rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-09-05
rok: 2013
data dokumentu: 2013-09-05
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 2051/13
KIO 2051/13
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff
wobec cofnięcia w dniu 04 września 2013 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23.08.2013 r. przez wykonawcę
Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław w postępowaniu
prowadzonym przez Komendę Portu Wojennego w Świnoujściu, ul. Steyera 28,
72-600 Świnoujście
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie Konsorcjum firm:
1) WACHTA II SECURITY Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum); 2) Przedsiębiorstwo Usługowe
„WACHTA II” Tomasz Z. (Partner) z adresem dla siedziby lidera konsorcjum:
ul. Sienkiewicza 10/201; 78-100 Kołobrzeg zgłaszających swoje przystąpienie do
postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 2051/13 po stronie Zamawiającego
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23.08.2013 r. przez wykonawcę
Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław w postępowaniu
prowadzonym przez Komendę Portu Wojennego w Świnoujściu, ul. Steyera 28,
72-600 Świnoujście
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie Konsorcjum firm:
1) WACHTA II SECURITY Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum); 2) Przedsiębiorstwo Usługowe
„WACHTA II” Tomasz Z. (Partner) z adresem dla siedziby lidera konsorcjum:
ul. Sienkiewicza 10/201; 78-100 Kołobrzeg zgłaszających swoje przystąpienie do
postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 2051/13 po stronie Zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław kwoty 13 000 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Szczecinie.
Przewodniczący:
…………………………………
Sygn. akt: KIO 2051/13
U z a s a d n i e n i e
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Sprzątanie
pomieszczeń wewnętrznych budynków, zewnętrznych powierzchni utwardzonych oraz
utrzymania terenów zielonych w jednostkach, instytucjach i obiektach wojskowych
położonych w rejonie odpowiedzialności KPW Świnoujście.” zostało wszczęte przez
Komendę Portu Wojennego w Świnoujściu, ul. Steyera 28, 72-600 Świnoujście zwaną dalej:
„Zamawiającym” ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot
Europejskich za numerem 2013/S 129-222407 z dnia 05.07.2013 r.
W dniu 13.08.2013 r. (faxem) Zamawiający poinformował o wyborze oferty
najkorzystniejszej firmy: Konsorcjum firm: 1) WACHTA II SECURITY Sp. z o.o. (Lider
Konsorcjum); 2) Przedsiębiorstwo Usługowe „WACHTA II” Tomasz Z. (Partner) z
adresem dla siedziby lidera konsorcjum: ul. Sienkiewicza 10/201; 78-100 Kołobrzeg zwanej
dalej: „Konsorcjum WACHTA II” albo „Przystępującym”. Drugą pozycje w rankingu złożonych
ofert zajęła firma: Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław zwana
dalej:
„Impel Cleaning sp. z o. o.” albo „Odwołującym”.
W dniu 23.08.2013 r. (wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej opatrzone
bezpiecznym
podpisem
elektronicznym
weryfikowanym
za
pomocą
ważnego
kwalifikowanego certyfikatu za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej) wpłynęło
odwołanie: Impel Cleaning Sp. z o. o. na w/w czynności i zaniechania. Kopia odwołania
Zamawiający otrzymał w dniu 23.08.2013 r. (faxem).
Zamawiający w dniu 26.08.2013 r. wezwał (faxem), a 27.08.2013 (e-mailem) wobec
jednego z Wykonawców w trybie art. 185 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r. poz. 907) zwanej dalej: „Pzp” do
uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu
odwoławczym.
W dniu 29.08.2013 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) wpłynęło przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego: Konsorcjum WACHTA II. Kopia
zgłoszenia została przekazana Zamawiającemu oraz Odwołującemu.
W dniu 03.09.2013 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) Zamawiający wobec
wniesienia odwołanie do Prezesa KIO wniósł na piśmie, w trybie art. 186 ust. 1 Pzp,
odpowiedź na odwołanie, w której wnosił o oddalenie w całości odwołania. Kopia została
przekazana Odwołującemu oraz Przystępującemu.
