rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2010-11-30
rok: 2010
data dokumentu: 2010-11-30
rok: 2010
sygnatury akt.:
KIO 2537/10
KIO 2537/10
1
3
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Katarzyna Ronikier - Dolańska
Przewodniczący: Katarzyna Ronikier - Dolańska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 30 listopada 2010 r. w Warszawie
odwołania z dnia 22 listopada 2010 r. wniesionego przez Spółdzielnię Inwalidów
„Naprzód” w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez Samodzielny Publiczny
Zespół Opieki Zdrowotnej w Zduńskiej Woli
odwołania z dnia 22 listopada 2010 r. wniesionego przez Spółdzielnię Inwalidów
„Naprzód” w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez Samodzielny Publiczny
Zespół Opieki Zdrowotnej w Zduńskiej Woli
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazaćzwrot z rachunku dochodów własnych Urzędu ZamówieńPublicznych
na rzecz Spółdzielni Inwalidów „Naprzód” w Krakowie kwoty 7 500 zł 00 gr
(słownie: siedmiu tysięcy pięciuset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu.
………………………………
Strona 2 z 3
Sygn. akt: KIO 2537/10
U z a s a d n i e n i e
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej z siedzibąprzy ul. Królewskiej 29,
98-220 Zduńska Wola (dalej „zamawiający”) prowadzi - na podstawie przepisów ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113,
poz. 759) zwanej dalej „ustawą” lub „Pzp” - postępowanie w celu zawarcia umowy naświadczenie usług w zakresie pracy niższego personelu, sprzątania i dezynfekcji, transportu
wewnątrzszpitalnego w SP ZOZ w Zduńskiej Woli, ul. Królewska 29.
Szacunkowa wartośćzamówienia jest niższa niżkwoty wskazane w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie przepisu art. 11 ust. 8 Pzp.
Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia dnia 17 listopada 2010
r. publikując ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie ZamówieńPublicznych pod numerem
372090 - 2010. Ogłoszenie zostało zmienione w dniu 18 listopada 2010 r. (nr 374340 -
2010).
Wykonawca
Spółdzielnia
Inwalidów
„Naprzód”
w
Krakowie
z
siedzibą
przy ul.śabiniec 46, 31-215 Kraków (dalej „odwołujący”) wniósł w dniu 22 listopada 2010 r. w
formie elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za
pomocąważnego kwalifikowanego certyfikatu odwołanie, którego kopia została przekazana
zamawiającemu tego samego dnia.
Zarzuty podniesione w odwołaniu dotyczyły naruszenia przez zamawiającego art. 7
ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, 3 oraz 4, art. 41 pkt 7, art. 36 ust. 1 pkt 5 Pzp przede wszystkim
poprzez nieprawidłowe opisanie sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz zażądanie na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego wiedzy
i doświadczenia wykazu obejmującego dostawy, podczas gdy dostawy nie sąobjęte
przedmiotem zamówienia.
Izba rozpoznając przedmiotowe odwołanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności
stron stwierdziła,że postępowanie odwoławcze należało umorzyćna podstawie przepisu
art. 186 ust. 2 ustawy.
Strona 3 z 3
Izba ustaliła,że zamawiający pismem z dnia 25 listopada 2010 r. (przekazanym
do Prezesa Izby za pośrednictwem faksu w tym samym dniu) złożył odpowiedź
na odwołanie uwzględniając w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Izba ustaliła również,że w przedmiotowej sprawie zamawiający powiadomił
wykonawców o wniesionym odwołaniu zamieszczając stosownąinformacjęwraz z kopią
odwołania na swojej stronie internetowej w dniu 23 listopada 2010 r.śaden z wykonawców
nie zgłosił Prezesowi Izby przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego.
