rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-12-16
rok: 2013
data dokumentu: 2013-12-16
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 2755/13
KIO 2755/13
po rozpoznaniu na posiedzeniu bez udziału stron w dniu 16 grudnia 2013 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 listopada 2013 r.
przez wykonawcę
TMS sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym
przez Ś
ląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 listopada 2013 r.
przez wykonawcę
TMS sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym
przez Ś
ląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
TMS sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w
Gliwicach.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2755/13
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu prowadzi postępowanie w trybie
Przetargu nieograniczonego na dostawę tomografu komputerowego umożliwiającego pełny
zakres badań układu krążenia ze strzykawką automatyczną dwutłokową
TMS Sp. z o.o. 02-952 Warszawa, (zwany dalej „Odwołującym”) złożył odwołanie
wobec czynności podjętych przez polegających na wadliwym sporządzeniu Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiającemu zarzucił naruszenie postanowień art. 7 ust 1 i art. 29 ust.1 i 2 ustawy pzp
poprzez: Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję
poprzez dobór parametrów technicznych uniemożliwiających Odwołującemu złożenie oferty,
co stanowi naruszenie art. 29 ust. 1 i 2 ustawy, Naruszenie zasady uczciwej konkurencji i
równego traktowania wykonawców poprzez sztuczny dobór parametrów w zakresie opisania
przedmiotu zamówienia, co stanowi o naruszeniu art. 7 ust. 1 oraz 3 ustawy, Opisanie
przedmiotu zamówienia za pomocą sztywnych parametrów technicznych, zamiast
funkcjonalnych, co stanowi naruszenie art. 7 ust. 1 oraz 3 ustawy pzp.
Odwołujący wniósł o dokonanie modyfikacji SIWZ w zakresie opisanym w odwołaniu.
Odwołujący pismem, które wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
13 grudnia 2013 r., złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu z udziałem stron i uczestników
wyznaczonym na dzień 16 grudnia - działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust.
1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane
w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
TMS sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w
Gliwicach.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2755/13
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu prowadzi postępowanie w trybie
Przetargu nieograniczonego na dostawę tomografu komputerowego umożliwiającego pełny
zakres badań układu krążenia ze strzykawką automatyczną dwutłokową
TMS Sp. z o.o. 02-952 Warszawa, (zwany dalej „Odwołującym”) złożył odwołanie
wobec czynności podjętych przez polegających na wadliwym sporządzeniu Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiającemu zarzucił naruszenie postanowień art. 7 ust 1 i art. 29 ust.1 i 2 ustawy pzp
poprzez: Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję
poprzez dobór parametrów technicznych uniemożliwiających Odwołującemu złożenie oferty,
co stanowi naruszenie art. 29 ust. 1 i 2 ustawy, Naruszenie zasady uczciwej konkurencji i
równego traktowania wykonawców poprzez sztuczny dobór parametrów w zakresie opisania
przedmiotu zamówienia, co stanowi o naruszeniu art. 7 ust. 1 oraz 3 ustawy, Opisanie
przedmiotu zamówienia za pomocą sztywnych parametrów technicznych, zamiast
funkcjonalnych, co stanowi naruszenie art. 7 ust. 1 oraz 3 ustawy pzp.
Odwołujący wniósł o dokonanie modyfikacji SIWZ w zakresie opisanym w odwołaniu.
Odwołujący pismem, które wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
13 grudnia 2013 r., złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu z udziałem stron i uczestników
wyznaczonym na dzień 16 grudnia - działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust.
1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane
w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27