rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2010-11-22
rok: 2010
data dokumentu: 2010-11-22
rok: 2010
sygnatury akt.:
KIO 2433 /10
KIO 2433 /10
po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron w dniu 22 listopada 2010 r. w
Warszawie odwołania wniesionego w dniu 8 listopada 2010 r. przez ASSECO Systems
S.A., 02-146 Warszawa, ul. 17 Stycznia 74, w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego Miasto Łódź - Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
Warszawie odwołania wniesionego w dniu 8 listopada 2010 r. przez ASSECO Systems
S.A., 02-146 Warszawa, ul. 17 Stycznia 74, w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego Miasto Łódź - Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
postanawia:
1. umorzyćpostępowanie odwoławcze;
2. nakazaćdokonanie zwrotu z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz ASSECO Systems S.A., 02-146 Warszawa, ul. 17 Stycznia 74 kwoty
18.000 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej 90% wpisu.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi.
Skład orzekający Izby:
………………………………
Sygn. akt KIO 2433 /10
U Z A S A D N I E N I E
Zamawiający - Miasto Łódź- Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
wszczął postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu nieograniczonego na "Budowęsieci teleinformatycznej w ramach projektu pn.
"Metropolitalna siećszerokopasmowego dostępu do Internetu".
Ogłoszenie o przedmiotowym postępowaniu zostało opublikowane w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej dnia 29.10.2010r. pod numerem 2010/S 211-322674, a SIWZ
została opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego dnia 29.10.2010r.
Z poszczególnymi postanowieniami przedmiotowego ogłoszenia i specyfikacji
istotnych warunków zamówienia nie zgodził sięOdwołujący - Asseco Systems spółka
akcyjna, ul. 17 Stycznia 74, 02-146 Warszawa i w dniu 8.11.2010r.wniósł odwołanie do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
Zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1) Art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez dokonanie opisu sposobu oceny spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz sformułowanie wymagańco do terminu realizacji
zamówienia i co do wymaganego ubezpieczenia w sposób utrudniający uczciwą
konkurencję,
2) art. 29 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia
bez uwzględnienia wszystkich wymagańi okoliczności mogących miećwpływ na treśćoferty,
3) art. 29 ust. 2 i 3 ustawy Pzp poprzez sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia
w sposób prowadzący do ograniczenia konkurencji, za pomocąznaków towarowych.
Jednocześnie Odwołujący wskazał,że ma interes we wniesieniu niniejszego
odwołania, ponieważczynności Zamawiającego objęte odwołaniem znacząco utrudniająlub
nawet uniemożliwiajązłożenie konkurencyjnej oferty zgodnej z ogłoszeniem i SIWZ, co
oznacza, iżczynności te narażajągo na poniesienie szkody w postaci utraty zysku, który
mógłby zostaćosiągnięty wskutek realizacji przedmiotowego zamówienia.
Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu usunięcia naruszeńi dostosowanie
treści ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przepisów
prawa zamówieńpublicznych, a w szczególności o:
1) nakazanie Zamawiającemu zmiany postanowieńogłoszenia i SIWZ dotyczących
wymaganego terminu realizacji zamówienia, w szczególności poprzez nadanie sekcji VI.3)
pkt. 1) ogłoszenia oraz rozdziałowi 8 SIWZ brzmienia: „termin realizacji zamówienia: 18
miesięcy od dnia zawarcia umowy"
2) nakazanie Zamawiającemu usunięcia postanowienia sekcji III.2.1. pkt. 1.2.3
ogłoszenia oraz pkt. 9.1.2.3. SIWZ lub dokonania modyfikacji tego warunku w sposób nie
prowadzący do ograniczenia konkurencji,
3) nakazanie Zamawiającemu usunięcia zapisu pkt. II.2.1.6 ppkt 19 lit. q załącznika
II.2. do SIWZ lub modyfikacji tego punktu w sposób nie prowadzący do ograniczenia
uczciwej konkurencji,
4) nakazanie Zamawiającemu usunięcia wymagania posiadania „ubezpieczenia
wszystkich ryzyk kontraktu" zamieszczonego w części II SIWZ - opis przedmiotu zamówienia
oraz w § 19 ust. 5 lit. a), wzoru umowy włączonego do SIWZ.
W dniu 19.11.2010r.do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła odpowiedźna
odwołanie, w której Zamawiający uwzględnił trzy kolejne zarzuty. W zakresie czwartego
zarzutu Zamawiający wnosił o jego oddalenie.