Uwzględniając powyższe, skoro do przedmiotowego postępowania odwoławczego
po stronie zamawiającego nie zgłosił przystąpieniażaden wykonawca, istniała podstawa
do umorzenia postępowania na podstawie przepisu art. 186 ust. 2 ustawy.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagętreść§ 5 ust. 1 pkt 1)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. z 2010 r. Nr 41, poz. 238), z którego wynika,że jeżeli zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed rozpoczęciem posiedzenia
z udziałem stron lub rozprawy, a w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego
nie przystąpił w terminieżaden wykonawca, Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu
z rachunku Urzędu ZamówieńPublicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
………………………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazaćzwrot z rachunku dochodów własnych Urzędu ZamówieńPublicznych
na rzecz Spółdzielni Inwalidów „Naprzód” w Krakowie kwoty 7 500 zł 00 gr
(słownie: siedmiu tysięcy pięciuset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu.
………………………………
Strona 2 z 3
Sygn. akt: KIO 2537/10
U z a s a d n i e n i e
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej z siedzibąprzy ul. Królewskiej 29,
98-220 Zduńska Wola (dalej „zamawiający”) prowadzi - na podstawie przepisów ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113,
poz. 759) zwanej dalej „ustawą” lub „Pzp” - postępowanie w celu zawarcia umowy naświadczenie usług w zakresie pracy niższego personelu, sprzątania i dezynfekcji, transportu
wewnątrzszpitalnego w SP ZOZ w Zduńskiej Woli, ul. Królewska 29.
Szacunkowa wartośćzamówienia jest niższa niżkwoty wskazane w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie przepisu art. 11 ust. 8 Pzp.
Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia dnia 17 listopada 2010
r. publikując ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie ZamówieńPublicznych pod numerem
372090 - 2010. Ogłoszenie zostało zmienione w dniu 18 listopada 2010 r. (nr 374340 -
2010).
Wykonawca
Spółdzielnia
Inwalidów
„Naprzód”
w
Krakowie
z
siedzibą
przy ul.śabiniec 46, 31-215 Kraków (dalej „odwołujący”) wniósł w dniu 22 listopada 2010 r. w
formie elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za
pomocąważnego kwalifikowanego certyfikatu odwołanie, którego kopia została przekazana
zamawiającemu tego samego dnia.
Zarzuty podniesione w odwołaniu dotyczyły naruszenia przez zamawiającego art. 7
ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, 3 oraz 4, art. 41 pkt 7, art. 36 ust. 1 pkt 5 Pzp przede wszystkim
poprzez nieprawidłowe opisanie sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz zażądanie na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego wiedzy
i doświadczenia wykazu obejmującego dostawy, podczas gdy dostawy nie sąobjęte
przedmiotem zamówienia.
Izba rozpoznając przedmiotowe odwołanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności
stron stwierdziła,że postępowanie odwoławcze należało umorzyćna podstawie przepisu
art. 186 ust. 2 ustawy.
Strona 3 z 3
Izba ustaliła,że zamawiający pismem z dnia 25 listopada 2010 r. (przekazanym
do Prezesa Izby za pośrednictwem faksu w tym samym dniu) złożył odpowiedź
na odwołanie uwzględniając w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Izba ustaliła również,że w przedmiotowej sprawie zamawiający powiadomił
wykonawców o wniesionym odwołaniu zamieszczając stosownąinformacjęwraz z kopią
odwołania na swojej stronie internetowej w dniu 23 listopada 2010 r.śaden z wykonawców
nie zgłosił Prezesowi Izby przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego.
Uwzględniając powyższe, skoro do przedmiotowego postępowania odwoławczego
po stronie zamawiającego nie zgłosił przystąpieniażaden wykonawca, istniała podstawa
do umorzenia postępowania na podstawie przepisu art. 186 ust. 2 ustawy.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagętreść§ 5 ust. 1 pkt 1)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. z 2010 r. Nr 41, poz. 238), z którego wynika,że jeżeli zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed rozpoczęciem posiedzenia
z udziałem stron lub rozprawy, a w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego
nie przystąpił w terminieżaden wykonawca, Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu
z rachunku Urzędu ZamówieńPublicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27