Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-02-25
Świecie: KOMPLEKSOWA USŁUGA SPECJALISTYCZNEGO PRANIA ODZIEŻY I BIELIZNY SZPITALNEJ dla Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w im. dr. J. Bednarza w Świeciu oznaczenie sprawy DzV. 27. PN. 3. 2015
Numer ogłoszenia: 25511 - 2015; data zamieszczenia: 25.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr J. Bednarza , ul. Sądowa 18, 86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 33 08 305, faks 52 33 24 541.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-psychiatryczny.swiecie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWA USŁUGA SPECJALISTYCZNEGO PRANIA ODZIEŻY I BIELIZNY SZPITALNEJ dla Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w im. dr. J. Bednarza w Świeciu oznaczenie sprawy DzV. 27. PN. 3. 2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa specjalistycznego prania odzieży i bielizny szpitalnej: pościel płaska; odzież fasonowa; firany, zasłony, obrusy; koce; kołdry; poduszki; bielizna osobista; próbki przetargowe. 2. Wykonawca wykonuje usługę prania z częstotliwością 48 godzin w dni robocze a 72 godziny w przypadku dni wolnych i świąt. 3. Świadczenie usług pralniczych powinno odbywać się zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi w ilości całkowitej średnio około 6833,33 kg miesięcznie, codziennie z wyłączeniem dni uznanych za wolne (soboty, niedziele i święta). Szacunkowa ilość prania w okresie 12 miesięcy wynosi 82000 kg. Ilości podane są orientacyjnie i mogą ulec zmianie. 4. W zakres kompleksowych usług pralniczych wchodzi: 1) odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny i odzieży szpitalnej zgodnie z wymaganiami przepisów sanitarno-higienicznych tj.: a) odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny oraz odzieży pracowniczej odbywać się będzie na terenie Szpitala przy ul. Sądowej 18 w Świeciu w pomieszczeniach wskazanych przez Zamawiającego codziennie z wyłączeniem dni uznanych za wolne (soboty, niedziele i święta) w stałych godzinach od 700 do 900, b) przekazanie brudnej bielizny i odbiór czystej każdorazowo musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionego pracownika szpitala i przedstawiciela Wykonawcy na dowodzie druku zawierającym specyfikację asortymentowo - ilościową, c) zwrócona, czysta bielizna powinna być szczelnie zapakowana w worki foliowe odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej, a w czasie transportu w dodatkowy worek tak, aby zabezpieczyć bieliznę przed powtórnym zabrudzeniem, d) bielizna wracająca powinna być złożona lewą stroną do wierzchu, e) fartuchy i mundurki szpitalne powinny być prasowane i dostarczane w stanie wiszącym i zafoliowanie, f) przyjęta przez Wykonawcę do prania partia bielizny i odzieży winna być zwrócona w całości przy kolejnym zwrocie bielizny Szpitalnej, g) transport musi odbywać się środkami transportu dostosowanymi do przewozu bielizny ogólnoszpitalnej brudnej i czystej z zachowaniem obowiązujących przepisów, h) czynności załadunkowe i rozładunkowe przeprowadzane będą przez pracownika Wykonawcy i będą wliczone w cenę usługi; 2) dokładne sortowanie i pakowanie bielizny i odzieży po praniu według uzgodnionych asortymentów do worków odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej szpitala; 3) bieżącą reperacje bielizny i odzieży obejmującą: a) przyszywanie guzików, kieszeni, b) zaszywanie części rozprutych, c) inne drobne reperacje i naprawy uszkodzeń powstałych w czasie prania; 4) pranie wodne bielizny i odzieży suchej oraz mokrej wraz z: a) odplamianiem, b) dezynfekcją, dezynfekcją bielizny skażonej, odwszawianie, c) wybielaniem poszarzałego asortymentu, d) suszeniem, e) maglowaniem lub prasowaniem, f) zastosowaniem środków zmiękczających i antystatycznych do ostatniego prania koców, g) krochmaleniem i prasowaniem fartuchów lekarskich, mundurków pielęgniarskich, serwet bawełnianych i lnianych oraz firanek okiennych, h) segregowanie z jednoczesnym wyłączeniem sztuk podlegających kasacji. 