eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › Przebudowa ulicy Ludwika Waryñskiego w ¦widnucy.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-07-06



Og³oszenie nr 584934-N-2018 z dnia 2018-07-06 r.

Prezydent Miasta ¦widnicy: Przebudowa ulicy Ludwika Waryñskiego w ¦widnucy.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu
Przebudowa ulicy Ludwika Waryñskiego w ¦widnicy

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, krajowy numer identyfikacyjny 57958900000, ul. ul. Armii Krajowej  49 , 58100   ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 748 562 850, e-mail mbp@um.swidnica.pl, faks 748 523 110.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.um.swidnica.pl/bip/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.um.swidnica.pl/bip/


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego, kuriera lub dorêczenie osobiste.
Adres:
Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok.124, Ip.


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa ulicy Ludwika Waryñskiego w ¦widnucy.
Numer referencyjny: P-85/VII/18
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest "Przebudowa ul. Ludwika Waryñskiego w ¦widnicy". 2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w Obrêbie geodezyjnym 0001 Osiedle M³odych, na nr dzia³ce 264. 3. Przedmiot niniejszego zamówienia bêdzie realizowany zgodnie z wiedz± budowlan±, przepisami szczególnymi, w oparciu o umowê, projekty budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie zg³oszenia wykonania robót budowlanych do Starostwa Powiatowego w ¦widnicy 4. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w dokumentacji projektowej pn. "Przebudowa ul. Ludwika Waryñskiego w ¦widnicy" (dalej: Dokumentacja), sporz±dzonej w maju 2018 r. przez "VIA-ROMANA" drogi - projektowanie, nadzory Roman Konieczny, z siedzib±: 58-312 Stare Bogaczowice, ul. G³ówna 153F, obejmuj±cej: 1) Projekt budowlany (PB), 2) Projekt organizacji ruchu, 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) bran¿e: drogowa i sanitarna. 5. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 6 powy¿ej, stanowi±ca Za³±cznik nr 9 do SIWZ wraz z przedmiarami robót stanowi±cymi Za³±cznik nr 10 do SIWZ znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg - pok. 311. Uwaga! ? Za³±czone przedmiary robót nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.). ? Przedmiary robót za³±czono w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. Uwaga! Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia na etapie oceny i badania ofert. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wyst±pienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. 4.3 ZAKRES ROBÓT 1. Zakres robót do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia: 1) d³ugo¶æ projektowanego odcinka - 218 mb, 2) powierzchnia opracowania - 3.736 m2, 3) powierzchnia jezdni bitumicznej - 1.731 m2, 4) powierzchnia pasów postojowych - 894 m2, 5) powierzchnia chodników z kostki betonowej - 746 m2, 6) powierzchnia zjazdów z kostki betonowej - 58 m2, 7) monta¿ nowych krawê¿ników betonowych - 369 mb, 8) monta¿ nowych obrze¿y betonowych - 365 mb, 9) regulacje wysoko¶ciowe urz±dzeñ obcych - 11 szt., 10) budowa studzienek kd dn 500 - 4 szt., 11) budowa przykanalików PCV dn 160 - 38 mb, 12) zieleñ trawnikowa - 248 m2, 13) niezbêdne roboty rozbiórkowe - m. in. frezowanie nawierzchni bitumicznej, rozbiórka krawê¿ników, nawierzchni chodnikowych i inne. 2. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do: 1) wykonania wszelkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do zrealizowania przedmiotu umowy z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, 2) wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 3) opracowania na w³asny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objêtych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustaw± z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz.1260)), Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegó³owych warunków technicznych dla znaków i sygna³ów drogowych oraz urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrze¶nia w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729); projekt tymczasowej organizacji ruchu nale¿y uzgodniæ z Zamawiaj±cym, 4) obs³ugi geodezyjnej budowy a w szczególno¶ci