eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2013Sygn. akt: KIO 2811/13
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-12-23
rok: 2013
sygnatury akt.:

KIO 2811/13

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo Protokolant: Magdalena Cwyl

po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 18 i 23 grudnia 2013 r., w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 grudnia 2013 r. przez

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDITRANS OSTROŁĘKA”
Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Ostroł
ęce
ul. Ko
ściuszki 49, 07-410 Ostrołęka

w postępowaniu prowadzonym przez

Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dra Józefa Psarskiego w Ostrołęce
Al. Jana Pawła II120A, 07-410 Ostroł
ęka

przy udziale wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o.
ul. Diamentowa 4, 20-447 Lublin
zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakaza
ć Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
„MEDITRANS OSTROŁ
ĘKA” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego
w Ostroł
ęce kwoty 7 500,00 złotych (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych)
stanowi
ącej uiszczony wpis.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Ostrołęce.


Przewodnicz
ący: ……………….………

Sygn. akt: KIO 2811/13

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający – Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr Józefa Psarskiego w Ostrołęce
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „usługę transportu
sanitarnego” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907), w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone 31 października 2013 r. w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod numerem 445950, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty
określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6 grudnia 2013 r. odwołujący – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
„MEDITRANS OSTROŁĘKA” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego
wniósł odwołanie wobec czynności zamawiającego polegającej na wykluczeniu
odwołującego z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Prawo zamówień
publicznych, odrzuceniu oferty odwołującego stosownie do treści art. 24 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz dokonaniu wyboru jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.
Zdaniem odwołującego zamawiający poprzez swoje działanie i zaniechanie naruszył
przepisy art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 24 ust. 4, art. 7 i art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu: unieważnienia
czynności wyboru oferty uznanej za najkorzystniejszą złożonej przez wykonawcę Kolumna
Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. oraz unieważnienia czynności polegającej na
wykluczeniu odwołującego i odrzuceniu oferty odwołującego, a tym samym nakazanie
powtórzenia czynności oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu.

11 grudnia 2013 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
zgłosił wykonawca Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. z siedzibą
w Lublinie.

17 grudnia 2013 r. zamawiający przesłał do Izby odpowiedź na odwołanie, w której
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu oraz wniósł o umorzenie
postępowania odwoławczego.

Po zapoznaniu się z powyższym pismem zamawiającego Izba stwierdziła, iż zamawiający
uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu.

18 grudnia 2013 r. Izba wezwała wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED
Sp. z o.o. do złożenia oświadczenia w przedmiocie wniesienia sprzeciwu w terminie trzech
dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem umorzenia postępowania odwoławczego.
We wskazanym terminie przystępujący nie zgłosił sprzeciwu wobec uwzględnienia
odwołania.
Tym samym zaistniała sytuacja opisana w art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych i zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego.
Zatem, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Izba
orzekła jak w sentencji.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).


Przewodnicz
ący: ……………….………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie