eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › "Przebudowa ulicy Romualda Traugutta w ¦widnicy"

Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2019-12-23

Og³oszenie nr 560280063-N-2019 z dnia 23-12-2019 r.

¦widnica: "Przebudowa ulicy Romualda Traugutta w ¦widnicy"
OG£OSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 549807-N-2019

Zosta³o opublikowane og³oszenie o zmianie og³oszenia:

nie

Zosta³o opublikowane og³oszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer og³oszenia: 510139465-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY



I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 57958900000000, ul. ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 748 562 850, e-mail mbp@um.swidnica.pl, faks 748 523 110.
Adres strony internetowej (url): www.bip.um.swidnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Administracja samorz±dowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

"Przebudowa ulicy Romualda Traugutta w ¦widnicy"

Numer referencyjny (je¿eli dotyczy):

P-41/VI/19

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest "Przebudowa ulicy Romualda Traugutta w ¦widnicy". 2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obrêbie geodezyjnym 0004 ¦ródmie¶cie, na n/w dzia³kach nr: 2900, 2846, 2871, 2969; AM-19. 3. Przedmiot niniejszego zamówienia bêdzie realizowany zgodnie z wiedz± budowlan±, przepisami szczególnymi, w oparciu o umowê, projekt budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie decyzji pozwolenia na budowê (dalej: decyzja pnb) oraz Decyzji nr 152/2019 z dnia 11 lutego 2019 r. - pozwolenia na prowadzenie badañ archeologicznych. 4. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obszarze obserwacji archeologicznej nowo¿ytnych fortyfikacji miejskich (Fort Witoszowski i Reduta Ogrodowa) równoznacznym z wykazem zabytków archeologicznych. W trakcie prowadzenia robót ziemnych Wykonawca ma obowi±zek zapewniæ we w³asnym zakresie i na koszt w³asny przeprowadzenie badañ archeologicznych, w oparciu o uzgodniony program badañ archeologicznych, które bêd± nadzorowa³y roboty ziemne objête zamierzeniem bez wp³ywu na ich zakres. Wykonawca obowi±zany jest równie¿ pokryæ koszty dokumentacji konserwatorskiej wykonanej w oparciu o badania archeologiczne. 5. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w dokumentacji projektowej pn. "Przebudowa ul. Romualda Traugutta w ¦widnicy" (dalej: Dokumentacja), sporz±dzonej w lutym 2019 r. przez Biuro Projektów i Realizacji Inwestycji PROGRESS - mgr in¿. Mariusz Szyrner, z siedzib±: ul. Lipowa 23, 58-173 Roztoka, obejmuj±cej: 1) PROJEKT BUDOWLANY - ZAMIENNY (PAB): a) CZÊ¦Æ 1 - PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU, b) CZÊ¦Æ 2. PROJEKT ARCHITEKTONICZNO- BUDOWALNY c) CZÊ¦Æ 3. CZE¦Æ FORMALNO-PRAWNA d) OPINIA GEOTECHNICZNA 2) PROJEKT WYKONAWCZY a) BRAN¯A DROGOWA, b) BRAN¯A SANITARNA, c) BRAN¯A ELEKTRYCZNA 3) PROJEKT DOCELOWEJ ORGANIZACJI RUCHU (DOR), Uwaga! Zamawiaj±cy wprowadza nastêpuj±ce korekty do projektu DOR: Bariery ³añcuchowe nale¿y zast±piæ barierami sztywnymi 4) SZCZEGÓ£OWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH - wszystkich bran¿ 6. Opisana powy¿ej Dokumentacja zamienna jest kompletn± dokumentacj±, na podstawie której nale¿y zrealizowaæ roboty budowlane stanowi±ce przedmiot niniejszego zamówienia. 7. Dokumentacja, stanowi±ca Za³±cznik nr 9 do SIWZ wraz z przedmiarami robót stanowi±cymi Za³±cznik nr 10 do SIWZ znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.bip.um.swidnica.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg - pok. 311. Uwaga! Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia na etapie oceny i badania ofert. Uwaga! ? Za³±czone przedmiary robót nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.). ? Przedmiary robót za³±czono w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wyst±pienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. 