eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczucinZaciągnięcie kredytu długoterminowego na realizację, w 2013 r., zadań inwestycyjnych finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków własnych do kwoty 2 764 865 zł

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-01

Szczucin: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na realizację, w 2013 r., zadań inwestycyjnych finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków własnych do kwoty 2 764 865 zł
Numer ogłoszenia: 253874 - 2013; data zamieszczenia: 01.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Szczucin , ul. Wolności 3, 33-230 Szczucin, woj. małopolskie, tel. 014 6436278, faks (014) 643 64 90.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczucin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na realizację, w 2013 r., zadań inwestycyjnych finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków własnych do kwoty 2 764 865 zł.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na realizację, w 2013 r., zadań inwestycyjnych finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków własnych do kwoty 2764865 zł. Określenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV: - główny przedmiot: 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu w wysokości do kwoty 2764865,00 zł (słownie złotych: dwa miliony siedemset sześćdziesiąt cztery tysiące osiemset sześćdziesiąt pięć 00/100) w tym: - część A - w kwocie 1364865,00 zł z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w zakresie środków uzyskanych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, - część B - w kwocie 1400000,00 zł z przeznaczeniem na bieżące finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, w zakresie pokrycia zobowiązań własnych. Gmina Szczucin, w oparciu o: 1. wnioski Nr 117/2013/OW i Nr 116/2013/OW o dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich realizacji zadań inwestycyjnych zamierza realizować w 2013 r. następujące Projekty: - Budowa parkingu i drogi dojazdowej (etap II) na działkach Nr 1125/1 i 182 położonych w m. Słupiec, - Budowa parkingu wraz z remontem chodnika przy Hali Widowiskowo-sportowej przy ul. Rudnickiego i ul. Polnej. 2. umowy o przyznanie pomocy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 zawarte z Samorządem Województwa Małopolskiego zamierza realizować w 2013 r. następujące Projekty: - umowa Nr 00003-6921-UM0660036/12 z dnia 24.09.2012 r. - Remont i przebudowa placu targowego w miejscowości Szczucin - program Mój Rynek - umowa Nr 00020-6930-UM0630593/12 z dnia 02.10.2012 r. - Remont chodników w miejscowości Szczucin: ul. Marka, ul. Mickiewicza, ul. Piłsudskiego. Gmina Szczucin, po zakończeniu realizacji w/w Projektów, których termin zakończenia przewidziano w 2013 r., wystąpi do Samorządu Województwa Małopolskiego z wnioskiem o płatność końcową, na podstawie którego nastąpi zwrot do budżetu Gminy Szczucin środków finansowych wydatkowanych przez Gminę Szczucin na zapłatę zobowiązań z tytułu wykonania w/w robót budowlanych. Środki te zostaną przeznaczone na spłatę części przedmiotowego kredytu w kwocie 1364865,00 zł zaciągniętego z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w zakresie środków uzyskanych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Pozostała część kredytu w kwocie 1400000,00 zł zaciągniętego z przeznaczeniem na bieżące finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, w zakresie pokrycia zobowiązań własnych, zostanie spłacona począwszy od 30 czerwca 2014 r. w ciągu 10 lat, w każdym roku po dwie równe raty w kwocie 70000,00 zł, płatne w terminach do 30 czerwca i do 30 października każdego roku. Wymagania szczegółowe: 1. Waluta kredytu: złoty polski (PLN) 2. Okres spłaty kredytu: - w zakresie części A - spłata kredytu niezwłocznie po zrefundowaniu środków finansowych pochodzących z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, jednak nie później niż do dnia 31.12.2014 r. - w zakresie części B - 120 miesięcy od upływu okresu karencji tj. od 30 czerwca 2014 r. 3. Karencja spłaty kredytu: - w zakresie części A - do następnego dnia po dniu wpływu na rachunek bankowy Gminy Szczucin środków finansowych pochodzących z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. - w zakresie części B - do 30 czerwca 2014 r. 4. Spłata kapitału - - w zakresie części A - jednorazowo lub w transzach, każdorazowo w wysokości kwoty środków zrefundowanych, pochodzących z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, w dniu roboczym następującym po dniu wpływu tych środków finansowych na rachunek Gminy Szczucin; - w zakresie części B - od upływu karencji tj. od 30.06.2014 r. w każdym roku po dwie równe raty w kwocie 70000,00 zł, płatne w terminach do 30 czerwca i do 30 października każdego roku, na podstawie informacji przekazanej przez bank. Dopuszcza się wstępne informowanie przez bank w drodze faxu w terminie 7 dni przed datą płatności rat kapitałowych. 5. Spłata odsetek następuje od dnia przekazania transzy kredytu w okresach kwartalnych, na koniec każdego miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank. Dopuszcza się wstępne informowanie przez bank w drodze faxu w terminie 7 dni przed datą płatności odsetek. 6. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. 7. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 8. Oprocentowanie - wg zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku: a) Stopa bazowa: średniomiesięczna stawka 1M WIBOR z miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej. b) Marża banku w wysokości procent kwoty kredytu - stała dla całego okresu kredytowania. c) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia przekazania kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 9. Dla przygotowania oferty wraz z ceną ofertową wykonawca zobowiązany jest przyjąć: - spłata odsetek następuje od dnia przekazania transzy kredytu w okresach kwartalnych, na koniec każdego miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, - WIBOR 1M w wysokości 3,25 procent z dnia 30 kwietnia 2013 r. - kredyt będzie udzielony w jednej transzy w dniu 20 sierpnia 2013 r. - spłata kredytu w zakresie części A nastąpi do dnia 31 grudnia 2014 r. - marża kredytu w wysokości zaoferowanej w ofercie przetargowej - prowizja bankowa w wysokości zaoferowanej w ofercie przetargowej 10. Stała prowizja bankowa będzie naliczana każdorazowo od postawionej do dyspozycji transzy kredytu w wysokości procent transzy kredytu. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmniejszenia kwoty kredytu w przypadku zmniejszenia planu wydatków bez żadnych prowizji i opłat. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości spłaty kredytu przed terminem bez żadnych prowizji i opłat. 13. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu a nie do końca umowy. 14. Kredyt w kwocie 2764865 zł będzie dostępny jednorazowo lub w transzach najpóźniej do dnia 31 grudnia 2013 r. 15. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel In blanco z deklaracja wekslową. 16. Termin spłaty rat kredytu będzie wyglądał następująco: - w zakresie części A - spłata kredytu niezwłocznie po zrefundowaniu środków finansowych pochodzących z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, jednak nie później niż do dnia 31.12.2014 r. - w zakresie części B - : 30.06.2014 r. - 70 000,00 zł 30.10.2014 r. - 70 000,00 zł 30.06.2015 r. - 70 000,00 zł 30.10.2015 r. - 70 000,00 zł 30.06.2016 r. - 70 000,00 zł 30.10.2016 r. - 70 000,00 zł 30.06.2017 r. - 70 000,00 zł 30.10.2017 r. - 70 000,00 zł 30.06.2018 r. - 70 000,00 zł 30.10.2018 r. - 70 000,00 zł 30.06.2019 r. - 70 000,00 zł 30.10.2019 r. - 70 000,00 zł 30.06.2020 r. - 70 000,00 zł 30.10.2020 r. - 70 000,00 zł 30.06.2021 r. - 70 000,00 zł 30.10.2021 r. - 70 000,00 zł 30.06.2022 r. - 70 000,00 zł 30.10.2022 r. - 70 000,00 zł 30.06.2023 r. - 70 000,00 zł 30.10.2023 r. - 70 000,00 zł.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2023.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający odstępuje od żądania wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia oraz złoży zezwolenie lub inny dokument dotyczący utworzenia banku i uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli złoży oświadczenie, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli złoży oświadczenie, że wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli złoży oświadczenie, że wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli złoży oświadczenie, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. FORMULARZ OFERTOWY (którego wzorzec przedstawiono w rozdziale E Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), wraz Załącznikiem 1 Oświadczenia Wykonawcy, w którym znajdują się: a) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych); b) Oświadczenie, o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia; c) Oświadczenie, że wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia; d) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; e) Oświadczenie, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 2. Załącznik 2 - Cena oferty; 3. Załącznik 3 - Całkowity koszt kredytu; 4. W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez konsorcjum składające się z dwóch lub więcej podmiotów gospodarczych, należy dołączyć oświadczenie wykonawców, że ich zobowiązania co do oferty oraz co do wykonania oferty są solidarne. Oferta taka musi spełniać następujące wymagania: a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej; b) musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony; c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Wymagania odnośnie terminów wystawienia dokumentów określone w III.4.3.1) stosuje się odpowiednio; 6. Zezwolenie lub inny dokument dotyczący utworzenia banku i uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z zastrzeżeniem następujących przypadków: - zmiany stawki oprocentowania, która jest dokonywana w trybie określonym w § 3 ust. 5 umowy. - zmiany, które wynikają z warunków określonych przez Kredytobiorcę w opisie przedmiotu zamówienia tj. w rozdziale B Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szczucin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy Szczucin, 33-230 Szczucin, ul. Wolności 3, pokój nr 10..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, to jest Urząd Miasta i Gminy Szczucin, 33-230 Szczucin, ul. Wolności 3, pokój nr 4 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.