W dniu 04.09.2013 r. (faxem) Impel Cleaning Sp. z o. o. cofnęła odwołanie, przed
otwarciem rozprawy, wniesione do Prezesa KIO w dniu 23.08.2013 r. (wpływ do Prezesa
KIO
w
wersji
elektronicznej
opatrzone
bezpiecznym
podpisem
elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu za pośrednictwem
elektronicznej skrzynki podawczej).
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 2051/13.
Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. z 2010 Nr 48, poz. 280 i Dz.
U. z 2013 r. poz. 232).
Na podstawie do art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący:
…………………………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław kwoty 13 000 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Szczecinie.
Przewodniczący:
…………………………………
Sygn. akt: KIO 2051/13
U z a s a d n i e n i e
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Sprzątanie
pomieszczeń wewnętrznych budynków, zewnętrznych powierzchni utwardzonych oraz
utrzymania terenów zielonych w jednostkach, instytucjach i obiektach wojskowych
położonych w rejonie odpowiedzialności KPW Świnoujście.” zostało wszczęte przez
Komendę Portu Wojennego w Świnoujściu, ul. Steyera 28, 72-600 Świnoujście zwaną dalej:
„Zamawiającym” ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot
Europejskich za numerem 2013/S 129-222407 z dnia 05.07.2013 r.
W dniu 13.08.2013 r. (faxem) Zamawiający poinformował o wyborze oferty
najkorzystniejszej firmy: Konsorcjum firm: 1) WACHTA II SECURITY Sp. z o.o. (Lider
Konsorcjum); 2) Przedsiębiorstwo Usługowe „WACHTA II” Tomasz Z. (Partner) z
adresem dla siedziby lidera konsorcjum: ul. Sienkiewicza 10/201; 78-100 Kołobrzeg zwanej
dalej: „Konsorcjum WACHTA II” albo „Przystępującym”. Drugą pozycje w rankingu złożonych
ofert zajęła firma: Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław zwana
dalej:
„Impel Cleaning sp. z o. o.” albo „Odwołującym”.
W dniu 23.08.2013 r. (wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej opatrzone
bezpiecznym
podpisem
elektronicznym
weryfikowanym
za
pomocą
ważnego
kwalifikowanego certyfikatu za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej) wpłynęło
odwołanie: Impel Cleaning Sp. z o. o. na w/w czynności i zaniechania. Kopia odwołania
Zamawiający otrzymał w dniu 23.08.2013 r. (faxem).
Zamawiający w dniu 26.08.2013 r. wezwał (faxem), a 27.08.2013 (e-mailem) wobec
jednego z Wykonawców w trybie art. 185 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r. poz. 907) zwanej dalej: „Pzp” do
uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu
odwoławczym.
W dniu 29.08.2013 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) wpłynęło przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego: Konsorcjum WACHTA II. Kopia
zgłoszenia została przekazana Zamawiającemu oraz Odwołującemu.
W dniu 03.09.2013 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) Zamawiający wobec
wniesienia odwołanie do Prezesa KIO wniósł na piśmie, w trybie art. 186 ust. 1 Pzp,
odpowiedź na odwołanie, w której wnosił o oddalenie w całości odwołania. Kopia została
przekazana Odwołującemu oraz Przystępującemu.
W dniu 04.09.2013 r. (faxem) Impel Cleaning Sp. z o. o. cofnęła odwołanie, przed
otwarciem rozprawy, wniesione do Prezesa KIO w dniu 23.08.2013 r. (wpływ do Prezesa
KIO
w
wersji
elektronicznej
opatrzone
bezpiecznym
podpisem
elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu za pośrednictwem
elektronicznej skrzynki podawczej).
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 2051/13.
Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. z 2010 Nr 48, poz. 280 i Dz.
U. z 2013 r. poz. 232).
Na podstawie do art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący:
…………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27