4.2 WSPÓLNY S£OWNIK ZAMÓWIEÑ PUBLICZNYCH CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni, 45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej 45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê 45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych 4.3 KOORDYNACJA ROBÓT 1. Przedmiot zamówienia realizowany jest w porozumieniu z gestorami infrastruktury podziemnej tj. ? Polsk± Spó³k± Gazownictwa Sp. z o. o., Oddzia³ Zak³ad Gazowniczy Wa³brzych z siedzib±: 58-300 Wa³brzych, ul. T. Ko¶ciuszki 1 (dalej: PSG), ? ¦widnickim Przedsiêbiorstwem Wodoci±gów i Kanalizacji Sp. z o. o. (dalej: ¦PWiK), z siedzib±; 58-100 ¦widnica, ul. Wroc³awska 10. ? ewentualnie innymi podmiotami wskazanymi przez Zamawiaj±cego, które bêd± realizowa³y w obszarze przedmiotu zamówienia zadania w³asne, nieobjête przedmiotem niniejszego zamówienia. 2. Zakres sieci do wykonania przez PSG i ¦PWiK, pokazany jest na mapie zamieszczonej na stronie internetowej w katalogu "Roboty PSG i ¦PWiK" z tym, ¿e: 1) Gestorzy sieci - PSG, ewentualnie inne podmioty rozpoczn± swoje inwestycje dopiero po przekazaniu przez Zamawiaj±cego placu budowy Wykonawcy przedmiotu niniejszego zamówienia, a wej¶cie wykonawców robót sieciowych w pas drogowy objêty przedmiotem niniejszego zamówienia mo¿e nast±piæ tylko i wy³±cznie w uzgodnieniu z kierownikiem budowy, 2) ¦PWiK - rozpoczê³o swoj± inwestycjê z dniem 13 maja br. W ramach koordynacji robót w pasie drogowym, tj. po przekazaniu placu budowy Wykonawcy przedmiotu niniejszego zamówienia, ¦PWiK realizowaæ bêdzie jedynie roboty sieciowe w rejonie skrzy¿owania ulic Traugutta i Sprzymierzeñców. 3. Roboty sieciowe musz± byæ ¶ci¶le skoordynowane z robotami drogowymi, a Wykonawca winien zaakceptowaæ uwarunkowania, w których bêd± realizowane roboty i zwi±zane z tym mo¿liwe utrudnienia przy czym: 1) inwestycje ¦PWiK oraz PSG bêd± w znacznym stopniu realizowane wyprzedzaj±co w stosunku do robót stanowi±cych przedmiot zamówienia; PSG i ¦PWiK deklaruj± rozpoczêcie swoich inwestycji najszybciej jak bêdzie to mo¿liwe po przejêciu placu budowy przez Wykonawcê i w porozumieniu z nim. 2) ustala siê, ¿e zakoñczenie robót przez ¦PWiK i PSG winno nast±piæ w ci±gu 8 tygodni od dnia przekazania gestorowi sieci placu budowy przez kierownika budowy; termin ten mo¿e ulec przed³u¿eniu o ok. 2 tygodni w przypadku wyst±pienia nieprzewidzianej kolizji lub awarii - w przypadku dalszego przed³u¿ania robót sieciowych Zamawiaj±cy przewiduje aneksowanie terminu wykonania niniejszego zamówienia, 3) Zamawiaj±cy wymaga, aby poza obszarem przebiegu budowanych/przebudowywanych sieci Wykonawca w mo¿liwym stopniu realizowa³ roboty budowlane równolegle do robót sieciowych. 4) Wykonawca ma obowi±zek niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub i okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, które maj± wp³yw na opó¼nienie robót drogowych. 4. Wykonawca ma obowi±zek: 1) nieodp³atnego udostêpnienia placu budowy gestorom infrastruktury podziemnej w celu wykonania przez nich niezbêdnych robót budowlanych, zwi±zanych z przebudow± sieci, 2) po rozpoczêciu realizacji robót przez spó³ki ¦PWiK, PSG lub ewentualnie inne podmioty - ustalenia faktycznej daty zakoñczenia robót sieciowych i powiadomienia o tym Zamawiaj±cego, 3) wykonywania swoich robót w ¶cis³ej koordynacji organizacyjno - technologicznej z wykonawcami sieci, a ewentualne kwestie sporne rozstrzygaæ bêdzie Zamawiaj±cy przy równorzêdnym poszanowaniu interesu wszystkich stron. 5. Wykonawca winien przewidzieæ ewentualne koszty wynikaj±ce z realizacji przedmiotu zamówienia w koordynacji gestorami sieci i obj±æ je rycza³tow± cen± ofertow±. 6. Zamawiaj±cy niezw³ocznie po rozstrzygniêciu postêpowania i zawarciu umowy przyst±pi do: 1) trójstronnego (Zamawiaj±cy, Wykonawca, gestor sieci) opracowania zasad i regu³ rozwi±zywania mo¿liwych kwestii spornych przy zachowaniu równorzêdnego, nie dyskryminacyjnego poszanowania interesów wszystkich stron, 2) wprowadzenia procedur formalnych, polegaj±cych na protokolarnych potwierdzeniach przekazania, uwalniania i przejmowania poszczególnych fragmentów placu budowy przez strony, 4.4 ZAKRES ZAMÓWIENIA 1. Zakres zamówienia obejmuje roboty budowlane wynikaj±ce z dokumentacji, o której mowa w rozdz. 4.1, ust. 5. 2. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do: 1) wykonania wszelkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do zrealizowania przedmiotu umowy z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, 2) wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 3) opracowania na w³asny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objêtych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustaw± z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. 2018 r. poz.1990, z pó¼n zm.), Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegó³owych warunków technicznych dla znaków i sygna³ów drogowych oraz urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrze¶nia w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz.784); 4) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu og³oszenia zawieraj±cego dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia 5) obs³ugi geodezyjnej budowy a w szczególno¶ci sporz±dzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia; wykonana dokumentacja powykonawcza winna zawieraæ: - zestawienie parametrów wykonanych elementów bran¿y drogowej, tj. d³ugo¶æ jezdni, chodnika, obrze¿y i krawê¿ników; powierzchnie zjazdów i miejsc postojowych; rodzaje nawierzchni poszczególnych elementów drogi, itp., - d³ugo¶æ wykonanych sieci oraz ich parametry (typ i ¶rednica rur, kabli, rodzaj materia³u, itp.), - ilo¶ci i typy montowanych urz±dzeñ (studnie, wpusty, s³upy, oprawy, itp.) - zestawienie kosztów realizacyjnych poszczególnych bran¿; wykonane w ramach przedmiotu zamówienia poszczególne elementy drogi maj± byæ zaznaczone na mapie odrêbnymi kolorami, w zale¿no¶ci od rodzaju nawierzchni. Dokumentacja powykonawcza, a w szczególno¶ci zaktualizowany plan zagospodarowania terenu powinien byæ przekazany Zamawiaj±cemu w wersji papierowej i elektronicznej - numerycznej wersji wektorowej w formie zapisu dwg, dxf lub dgn. 6) zorganizowania placu budowy ( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 7) zabezpieczenia terenu objêtego robotami budowlanymi w tym przed dostêpem osób postronnych, 8) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy, 9) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 10) utrzymywania w czysto¶ci kó³ pojazdów wyje¿d¿aj±cych z placu budowy na ulicê oraz utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±, 11) wykonania we w³asnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli, dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami - je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do naprawy uszkodzeñ na w³asny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeñ ze strony w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca zobowi±zany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeñ i awarii spowodowanych przez Wykonawcê, co nie podlega odrêbnej zap³acie i nie jest wliczone w cenê kontraktow± 12) uporz±dkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 13) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 14) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 15) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobli¿u których bêd± prowadzone roboty ziemne, 16) wykonywania wszelkich innych czynno¶ci wynikaj±cych wprost z umowy, a tak¿e tych wynikaj±cych ze specyfiki danych robót. 17) zgodnego wspó³dzia³ania i zsynchronizowania robót z wykonawcami prac, o których mowa w rozdz. IV, pkt. 4.3. 4.5 INFORMACJE DODATKOWE DLA WYKONAWCY 1. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 1) Dokumentacjê, o której mowa w rozdziale 4.1, ust. 5, 2) dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach. 2. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przed³o¿enia Zamawiaj±cemu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy nastêpuj±cych dokumentów: 1) kosztorysu opracowanego metod± kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno - u¿ytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389, ze zm.). Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ten bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odst±pienia od umowy, a wiêc w sytuacji uregulowanej w § 14 umowy. Bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp. Szczegó³owo zosta³o to opisane w § 12, ust. 11 wzoru umowy; 2) harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, uwzglêdniaj±cego wykonanie wszystkich robót objêtych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawieraæ wszelkie koszty sk³adaj±ce siê na cenê oferty, niezbêdne do zrealizowania zamówienia z ich podzia³em na poszczególne elementy, które mog± stanowiæ osobny element odbioru czê¶ciowego, z uwzglêdnieniem terminów realizacji ka¿dego z tych elementów. Wykonawcê obowi±zuje konieczno¶æ zg³aszania Zamawiaj±cemu ka¿dorazowej zmiany harmonogramu i uzyskania jego akceptacji. W harmonogramie Wykonawca wska¿e roboty realizowane przez podwykonawców. (np. przy rozbudowie/przebudowie ulicy odcinkami) - harmonogram winien byæ wykonany dla ka¿dego etapu robót (odcinka ulicy) oddzielnie. UWAGA! ? Harmonogram winien zawieraæ wszystkie elementy robót wystêpuj±ce w kosztorysie ofertowym oraz kolejno¶æ w jakiej Wykonawca proponuje je realizowaæ ? Terminy po¶rednie zawarte w harmonogramie s± wi±¿±ce dla Wykonawcy. Przesuniêcie terminów po¶rednich z harmonogramu mo¿e nast±piæ wy³±cznie po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego dla zmian w harmonogramie. Zmiany nie mog± zostaæ wprowadzone z uwagi na okoliczno¶ci le¿±ce po stronie Wykonawcy lub podwykonawców. ? Przesuniêcia elementów robót w harmonogramie rzeczowym oraz wprowadzenie zmian dotycz±cych danego elementu robót zarówno pod wzglêdem rzeczowym jak i terminowym nie wymagaj± zmiany umowy w formie aneksu. ? Terminy wyszczególnione w harmonogramie bêd± na roboczo monitorowane przez osobê upowa¿nion± w tym zakresie przez Zamawiaj±cego. Je¶li Wykonawca nie dotrzyma postanowieñ harmonogramu, koszty wszelkich opó¼nieñ poniesione przez Zamawiaj±cego w zwi±zku z opó¼nieniem poniesie Wykonawca, niezale¿nie od obowi±zku zap³aty kary, zgodnie z zapisami § 13 wzoru umowy. 3. Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych przez ca³y okres trwania budowy a tak¿e, w miarê mo¿liwo¶ci technologicznych, do umo¿liwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru; je¿eli ze wzglêdów technologicznych zaistnieje konieczno¶æ wstrzymania dojazdu do nieruchomo¶ci - Wykonawca ka¿dorazowo zobowi±zany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony i uzgodnienia terminu robót. 4. Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. Uszkodzenie elementów infrastruktury podziemnej nale¿y niezw³ocznie zg³osiæ zamawiaj±cemu i na w³asny koszt naprawiæ pod nadzorem przedstawiciela gestora zniszczonej sieci. Niewywi±zanie siê z w/w zadañ daje Zamawiaj±cemu prawo do zlecenia naprawy innemu wykonawcy wg stawek Pogotowia Energetycznego/ Wodoci±gowego/...,itp. na koszt Wykonawcy. 5. Wykonawca zobowi±zany jest do wstêpnej segregacji na terenie budowy materia³ów z rozbiórki; materia³y nadaj±ce siê do ponownego wbudowania, Wykonawca zobowi±zany jest sk³adowaæ w wyznaczonym miejscu i odpowiednio zabezpieczyæ, i tak: - kostkê brukow± betonow± nale¿y oczy¶ciæ z resztek zaprawy i u³o¿yæ na paletach, a nastêpnie wywie¼æ na sk³adowisko Zamawiaj±cego (do 5 km), - s³upy o¶wietleniowe po demonta¿u nale¿y zutylizowaæ (s³upy stalowe nale¿y zez³omowaæ a stosowny dokument wraz z wynikaj±c± z niego kwot± przekazaæ Zamawiaj±cemu), 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za : 1) termin wykonania przedmiotu umowy, 2) jako¶æ wykonanych robót budowlanych, 3) nale¿yt± staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy, 4) szkody wyrz±dzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 4.6 GWARANCJE Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci na wszystkie wykonane roboty budowlane, na okres co najmniej 60 miesiêcy, licz±c od daty odbioru przedmiotu zamówienia, na warunkach zgodnych z § 15 projektu umowy i wzorem karty gwarancyjnej, z wy³±czeniem organizacji ruchu docelowego, dla którego Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci robót na okres: okres co najmniej 36 miesiêcy, licz±c od daty odbioru koñcowego oznakowania. Wymagany okres rêkojmi 24 m-ce - na warunkach i zasadach okre¶lonych przepisami KC oraz zgodnie z warunkami okre¶lonymi w karcie gwarancyjnej. Na wyroby gotowe okres gwarancji przyjmuje siê wg okresu gwarantowanego przez producenta tych wyrobów, jednak na okres nie krótszy ni¿: a) dla s³upów o¶wietleniowych- co najmniej 120 miesiêcy, b) dla opraw o¶wietleniowych typu LED montowanych na s³upach - co najmniej 96 miesiêcy, c) dla kabli zasilaj±cych oraz o¶wietleniowych, szafek zasilaj±cych i