W dniu 22.11.2010r.na posiedzeniu z udziałem stron Odwołujący cofnął odwołanie w
całości, składając oświadczenie w tym zakresie do protokołu.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759),
postanowiła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd.2 ustawy Prawo zamówieńpublicznych Izba postanowiła
zwrócićna rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.
Skład orzekający Izby
……………………………………
1. umorzyćpostępowanie odwoławcze;
2. nakazaćdokonanie zwrotu z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz ASSECO Systems S.A., 02-146 Warszawa, ul. 17 Stycznia 74 kwoty
18.000 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej 90% wpisu.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi.
Skład orzekający Izby:
………………………………
Sygn. akt KIO 2433 /10
U Z A S A D N I E N I E
Zamawiający - Miasto Łódź- Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
wszczął postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu nieograniczonego na "Budowęsieci teleinformatycznej w ramach projektu pn.
"Metropolitalna siećszerokopasmowego dostępu do Internetu".
Ogłoszenie o przedmiotowym postępowaniu zostało opublikowane w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej dnia 29.10.2010r. pod numerem 2010/S 211-322674, a SIWZ
została opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego dnia 29.10.2010r.
Z poszczególnymi postanowieniami przedmiotowego ogłoszenia i specyfikacji
istotnych warunków zamówienia nie zgodził sięOdwołujący - Asseco Systems spółka
akcyjna, ul. 17 Stycznia 74, 02-146 Warszawa i w dniu 8.11.2010r.wniósł odwołanie do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
Zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1) Art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez dokonanie opisu sposobu oceny spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz sformułowanie wymagańco do terminu realizacji
zamówienia i co do wymaganego ubezpieczenia w sposób utrudniający uczciwą
konkurencję,
2) art. 29 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia
bez uwzględnienia wszystkich wymagańi okoliczności mogących miećwpływ na treśćoferty,
3) art. 29 ust. 2 i 3 ustawy Pzp poprzez sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia
w sposób prowadzący do ograniczenia konkurencji, za pomocąznaków towarowych.
Jednocześnie Odwołujący wskazał,że ma interes we wniesieniu niniejszego
odwołania, ponieważczynności Zamawiającego objęte odwołaniem znacząco utrudniająlub
nawet uniemożliwiajązłożenie konkurencyjnej oferty zgodnej z ogłoszeniem i SIWZ, co
oznacza, iżczynności te narażajągo na poniesienie szkody w postaci utraty zysku, który
mógłby zostaćosiągnięty wskutek realizacji przedmiotowego zamówienia.
Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu usunięcia naruszeńi dostosowanie
treści ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przepisów
prawa zamówieńpublicznych, a w szczególności o:
1) nakazanie Zamawiającemu zmiany postanowieńogłoszenia i SIWZ dotyczących
wymaganego terminu realizacji zamówienia, w szczególności poprzez nadanie sekcji VI.3)
pkt. 1) ogłoszenia oraz rozdziałowi 8 SIWZ brzmienia: „termin realizacji zamówienia: 18
miesięcy od dnia zawarcia umowy"
2) nakazanie Zamawiającemu usunięcia postanowienia sekcji III.2.1. pkt. 1.2.3
ogłoszenia oraz pkt. 9.1.2.3. SIWZ lub dokonania modyfikacji tego warunku w sposób nie
prowadzący do ograniczenia konkurencji,
3) nakazanie Zamawiającemu usunięcia zapisu pkt. II.2.1.6 ppkt 19 lit. q załącznika
II.2. do SIWZ lub modyfikacji tego punktu w sposób nie prowadzący do ograniczenia
uczciwej konkurencji,
4) nakazanie Zamawiającemu usunięcia wymagania posiadania „ubezpieczenia
wszystkich ryzyk kontraktu" zamieszczonego w części II SIWZ - opis przedmiotu zamówienia
oraz w § 19 ust. 5 lit. a), wzoru umowy włączonego do SIWZ.
W dniu 19.11.2010r.do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła odpowiedźna
odwołanie, w której Zamawiający uwzględnił trzy kolejne zarzuty. W zakresie czwartego
zarzutu Zamawiający wnosił o jego oddalenie.
W dniu 22.11.2010r.na posiedzeniu z udziałem stron Odwołujący cofnął odwołanie w
całości, składając oświadczenie w tym zakresie do protokołu.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759),
postanowiła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd.2 ustawy Prawo zamówieńpublicznych Izba postanowiła
zwrócićna rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.
Skład orzekający Izby
……………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27