sporz±dzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia oraz zg³oszenia orygina³u do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w ¦widnicy, a kopii do Zamawiaj±cego. Dokumentacja powykonawcza dla Zamawiaj±cego, a w szczególno¶ci zaktualizowany plan zagospodarowania terenu powinien byæ przekazany w wersji papierowej i elektronicznej, numerycznej wersji wektorowej w formie zapisu dwg, dxf lub dgn. Wykonane w ramach przedmiotu zamówienia poszczególne elementy drogi (jezdnia, chodniki, miejsca postojowe, zjazdy) winny byæ zaznaczone na mapie odrêbnymi kolorami. Zamawiaj±cy wymaga dostarczenia powykonawczego zestawienia zawieraj±cego: - parametry wykonanych elementów drogi - d³ugo¶æ jezdni, chodników, obrze¿y i krawê¿ników; powierzchnie zjazdów i miejsc postojowych; rodzaj nawierzchni poszczególnych elementów drogi, itp.), - d³ugo¶æ wykonanych sieci oraz ich parametry ¶rednica rur, rodzaj materia³u, itp.), - ilo¶ci i typy montowanego osprzêtu i urz±dzeñ (studnie, itp.) 5) zorganizowania placu budowy (( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 6) zabezpieczenia terenu objêtego robotami budowlanymi w tym przed dostêpem osób postronnych, oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy, 5) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 6) utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±, 7) wykonania we w³asnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli, dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami - je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do naprawy uszkodzeñ na w³asny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeñ ze strony w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca zobowi±zany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeñ i awarii spowodowanych przez Wykonawcê, co nie podlega odrêbnej zap³acie i nie jest wliczone w cenê kontraktow± 8) uporz±dkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 9) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 10) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 11) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobli¿u których bêd± prowadzone roboty ziemne, 12) wykonywania wszelkich innych czynno¶ci wynikaj±cych wprost z umowy, a tak¿e tych wynikaj±cych ze specyfiki danych robót, 3. Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych przez ca³y okres trwania budowy a tak¿e, w miarê mo¿liwo¶ci technologicznych, do umo¿liwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru; je¿eli ze wzglêdów technologicznych zaistnieje konieczno¶æ wstrzymania dojazdu do nieruchomo¶ci - Wykonawca ka¿dorazowo zobowi±zany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony. 4. Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. Uszkodzenie elementów infrastruktury podziemnej nale¿y niezw³ocznie zg³osiæ zamawiaj±cemu i na w³asny koszt naprawiæ pod nadzorem przedstawiciela gestora zniszczonej sieci. Niewywi±zanie siê z w/w zadañ daje Zamawiaj±cemu prawo do zlecenia naprawy innemu wykonawcy wg stawek Pogotowia Energetycznego/ Wodoci±gowego/...,itp. na koszt Wykonawcy. 5. Wykonawca winien na czas realizacji robót ustawiæ i utrzymywaæ tablice informacyjne (informuj±ce mieszkañców o komunikacyjnych utrudnieniach, wykonywanych pracach drogowych, z przeprosinami za utrudnienia); w/w tablice nale¿y przywie¼æ z miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego (tj. z odleg³o¶ci ok. 2 km) a po zakoñczeniu robót odwie¼æ w to samo miejsce, 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za : 1) termin wykonania przedmiotu umowy, 2) jako¶æ wykonanych robót budowlanych, 3) nale¿yt± staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy, 4) szkody wyrz±dzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 4.5 INFORMACJE DODATKOWE DLA WYKONAWCY 1. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 1) Dokumentacjê, o której mowa w rozdz. 4.1, ust. 4, 2) dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach. 2. Zakres robót do wykonania wynika z za³±czonej Dokumentacji, stanowi±cej Za³±cznik 9 do SIWZ. Przedmiary robót maj± charakter pomocniczy. Wykonawca zobowi±zany jest do ustalenia dok³adnej ilo¶ci robót. Z uwagi na wynagrodzenie rycza³towe, w przypadku, w którym oka¿e siê, ¿e rzeczywista ilo¶æ robót jest wiêksza od wcze¶niej za³o¿onej, Wykonawca nie bêdzie móg³ ¿±daæ dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak robót koniecznych do wykonania na podstawie Dokumentacji w przedmiarze, nie zwalnia Wykonawcy od ich wykonania. Ilo¶æ robót w przedmiarze Wykonawca winien skorygowaæ do wielko¶ci rzeczywistej, obliczonej na podstawie Dokumentacji, ewentualnych wizji, w³asnych pomiarów i analiz. 3. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przed³o¿enia Zamawiaj±cemu nastêpuj±cych dokumentów w terminie 14 dni od daty podpisania umowy kosztorysu opracowanego metod± kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno - u¿ytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389, ze zm.). Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ten bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odst±pienia od umowy, a wiêc w sytuacji uregulowanej w § 14 umowy. Bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp. Szczegó³owo zosta³o to opisane w § 12, ust. 11 wzoru umowy; W kosztorysie Wykonawca wska¿e roboty realizowane przez podwykonawców 4.6 GWARANCJE Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci na wszystkie wykonane roboty budowlane, licz±c od daty odbioru przedmiotu zamówienia na okres co najmniej 60 miesiêcy, na warunkach zgodnych z § 15 wzoru umowy i wzorem karty gwarancyjnej, z wy³±czeniem organizacji ruchu docelowego i zieleni dla których Wykonawca udziela gwarancji na okres nie krótszy ni¿: 1) 1 rok dla oznakowania poziomego, 2) 3 lata dla pozosta³ych elementów organizacji ruchu docelowego, licz±c od daty odbioru w/w elementów 3) 1 rok dla zieleni - licz±c od daty zg³oszenia wschodów trawy. Na wyroby gotowe okres gwarancji przyjmuje siê wg okresu gwarantowanego przez producenta tych wyrobów, przy czym dla kostki brukowej betonowej na okres nie krótszy ni¿: Wymagany okres rêkojmi 24 m-ce - na warunkach i zasadach okre¶lonych przepisami KC oraz zgodnie z warunkami okre¶lonymi w karcie gwarancyjnej. 4.7 INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 2 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 3 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 50.000,00: Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z przebudow± dróg takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni chodników z kostki betonowej oraz nawierzchni ¶cieralnej jezdni z mieszanki mineralno-bitumicznej, uk³adanie krawê¿ników i obrze¿y betonowych, monta¿ i kana³ów, przewodów i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, roboty zwi±zane z oznakowaniem poziomym i pionowym, roboty konserwacyjno -naprawcze. W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego 4 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji ka¿dego z zadañ (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): 1) roboty rozbiórkowe i ziemne, 2) roboty monta¿owe sieci kanalizacji deszczowej, 3) wykonanie nawierzchni ¶cieralnej jezdni z mieszanki mineralno-bitumicznej, 4) wykonanie konstrukcji nawierzchni chodnika, miejsc postojowych, wjazdów, 5) ustawienie krawê¿ników i obrze¿y betonowych, 6) roboty naprawczo-konserwacyjne 5 Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przed³o¿enia najpó¼niej w dniu podpisania umowy z³±cznika zawieraj±cego sk³ad osobowy tych¿e pracowników; za³±cznik musi byæ aktualizowany na bie¿±co tj. za ka¿dym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powy¿sze zwiera równie¿ "Wzór umowy" - Za³±cznik nr 8 do SIWZ 6 Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 5, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666). 7 Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imiê i nazwisko osób, które bêd± ¶wiadczyæ czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê (wraz z informacj± o liczbie odprowadzanych sk³adek), które bêdzie mog³o przyj±æ postaæ za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS lub zanonimizowanych, z wyj±tkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzaj±cych zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w za³±czniku nr 4 do umowy, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê. 8 Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 7, pkt 1 i 2, bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w §13, ust. 1, pkt 7 i 8 wzoru umowy za³±czonego do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 9 Kontrola, o której mowa w ust. 8 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia.

