rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-10-09
rok: 2013
data dokumentu: 2013-10-09
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 2358/13
KIO 2358/13
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Bogdan Artymowicz
Przewodniczący: Bogdan Artymowicz
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu
9 października 2013 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
4 października 2013 r.
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Konsorcjum firm w składzie:
Impel Cleaning Sp. z o. o. oraz Hospital Service
„Company” Sp. z o. o. Spółka komandytowa, 53-111 Wrocław, ul. Ślężna 118
w postępowaniu prowadzonym przez
Szpital Giżycki” Sp. o. o., 11-500 Giżycko,
ul. Warszawska 41,
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Konsorcjum
firm w składzie:
Spółdzielnia Inwalidów Naprzód, „Izan+” Sp. z o. o. oraz Naprzód Sp. z
o. o. z siedzibą dla lidera konsorcjum Spółdzielni Inwalidów Naprzód, 31-215 Kraków,
ul. Żabiniec 46 zgłaszających swoje przystąpienia po stronie odwołującego,
9 października 2013 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
4 października 2013 r.
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Konsorcjum firm w składzie:
Impel Cleaning Sp. z o. o. oraz Hospital Service
„Company” Sp. z o. o. Spółka komandytowa, 53-111 Wrocław, ul. Ślężna 118
w postępowaniu prowadzonym przez
Szpital Giżycki” Sp. o. o., 11-500 Giżycko,
ul. Warszawska 41,
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Konsorcjum
firm w składzie:
Spółdzielnia Inwalidów Naprzód, „Izan+” Sp. z o. o. oraz Naprzód Sp. z
o. o. z siedzibą dla lidera konsorcjum Spółdzielni Inwalidów Naprzód, 31-215 Kraków,
ul. Żabiniec 46 zgłaszających swoje przystąpienia po stronie odwołującego,
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Konsorcjum firm w składzie
Impel Cleaning Sp. z o. o. oraz Hospital Service
„Company” Sp. z o. o. Spółka komandytowa, 53-111 Wrocław, ul. Ślężna 118, kwoty
13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych, zero groszy), stanowiącej
90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907), na niniejsze postanowienie – w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Olsztynie.
Przewodniczący:
……………………
Sygn. akt: KIO 2358/13
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – „Szpital Giżycki” Sp. z o. o., prowadzi postępowanie, w trybie
przetargu
nieograniczonego,
którego
przedmiotem
usługa
kompleksowego,
specjalistycznego sprzątania.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 25 lipca 2013 r., pod numerem 2013/S 143-249180.
W dniu 4 października 2013 r., wobec zaniechania przez zamawiającego odtajnienia
oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, konsorcjum firm
w składzie: Clar System S.A. i Hospital System Sp. z o. o., odwołanie złożyło Konsorcjum
firm w składzie: Impel Cleaning Sp. z o. o. oraz Hospital Service „Company” Sp. z o. o.
Spółka komandytowa, zarzucając zamawiającemu naruszenie:
1) art. 7 ust. 1 Prawa zamówień publicznych w związku z art. 11 ust. 4 ustawy
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji poprzez naruszenie zasad zachowania
uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
2) art. 8 ust. 1-3 Prawa zamówień publicznych w związku z art. 11 ust. 4 ustawy
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w związku z art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 89
ust. 1 pkt 1, 2, 3 i 8 oraz art. 91 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych, poprzez
zaniechanie udostępnienia odwołującemu części oferty konsorcjum firm w składzie:
Clar System S.A. i Hospital System Sp. z o. o.
Odwołujący wnosił o nakazanie zamawiającemu odtajnienia oferty konsorcjum firm
w składzie: Clar System S.A. i Hospital System Sp. z o. o.
Pismem z dnia 8 października 2013 r., - przed wyznaczonym terminem posiedzenia
Izby i tym samym przed otwarciem rozprawy - Odwołujący cofnął wniesione odwołanie.
Oświadczenie o cofnięciu odwołania zostało podpisane przez osobę uprawnioną do
działania w imieniu odwołującego.
Mając powyższe na względzie Izba umorzyła postępowanie odwoławcze na
podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp i orzekła o kosztach stosownie do treści tego przepisu
na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania.
Przewodniczący:
……………………..
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Konsorcjum firm w składzie
Impel Cleaning Sp. z o. o. oraz Hospital Service
„Company” Sp. z o. o. Spółka komandytowa, 53-111 Wrocław, ul. Ślężna 118, kwoty
13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych, zero groszy), stanowiącej
90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907), na niniejsze postanowienie – w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Olsztynie.
Przewodniczący:
……………………
Sygn. akt: KIO 2358/13
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – „Szpital Giżycki” Sp. z o. o., prowadzi postępowanie, w trybie
przetargu
nieograniczonego,
którego
przedmiotem
usługa
kompleksowego,
specjalistycznego sprzątania.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 25 lipca 2013 r., pod numerem 2013/S 143-249180.
W dniu 4 października 2013 r., wobec zaniechania przez zamawiającego odtajnienia
oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, konsorcjum firm
w składzie: Clar System S.A. i Hospital System Sp. z o. o., odwołanie złożyło Konsorcjum
firm w składzie: Impel Cleaning Sp. z o. o. oraz Hospital Service „Company” Sp. z o. o.
Spółka komandytowa, zarzucając zamawiającemu naruszenie:
1) art. 7 ust. 1 Prawa zamówień publicznych w związku z art. 11 ust. 4 ustawy
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji poprzez naruszenie zasad zachowania
uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
2) art. 8 ust. 1-3 Prawa zamówień publicznych w związku z art. 11 ust. 4 ustawy
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w związku z art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 89
ust. 1 pkt 1, 2, 3 i 8 oraz art. 91 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych, poprzez
zaniechanie udostępnienia odwołującemu części oferty konsorcjum firm w składzie:
Clar System S.A. i Hospital System Sp. z o. o.
Odwołujący wnosił o nakazanie zamawiającemu odtajnienia oferty konsorcjum firm
w składzie: Clar System S.A. i Hospital System Sp. z o. o.
Pismem z dnia 8 października 2013 r., - przed wyznaczonym terminem posiedzenia
Izby i tym samym przed otwarciem rozprawy - Odwołujący cofnął wniesione odwołanie.
Oświadczenie o cofnięciu odwołania zostało podpisane przez osobę uprawnioną do
działania w imieniu odwołującego.
Mając powyższe na względzie Izba umorzyła postępowanie odwoławcze na
podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp i orzekła o kosztach stosownie do treści tego przepisu
na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania.
Przewodniczący:
……………………..
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27