5. Wykonawca w pomieszczeniu, w którym świadczy usługi zobowiązany jest posiadać barierę higieny strona czysta i strona brudna oddzielnie dla prania Zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązany jest na 2 dni przed dniem rozpoczęcia usługi wyposażyć Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu w worki do bezpiecznego transportu bielizny oraz bloczki z naszym asortymentem. Worki powinny być oznakowane w sposób widoczny. Worki powinny być w kolorach: niebieskie do dezynfekcji, różowe do dezynfekcji na oddział XIV. 7. Wykonawca we własnym zakresie zabezpiecza transport brudnej oraz czystej bielizny, spełniający wszystkie wymagania higieniczne. 8. Transport posortowanej bielizny czystej winien odbywać się w workach oznakowanych, zgodnie z wydaną specyfikacją przesyłową dla każdej komórki organizacyjnej szpitala. 9. Odzież fasonowa czysta winna być transportowana na wieszakach (max po 5 szt). 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za powierzoną bieliznę Zamawiającego od momentu odebrania jej z magazynu bielizny brudnej, do czasu przekazania czystej bielizny bezpośrednio Zamawiającemu, którą bieliznę przekazał do pralni. 11. Różnice ilościowe i jakościowe strony będą wyjaśniać na bieżąco. 12. W przypadku zwrotu Zamawiającemu bielizny lub odzieży w ilości mniejszej niż przekazana do prania lub zwrotu partii zawierającej uszkodzoną bieliznę lub odzież, Zamawiającemu przysługuje prawo reklamacji. Fakt ten zostanie odnotowany w protokole reklamacji. 13. W przypadku reklamacji jakościowej prania, wynikającej z winy Wykonawcy, zobowiązany jest on do prawidłowego wykonania usługi prania asortymentu zareklamowanego w czasie do 72 godzin od odebrania reklamowanego towaru. 14. W przypadku reklamacji ilościowych prania, wynikających z winy Wykonawcy, zobowiązany jest on do zapłaty za utracony przedmiot lub kupno nowego tego samego typu w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji. W przypadku braku realizacji w terminie 14 dni zapłaty lub kupna nowego towaru przez Wykonawcę, Zamawiający dokona zakupu nowego towaru na koszt Wykonawcy. 15. Pranie winno być wykonywane przy zachowaniu technologii właściwej dla prania bielizny szpitalnej w celu uzyskania odpowiedniego efektu czystości, dezynfekcji, estetyki i trwałości bielizny. 16. Środki piorące i dezynfekcyjne używane do wykonania zamówienia: 1) muszą posiadać atest PZH, 2) być ujęte w wykazie PZH Preparaty dezynfekujące do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej. 17. Dla preparatów biobójczych wymagane jest dodatkowo potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych lub dokument potwierdzający zarejestrowanie preparatu. 18. Opis wymaganego sposobu wykonywania przez Wykonawcę usług pralniczych: 1) usługi wykonywane będą w pomieszczeniach oraz przy użyciu maszyn i środków piorących Wykonawcy, 2) pralnia w której wykonywane będzie zamówienie winna posiadać barierę higieniczną, 3) środki biobójcze powinny cechować się właściwościami piorąco-dezynfekcyjnymi o szerokim spektrum działania w warunkach: a) temperatura minimum 60 0 C (w zależności od rodzaju bielizny), b) czas prania minimum 20 minut. 19. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1) kontroli w każdym czasie procesu prania oraz prawidłowości funkcjonowania pralni zgodnie z umową, w tym kontroli dokumentów zakupu środków piorących i dezynfekcyjnych, 2) kontroli dokumentacji procesów prania, 3) wglądu do protokołu kontroli przeprowadzonych przez nadzór sanitarno-epidemiologiczny, 4) wglądu do aktualnych kart charakterystyki środków piorących i dezynfekcyjnych. 