sterowniczych z wyposa¿eniem - co najmniej 60 miesiêcy, d) dla kostki brukowej betonowej - co najmniej 60 miesiêcy, 4.7 INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 2 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 3 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 100.000,00 netto: Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z budow± dróg wraz z ich odwodnieniem i o¶wietleniem), takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni jezdni oraz zatok parkingowych z mieszanek mineralno-bitumicznych, uk³adanie podbudów i nawierzchni chodników oraz zjazdów z kostki brukowej betonowej, uk³adanie krawê¿ników i obrze¿y betonowych, monta¿ kana³ów, przewodów i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, uk³adanie kabli o¶wietlenia ulicznego, demonta¿/monta¿ urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego, zabezpieczenie istniej±cych sieci infrastruktury technicznej drogi zlokalizowanych w s±siedztwie sieci zaprojektowanych, roboty konserwacyjno -naprawcze, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego Warunki umowy o udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, dotycz±ce udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonane roboty oraz wyceny tych robót nie mog± byæ mniej korzystne dla Zamawiaj±cego ni¿ przewiduje to zamówienie podstawowe. 4 Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane lub us³ugi. 5 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji ka¿dego z zadañ (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp): 1) przygotowanie terenu pod budowê, 2) roboty rozbiórkowe, 3) roboty ziemne, 4) roboty monta¿owe sieci kanalizacji deszczowej, 5) wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni, chodnika, miejsc postojowych, zjazdów, 6) ustawienie krawê¿ników i obrze¿y betonowych, 7) roboty w zakresie wykonania o¶wietlenia ulicznego, 8) roboty naprawczo-konserwacyjne, 9) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, 6 Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przed³o¿enia najpó¼niej w dniu podpisania umowy, z³±cznika nr 5 do umowy zawieraj±cego sk³ad osobowy tych¿e pracowników; za³±cznik musi byæ aktualizowany na bie¿±co tj. za ka¿dym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powy¿sze zwiera równie¿ "Wzór umowy" - Za³±cznik nr 8 do SIWZ 7 Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 5, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z pó¼n. zm.). 8 Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imiê i nazwisko osób, które bêd± ¶wiadczyæ czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê (wraz z informacj± o liczbie odprowadzanych sk³adek), które bêdzie mog³o przyj±æ postaæ za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS lub zanonimizowanych, z wyj±tkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzaj±cych zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w za³±czniku nr 5 do umowy, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê. 9 Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w §13, ust. 1, pkt 10 i 11 wzoru umowy za³±czonego do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Termin wykonania i odbioru robót ustala siê nastêpuj±co - zakoñczenie realizacji przedmiotu umowy wraz z jego odbiorem: do dnia 10 grudnia 2019 r. 2. Za termin zakoñczenia robót uwa¿a siê datê podpisania protoko³u odbioru koñcowego, o którym mowa w § 11 ust. 8 wzoru umowy. 3. Termin ustalony w ust. 1 mo¿e ulec zmianie przypadkach opisanych w § 18 umowy. 4. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbêdnej zw³oki i nastêpnie bêdzie prowadzi³ roboty z nale¿ytym pospiechem i bez opó¼nienia , aby ukoñczyæ je w terminie oznaczonym w ust. 1, wliczaj±c w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeñ, pomiarów itp.. 5. Do dnia podpisania umowy, Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu wszystkie niezbêdne dokumenty i dane potrzebne do zg³oszenia rozpoczêcia robót w Powiatowym Nadzorze Budowlanym (potwierdzone za zgodno¶æ kopie uprawnieñ i za¶wiadczeñ o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego Kierownika Budowy i Kierowników robót wraz z o¶wiadczeniami o przyjêciu przez nich obowi±zków przy realizacji przedmiotu umowy).