II.5) G³ówny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45232130-2
45233290-8
45112710-5


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 371612,00
Waluta:

pln
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z przebudow± dróg takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni chodników z kostki betonowej oraz nawierzchni ¶cieralnej jezdni z mieszanki mineralno-bitumicznej, uk³adanie krawê¿ników i obrze¿y betonowych, monta¿ i kana³ów, przewodów i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, roboty zwi±zane z oznakowaniem poziomym i pionowym, roboty konserwacyjno -naprawcze. W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2018-12-10

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 350.000,00 z³ (s³ownie: trzysta piêædziesi±t tysiêcy z³otych) oraz, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 200.000,00 z³ (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e: b1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. 1 osob± pe³ni±c± funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej, minimum 3 letnie do¶wiadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi i co najmniej ¶rednie wykszta³cenie. Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2017.1332.) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dn. 11 wrze¶nia 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r poz. 1278 ze zm. ) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 65) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie. b2 posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tzn. w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ minimum 2 roboty budowlane bran¿y drogowej, polegaj±ce na budowie/przebudowie drogi na terenie miejskim (ulicy) o warto¶ci robót min. 300.000,00 z³ brutto (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych) ka¿da. Zamawiaj±cy wyja¶nia, ¿e: ? pojêcia "budowa", "przebudowa", o których mowa powy¿ej s± rozumiane zgodnie z definicja zawart± w art. 3 pkt 6), 7a) ustawy prawo budowlane (Dz.U.2017.1332.), ? pod pojêciem ""obszar miejski" rozumiany jest teren zabudowany, posiadaj±cy uzbrojenie podziemne, po³o¿ony w granicach administracyjnych miasta, ? pojêcie "ulica" jest rozumiane zgodne z definicj± zawart± w art. 4 pkt3) ustawy o drogach publicznych (Dz.U. z 2017r., poz. 2222 ze zm.), 2. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w rozdz. VI, ust. 1, pkt. 2 niniejszej SIWZ zostan± spe³nione wy³±cznie je¿eli: 1) warunek, o którym mowa w rozdz. VI, ust. 1, pkt. 2b2 SIWZ, tj. warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie podlega sumowaniu - oznacza to, ¿e albo Wykonawca sk³adaj±cy ofertê wyka¿e siê realizacj± dwóch wymaganych robót albo jeden z uczestników konsorcjum wyka¿e siê realizacj± dwóch wymaganych robót (warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie bêdzie spe³niony je¿eli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wyka¿± zrealizowanie dwóch robót ale ¿aden z nich nie wykona³ wymaganych dwóch robót) albo - w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego do¶wiadczenia (nie ma wymaganych dwóch robót) polega na zasobach innego podmiotu- podmiot ten musi wykazaæ zrealizowanie dwóch wymaganych robót, 2) warunki, o których mowa w rozdz. VI, ust. 1, pkt 2a oraz pkt 2b1 SIWZ, tj. warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz warunek dotycz±cy dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia podlegaj± sumowaniu. 4. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków, o których mowa w rozdz. VI, ust. 1, pkt. 2 a-b niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 5. Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, i¿ "stosowna sytuacja" o której mowa w rozdz. VI. 4) niniejszej SIWZ wyst±pi wy³±cznie w przypadku kiedy: a) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów udowodni Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie (wzór Za³±cznik nr 5 do SIWZ) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, b) Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci zawodowe lub ich sytuacja ekonomiczna lub finansowa, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1, pkt 13-22, c) w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach zawodowych innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane, d) Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy, e) je¿eli zdolno¶ci zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: - zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci zawodowe lub sytuacjê ekonomiczn±, o których mowa w ust. 1.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
7. Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów: 1) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego (np. polisy), 2) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu lub kryterium selekcji. 3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty; 4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

5. Ponadto ka¿dy Wykonawca musi do oferty do³±czyæ: 1) pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru - pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowi±zanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - Za³±cznik nr 5 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 2.000,00 z³ (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych, lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postêpowaniu nr P-85/VII/18 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa ul. Ludwika Waryñskiego w ¦widnicy" 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert). 6. Zamawiaj±cy: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium zosta³ do³±czony w oryginale do oferty. 7. Z tre¶ci gwarancji/porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona. 9. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena ofertowa brutto60,00
gwarancja jako¶ci20,00
udzia³ procentowy samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Zgodnie ze wzorem umowy stanowi±cym za³±cznik nr 8 do SIWZ.


