rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-12-23
rok: 2013
data dokumentu: 2013-12-23
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 2811/13
KIO 2811/13
po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 18 i 23 grudnia 2013 r., w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 grudnia 2013 r. przez
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDITRANS OSTROŁĘKA”
Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Ostrołęce
ul. Kościuszki 49, 07-410 Ostrołęka
w postępowaniu prowadzonym przez
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dra Józefa Psarskiego w Ostrołęce
Al. Jana Pawła II120A, 07-410 Ostrołęka
przy udziale wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o.
ul. Diamentowa 4, 20-447 Lublin zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 grudnia 2013 r. przez
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDITRANS OSTROŁĘKA”
Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Ostrołęce
ul. Kościuszki 49, 07-410 Ostrołęka
w postępowaniu prowadzonym przez
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dra Józefa Psarskiego w Ostrołęce
Al. Jana Pawła II120A, 07-410 Ostrołęka
przy udziale wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o.
ul. Diamentowa 4, 20-447 Lublin zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
„MEDITRANS OSTROŁĘKA” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego
w Ostrołęce kwoty 7 500,00 złotych (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych)
stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Ostrołęce.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 2811/13
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr Józefa Psarskiego w Ostrołęce
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „usługę transportu
sanitarnego” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907), w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone 31 października 2013 r. w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod numerem 445950, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty
określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6 grudnia 2013 r. odwołujący – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
„MEDITRANS OSTROŁĘKA” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego
wniósł odwołanie wobec czynności zamawiającego polegającej na wykluczeniu
odwołującego z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Prawo zamówień
publicznych, odrzuceniu oferty odwołującego stosownie do treści art. 24 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz dokonaniu wyboru jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.
Zdaniem odwołującego zamawiający poprzez swoje działanie i zaniechanie naruszył
przepisy art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 24 ust. 4, art. 7 i art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu: unieważnienia
czynności wyboru oferty uznanej za najkorzystniejszą złożonej przez wykonawcę Kolumna
Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. oraz unieważnienia czynności polegającej na
wykluczeniu odwołującego i odrzuceniu oferty odwołującego, a tym samym nakazanie
powtórzenia czynności oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu.
11 grudnia 2013 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
zgłosił wykonawca Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. z siedzibą
w Lublinie.
17 grudnia 2013 r. zamawiający przesłał do Izby odpowiedź na odwołanie, w której
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu oraz wniósł o umorzenie
postępowania odwoławczego.
Po zapoznaniu się z powyższym pismem zamawiającego Izba stwierdziła, iż zamawiający
uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu.
18 grudnia 2013 r. Izba wezwała wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED
Sp. z o.o. do złożenia oświadczenia w przedmiocie wniesienia sprzeciwu w terminie trzech
dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem umorzenia postępowania odwoławczego.
We wskazanym terminie przystępujący nie zgłosił sprzeciwu wobec uwzględnienia
odwołania.
Tym samym zaistniała sytuacja opisana w art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych i zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego.
Zatem, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Izba
orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ……………….………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
„MEDITRANS OSTROŁĘKA” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego
w Ostrołęce kwoty 7 500,00 złotych (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych)
stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Ostrołęce.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 2811/13
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr Józefa Psarskiego w Ostrołęce
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „usługę transportu
sanitarnego” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907), w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone 31 października 2013 r. w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod numerem 445950, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty
określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6 grudnia 2013 r. odwołujący – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
„MEDITRANS OSTROŁĘKA” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego
wniósł odwołanie wobec czynności zamawiającego polegającej na wykluczeniu
odwołującego z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Prawo zamówień
publicznych, odrzuceniu oferty odwołującego stosownie do treści art. 24 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz dokonaniu wyboru jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.
Zdaniem odwołującego zamawiający poprzez swoje działanie i zaniechanie naruszył
przepisy art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 24 ust. 4, art. 7 i art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu: unieważnienia
czynności wyboru oferty uznanej za najkorzystniejszą złożonej przez wykonawcę Kolumna
Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. oraz unieważnienia czynności polegającej na
wykluczeniu odwołującego i odrzuceniu oferty odwołującego, a tym samym nakazanie
powtórzenia czynności oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu.
11 grudnia 2013 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
zgłosił wykonawca Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o. z siedzibą
w Lublinie.
17 grudnia 2013 r. zamawiający przesłał do Izby odpowiedź na odwołanie, w której
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu oraz wniósł o umorzenie
postępowania odwoławczego.
Po zapoznaniu się z powyższym pismem zamawiającego Izba stwierdziła, iż zamawiający
uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu.
18 grudnia 2013 r. Izba wezwała wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED
Sp. z o.o. do złożenia oświadczenia w przedmiocie wniesienia sprzeciwu w terminie trzech
dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem umorzenia postępowania odwoławczego.
We wskazanym terminie przystępujący nie zgłosił sprzeciwu wobec uwzględnienia
odwołania.
Tym samym zaistniała sytuacja opisana w art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych i zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego.
Zatem, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Izba
orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ……………….………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27