gminy Kowary - usługi społeczne dla osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu - mieszkanie wspomagane z wyposażeniem oraz wyposażenie dziennego domu pomocy"
- Budowa ulicy Kawaleryjskiej w Ostrowi Mazowieckiej wraz z niezbędną infrastrukturą oraz rozbiórką i budową sieci wodociągowej - bez chodnika
- Budowa ulicy Cichej w Budzisławiu Kościelnym
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.