II.4) G³ówny kod CPV: 45233200-1
Dodatkowe kody CPV:

45232130-2,

45232200-4,

45100000-8,

45112710-5

II.5) Okres na jaki zosta³a zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 10 grudnia 2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: "Przebudowa ulicy Romualda Traugutta w ¦widnicy"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 05/07/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWÊ RAMOW¡/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

¦widnickie Przedsiêbiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., spbdim@wp.pl , ul. Czêstochowska 12, 58-100, ¦widnica, kraj/woj. dolno¶l±skie

Przedsiêbiorstwo Remontowo - Budowlane "Sta - Dar" Dariusz Stañczyk, pw.stanczyk@wp.pl, ul. Metalowców 2, 58-160, ¦wiebodzice, kraj/woj. dolno¶l±skie

IV.3) Informacja na temat warto¶ci zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1608937.38 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
09/12/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany okre¶lona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wykonanie nowego chodnika w obszarze skrzy¿owania ulicy Traugutta z ulic± Sprzymierzeñców w ¦widnicy o pow. 143 m2

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie wykonywania projektowanej kanalizacji deszczowej w obrêbie skrzy¿owania ulicy Traugutta z ulic± Sprzymierzeñców dokonano sprawdzenia istniej±cego kana³u deszczowego na odcinku od ul. Traugutta do ul. Lelewela. Kontrola ujawni³a kilka miejscowych przewê¿eñ oraz brak wyniesienia studni rewizyjnej. Ustalono, ¿e usterki zostan± usuniête i w zwi±zku z tym nast±pi wymiana nawierzchni chodnika. Jest to zasadne równie¿ ze wzglêdu na z³y stan techniczny istniej±cej nawierzchni.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Szacunkowa warto¶æ robót dodatkowych zosta³a ustalona na postawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy robót na kwotê: 46 640,06 z³ brutto. Termin wykonania robót: do 20 grudnia 2019 r.

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.