20. W celu potwierdzenia jakości wykonanej usługi pralniczej pod względem czystości mikrobiologicznej, Wykonawca przedstawi kopie badań mikrobiologicznych czystości bielizny z miejsca wykonania usługi przeprowadzanych nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. 21. Za wykonanie usług zgodnie z wymaganiami Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność przed Zamawiającym oraz przed uprawnionymi organami kontroli zewnętrznej. 22. Zapłata należności za dostarczony towar następować będzie przelewem po dostarczeniu i przyjęciu towaru oraz wystawieniu i doręczeniu faktury w terminie 30 dni. Za odpowiednie wydłużenie tego terminu Zamawiający przyzna ofercie dodatkowe punkty: 1 pkt za 45 dni, 2 pkt za 60 dni. 23.Strony dopuszczają możliwość ograniczenia lub zwiększenia wartości brutto umowy do 10% (plus - minus). O zmianie jednostronnie decyduje ZAMAWIAJĄCY. Z tego tytułu nie będą przysługiwały WYKONAWCY żadne roszczenia z wyjątkiem zapłaty ceny za wykonaną usługę..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.50.00 - Usługi prasowania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 5000 zł (słownie złotych: pięć tysięcy). Szczegóły w SIWZ.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp oraz wykaże się posiadaniem aktualnej pozytywnej opinii właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego o: 1) spełnianiu warunków sanitarno-higienicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami przy praniu odzieży i bielizny ogólnoszpitalnej; 2) braku sprzeciwu na świadczenie usług transportowych dotyczących przewozu bielizny szpitalnej z zachowaniem wymaganej bariery higienicznej.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże należyte wykonanie 2 usług pralniczych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zmówienia o zbliżonej lub większej wartości i podaniem rodzaju usług.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli wykaże się posiadaniem polisy ubezpieczeniowej lub innym dokumentem potwierdzającym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 tys. zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Termin płatności - 2
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.swiecie.regiony.pl/postepowania-w-toku
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Organizacyjno-Prawny Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr. J. Bednarza 86 - 100 Świecie ul. Sądowa 18.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr. J. Bednarza 86 - 100 Świecie ul. Sądowa 18.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŚWIECIA
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów.
- Spraw. kompleks. nadzoru inwestor. nad realiz. zad. pn.:Budowa ronda na skrzyż. ul.Chrobrego, Sienkiewicza, Kazimierza Wielkiego i ul. od ul.Sienkiewicza do ul.Chmielniki w Świeciu wraz z infrastr.
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek, materiałów biurowych oraz papieru do drukarek i kserokopiarek dla Starostwa Powiatowego w Świeciu w 2025 roku.
- Wywóz nieczystości stałych z placówek oświatowych z terenu gminy Świecie w 2025r.
- Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Przychodni w Świeciu, przy ul. Wojska Polskiego 80.
więcej: przetargi w Świeciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa prania bielizny pościelowej, ręczników, ścierek, obrusów, narzut, koców, kołder, poduszek, dywaników, pokrowców w Domu Studenta Nr 7 Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Sulimy 4 w Warszawie
- USŁUGI PRALNICZE
- Kompleksowa usługa prania bielizny szpitalnej, odzieży roboczej oraz innego asortymentu wraz z dzierżawą bielizny i wdrożeniem systemu radiowej identyfikacji bielizny.
- USŁUGA PRANIA WODNEGO I CZYSZCZENIA CHEMICZNEGO PRZEDMIOTÓW UMUNDUROWANIA I WYEKWIPOWANIA.
- Usługa sprzątania pomieszczeń Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi
- Świadczenie usług pralniczych na rzecz Aresztu Śledczego w Opolu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.