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowi±zany bêdzie do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy najpó¼niej w dniu jej zawarcia, w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach okre¶lonych art. 148 ust. 2 ustawy PZP. 4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniê¿nej Zamawiaj±cy przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. 5. Z tre¶ci zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/porêczenia winno wynikaæ, ¿e bank, ubezpieczyciel, porêczyciel zap³aci, na rzecz Zamawiaj±cego w terminie maksymalnie 30 dni od pisemnego ¿±dania kwotê zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiaj±cego, bez odwo³ania, bez warunku, niezale¿nie od kwestionowania czy zastrze¿eñ Wykonawcy i bez dochodzenia czy wezwanie Zamawiaj±cego jest uzasadnione czy nie. 6. W przypadku, gdy zabezpieczenie, bêdzie wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu. 7. Zamawiaj±cy zwróci zabezpieczenie w wysoko¶ci 70% w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. Zabezpieczenie w wysoko¶ci 30%, pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i zostanie zwrócone nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1) Zamawiaj±cy o¶wiadcza, i¿ przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczno¶ci oraz okre¶la warunki zmian w pkt. 2 -23 niniejszego paragrafu umowy. 2) W przypadku zmiany wysoko¶ci obowi±zuj±cej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy nast±pi zmiana stawki podatku VAT dla robót objêtych przedmiotem umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 3) W przypadku zmiany regulacji prawnych odnosz±cych siê do praw i obowi±zków stron umowy, wprowadzonych po jej zawarciu, wywo³uj±cych niezbêdn± potrzebê zmiany sposobu realizacji umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy lub terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy. 4) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 wzoru umowy, odpowiednio o okres opó¼nienia spowodowanego jedn± z n/w przyczyn: a) przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego; b) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki generalne lub lokalne), maj±cego bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót; c) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót - fakt ten musi zostaæ udokumentowany wpisem kierownika robót do dziennika budowy oraz zg³oszony niezw³ocznie Zamawiaj±cemu i musi zostaæ potwierdzony przez inspektora nadzoru; d) wyst±pienia okoliczno¶ci, których Strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci; e) zawarcia aneksu do niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, o ile realizacja dodatkowych robót budowlanych wp³ywa na termin wykonania niniejszej umowy; f) wyst±pienia istotnego b³êdu w dokumentacji projektowej, g) opó¼nienie wynikaj±ce z nieterminowego wykonania robót przez innych inwestorów realizuj±cych niezale¿ne inwestycje w ramach koordynacji robót w pasie drogowym. Opó¼nienia, o których mowa w pkt. 4 musz± byæ odnotowane w dzienniku budowy, udokumentowane stosownymi protoko³ami podpisanymi przez kierownika robót, inspektora nadzoru oraz zaakceptowane przez Zamawiaj±cego. W przedstawionych w ust. 4 przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, Strony ustal± nowe terminy, z tym ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy równy bêdzie okresowi przerwy lub postoju. 5) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w rozdz. IV niniejszej SIWZ` 6) Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ rezygnacji z wykonywania czê¶ci (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Roboty takie w dalszej czê¶ci umowy nazywane s± "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia warto¶ci tych robót okre¶la § 12 ust. 5 niniejszej umowy. 7) W przypadku obiektywnej konieczno¶ci zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy, zastosowania rozwi±zañ zamiennych, zastêpczych lub równowa¿nych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu prac, przy czym wy³±cznie w zakresie niezbêdnym do zgodnego z obowi±zuj±cymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami, prawid³owego wykonania przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, w zakresie uwzglêdniaj±cym zmieniony zakres prac. Je¿eli wskutek wprowadzenia zmian w zakresie prac wyst±pi opó¼nienie, b±d¼ przewidywany okres realizacji zmienionego zakresu prac bêdzie d³u¿szy od dotychczasowego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1, umowy poprzez wyd³u¿enie odpowiednio o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 8) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zamiany materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, ¿e zmiany te bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego w zakresie w jakim korzy¶æ mo¿e polegaæ na:, a) zmianach maj±cych wp³yw na przyspieszenie wykonania, b) zmianach maj±cych wp³yw na obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie, lub u¿ytkowanie, c) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê sprawno¶ci, wydajno¶ci wykonanych robót dla Zamawiaj±cego, d) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, e) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa u¿ytkowania, f) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów technicznych, g) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów funkcjonalno-u¿ytkowych, h) aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów, Dodatkowo mo¿liwa jest zmiana producenta poszczególnych materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, ¿e zmiana ta nie spowoduje obni¿enia parametrów tych materia³ów lub urz±dzeñ. Zmiany, o których mowa w ust. 5, 6, 7 i 8 niniejszego paragrafu musz± byæ ka¿dorazowo zatwierdzone przez Zamawiaj±cego w porozumieniu z projektantem. 9) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia okre¶lonego w §12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek wprowadzenia tych zmian wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 10) W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne niemo¿liwe do przewidzenia i niemo¿liwe do zapobie¿enia przez Stronê lub Strony umowy, a zaistnia³e po zawarciu umowy, w szczególno¶ci takie jak: 1) dzia³ania wojenne, 2) terroryzm, 3) rozruchy, z wyj±tkiem tych, które s± ograniczone wy³±cznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiaj±cego, 4) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyj±tkiem tych, które mog± byæ przypisane u¿yciu przez Wykonawcê takich substancji, 5) dzia³ania si³ przyrody, w tym huragany lub powodzie, 6) ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci± ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona umowy nie mog³a zapobiec, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³ wykonaæ przedmiot umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy, 11) W przypadku natrafienia podczas wykonywania prac przez Wykonawcê na przeszkody w postaci niezinwentaryzowanego mienia, stanowisk lub zabytków archeologicznych i podobnych przeszkód, o ile istnienie tego rodzaju przeszkód nie mog³o byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy w niezbêdnym zakresie tak, aby Wykonawca po ustaniu lub usuniêciu przeszkód móg³ wykonaæ prawid³owo przedmiot umowy. 12) W przypadku wyst±pienia niemo¿liwych do przewidzenia warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany szczelne), Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy oraz je¿eli w wyniku opisanych powy¿ej przeszkód wyst±pi opó¼nienie w robotach, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy poprzez przed³u¿enie o okres takiego opó¼nienia. 13) W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w wykonywaniu prac przez Wykonawcê bêd±cych nastêpstwem b³êdów w wymaganiach Zamawiaj±cego, jednak¿e z wy³±czeniem b³êdów jakie do¶wiadczony Wykonawca dok³adaj±c nale¿ytej staranno¶ci powinien wykryæ w trakcie badania wymagañ Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek opó¼nieñ w wykonywaniu prac wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 14) Z uwagi na rycza³towy charakter wynagrodzenia, zmiany umowy mog± nast±piæ na podstawie okoliczno¶ci, o których mowa w art. 144 ust. 1 punkty: 1, 2, 4 i 5 ustawy Pzp.. 15) W przypadku gdy ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy albo, w przypadku zamówieñ na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie - na podstawie art. 144.1 pkt. 6 ustawy PZP. 16) W przypadku, gdy w umowie znajduj± siê oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy, w których wystêpuj± takie oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe. 17) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian i uzupe³nieñ nieistotnych umowy (nie stanowi±cych zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególno¶ci: a) zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, b) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 18) W przypadku zmiany kierownika budowy/robót (jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego) na wniosek Wykonawcy w przypadku: a) choroby lub innych zdarzeñ losowych dotycz±cych kierownika budowy/robót b) nie wywi±zywania siê kierownika budowy/robót c) je¿eli zmiana kierownika budowy/robot stanie siê konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. rezygnacji). 19) W przypadku zmiany kierownika budowy/robót na wniosek Zamawiaj±cego w przypadku, gdy nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy, Wykonawca zobowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy/robot zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego we wskazanym przez Zamawiaj±cego terminie. 20) W przypadku zmiany kierownika budowy/robót, o których mowa w ust. 18 i 19 niniejszego paragrafu umowy, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SIWZ. 21) W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany warto¶ci lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê na powy¿sze po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawc± wraz z czê¶ci± dokumentacji dot. wykonania robót okre¶lonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcê. 22) Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody. 23) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian harmonogramu rzeczowego robót.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-07-24, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica tel. 74 856-28-00 fax 74 856-87-21 ? inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Miasto ¦widnica jest Pan Krzysztof Olejniczak kontakt: adres e-mail: ido@um.swidnica.pl , telefon 74 856-28-23*; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Przebudowa ul. Ludwika Waryñskiego w ¦widnicy" Nr P-85/VII/18 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej "ustawa Pzp"; ? Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; ? obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: * na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; * na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; * na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; * prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; ? nie przys³uguje Pani/Panu: * w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; * prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; * na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ______________________ * Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników. *** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.