rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-09-08
rok: 2014
data dokumentu: 2014-09-08
rok: 2014
sygnatury akt.:
KIO 1758/14
KIO 1758/14
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Lubomira Matczuk - Mazuś
Przewodniczący: Lubomira Matczuk - Mazuś
wobec cofnięcia w dniu 5 września 2014 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
26 sierpnia 2014 r. przez
wykonawcę
Impel Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Ślężna 118,
53-111 Wrocław,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego
Urząd Skarbowy Poznań-Nowe
Miasto, ul. Warszawska 183/185, 61-055 Poznań,
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
26 sierpnia 2014 r. przez
wykonawcę
Impel Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Ślężna 118,
53-111 Wrocław,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego
Urząd Skarbowy Poznań-Nowe
Miasto, ul. Warszawska 183/185, 61-055 Poznań,
postanawia:
1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Impel Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Ślężna
118, 53-111
Wrocław, kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907, z późn. zm.) na postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Poznaniu.
Przewodniczący: ……………………..
Sygn. akt KIO 1758/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający
- Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto z siedzibą w Poznaniu - prowadzi
w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
którego przedmiotem jest „Usługa sprzątania obiektów oraz terenów przyległych urzędów
skarbowych województwa wielkopolskiego oraz Izby Skarbowej w Poznaniu i jednostki
funkcjonującej w Izbie Skarbowej w Poznaniu - Biura Krajowej Informacji Podatkowej
w Lesznie”.
Wartość zamówienia jest większa niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, zwanej w skrócie „ustawą Pzp”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
w dniu 16 sierpnia 2014 r., nr 2014/S 156-281025.
Odwołujący - wykonawca Impel Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
z siedzibą we Wrocławiu - w odwołaniu wniesionym w dniu 26 sierpnia 2014 r., kwestionując
treść ogłoszenia o zamówieniu i postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
zarzucił zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy Pzp i aktu wykonawczego -
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te
dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).
W dniu 4 września 2014 r. zamawiający wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
odpowiedź na odwołanie, w której zamieścił informację o dokonanej w dniu 1 września 2014
r. zmianie postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczących żądania
odpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, uznając zarzut
odwołania i wskazał, że postępowanie w zakresie tego zarzutu jest bezprzedmiotowe.
Pozostałą część odwołania uznał za bezzasadną i podlegającą oddaleniu.
Odwołujący, umocowany do reprezentacji podmiotu zgodnie z zasadą wynikającą z odpisu
z KRS, wniósł w dniu 5 września 2014 r. pismo do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej,
w którym zamieścił oświadczenie o cofnięciu odwołania na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy
Pzp.
Krajowa Izba Odwoławcza, na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron, uznała, że
oświadczenie o cofnięciu odwołania, złożone przed otwarciem rozprawy przez dysponenta
odwołania, nie budziło wątpliwości, zatem umorzyła postępowanie odwoławcze na podstawie
art. 187 ust. 8 ustawy Pzp i nakazała dokonanie zwrotu odwołującemu kwoty 13 500 zł,
stanowiącej 90% wpisu uiszczonego od odwołania.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 w zw.
z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący: ……………………..
1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Impel Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Ślężna
118, 53-111
Wrocław, kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907, z późn. zm.) na postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Poznaniu.
Przewodniczący: ……………………..
Sygn. akt KIO 1758/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający
- Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto z siedzibą w Poznaniu - prowadzi
w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
którego przedmiotem jest „Usługa sprzątania obiektów oraz terenów przyległych urzędów
skarbowych województwa wielkopolskiego oraz Izby Skarbowej w Poznaniu i jednostki
funkcjonującej w Izbie Skarbowej w Poznaniu - Biura Krajowej Informacji Podatkowej
w Lesznie”.
Wartość zamówienia jest większa niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, zwanej w skrócie „ustawą Pzp”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
w dniu 16 sierpnia 2014 r., nr 2014/S 156-281025.
Odwołujący - wykonawca Impel Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
z siedzibą we Wrocławiu - w odwołaniu wniesionym w dniu 26 sierpnia 2014 r., kwestionując
treść ogłoszenia o zamówieniu i postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
zarzucił zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy Pzp i aktu wykonawczego -
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te
dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).
W dniu 4 września 2014 r. zamawiający wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
odpowiedź na odwołanie, w której zamieścił informację o dokonanej w dniu 1 września 2014
r. zmianie postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczących żądania
odpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, uznając zarzut
odwołania i wskazał, że postępowanie w zakresie tego zarzutu jest bezprzedmiotowe.
Pozostałą część odwołania uznał za bezzasadną i podlegającą oddaleniu.
Odwołujący, umocowany do reprezentacji podmiotu zgodnie z zasadą wynikającą z odpisu
z KRS, wniósł w dniu 5 września 2014 r. pismo do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej,
w którym zamieścił oświadczenie o cofnięciu odwołania na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy
Pzp.
Krajowa Izba Odwoławcza, na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron, uznała, że
oświadczenie o cofnięciu odwołania, złożone przed otwarciem rozprawy przez dysponenta
odwołania, nie budziło wątpliwości, zatem umorzyła postępowanie odwoławcze na podstawie
art. 187 ust. 8 ustawy Pzp i nakazała dokonanie zwrotu odwołującemu kwoty 13 500 zł,
stanowiącej 90% wpisu uiszczonego od odwołania.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 w zw.
z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący: ……………………..
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27