eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014Sygn. akt: KIO 2275/14
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-11-07
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 2275/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Barbara Bettman Członkowie: Jolanta Markowska, Renata Tubisz

po rozpoznaniu na posiedzeniu bez udziału stron w dniu
7 listopada 2014 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
31 października
2014 r.
przez wykonawcę: Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego:
Szpital Neuropsychiatryczny im. Prof.
M. Kaczy
ńskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Abramowicka
2, 20-422 Lublin
- wobec uwzględnienia w całości zarzutów odwołania,


orzeka:

1. Umarza postępowanie odwoławcze.
2. Znosi wzajemnie koszty postępowania odwoławczego między stronami.
3. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego wykonawcy:
Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław
kwoty
15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), uiszczonej
tytułem wpisu od odwołania,
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 198b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Lublinie.
Przewodnicz
ący: ……………………

Członkowie: ..……………….…

.…………..………


Sygn. akt:
KIO 2275/14
U z a s a d n i e n i e:

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
przetargu nieograniczonego pn. „Świadczenie usług w zakresie sprzątania, pomocy przy
chorych oraz transportu wewnątrzzakładowego” (Dz. Urz. UE 2014/S 202-357563 z 21.10.
2014 r.), w dniu 31 października 2014 r. zostało złożone w formie elektronicznej odwołanie
przez wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, w kopii przekazane
zamawiającemu w tym samym terminie.

Odwołanie zostało wniesione wobec treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (dalej „SIWZ") oraz ogłoszenia o zamówieniu w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przesłane do publikacji w dniu
16 października 2014 r., a ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 21
października 2014 r. i w tym również dniu zamawiający zamieścił SIWZ na swojej stronie
internetowej.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu Szpitalowi Neuropsychiatrycznemu im. Prof. M.
Kaczyńskiego Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Lublinie

naruszenie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.
U. z 2013, poz. 709 ze zm.), dalej zwanej ustawą Pzp, tj.:

Zarzut 1)
naruszenia art. 7 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez
uchybienie zasadom zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania
wykonawców przy formułowaniu postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
polegające na:
a) ustaleniu w postępowaniu jednego kryterium oceny ofert - najniższej ceny,
podczas gdy przedmiot zamówienia nie jest powszechnie dostępny oraz nie ma ustalonych
standardów jakościowych i jako taki powinien być oceniany przy pomocy, co najmniej dwóch
kryteriów tj. kryterium cena i innego kryterium odnoszącego się do przedmiotu zamówienia;
b) zaniechaniu ustalenia wskaźników waloryzacji wynagrodzenia wykonawcy, mimoże termin realizacji przedmiotowego zamówienia wynosi 36 miesięcy, a dla umów
zwieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy SIWZ powinna zawierać postanowienia o
zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego
wykonawcy, w przypadku zmiany:
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2001 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;

- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
Zarzut 2) naruszenie art. 91 ust. 2 i 2a ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez
ustalenie w postępowaniu jednego kryterium oceny ofert - najniższa cena, podczas gdy
przedmiot zamówienia nie jest powszechnie dostępny oraz nie ma ustalonych standardów
jakościowych i jako taki powinien być oceniany przy pomocy, co najmniej dwóch kryteriów tj.
kryterium cena i innego kryterium odnoszącego się do przedmiotu zamówienia,
Zarzut 3) naruszenia art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez,
zaniechanie ustalenia w treści SIWZ wskaźników waloryzacji wynagrodzenia wykonawcy,
mimo że termin realizacji zamówienia wynosi 36 miesięcy a dla umów zwieranych na okres
dłuższy niż 12 miesięcy SIWZ powinna zawierać postanowienia o zasadach wprowadzania
odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany:
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2001 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
W związku z powyższymi zarzutami odwołujący wnosił o nakazanie zamawiającemu
zmiany kwestionowanych postanowień SIWZ w zakresie i brzmieniu zaproponowanym przez
odwołującego jak niżej – po przedstawieniu uzasadnienia poszczególnych zarzutów
odwołania.
W uzasadnieniu zgłoszonych zarzutów i żądań odwołujący podnosił, iż ma interes w
złożeniu odwołania, ponieważ obecne postanowienia ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ
naruszają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, a w konsekwencji uniemożliwiają
mu złożenie oferty zgodnej z przepisami tej ustawy i ubieganie się tym samym o
przedmiotowe zamówienie.
Odwołujący wyjaśniał, że w dniu 21 października 2014 r. zostało opublikowane
ogłoszenie o zamówieniu oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia dotyczące
przedmiotowego zamówienia. W ocenie odwołującego postanowienia ogłoszenia o
zamówieniu oraz SIWZ naruszają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Odwołujący podnosił, co następuje:
Ad. Zarzut 1 i 2 odwołania, w zakresie kryteriów oceny ofert. Zgodnie z
postanowieniem ogłoszenia o zamówienia oraz SIWZ (rozdz. XIII pkt 4 i 5 SIWZ): „oferty
zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Cena - 100 % Ocena punktowa ceny zostanie wyliczona według wzoru matematycznego, a

liczba punktów zostanie pomnożona przez wagę kryterium, zgodnie z modułem
proporcjonalności: C min Pc = x 100 x Wk C or gdzie: Pc - ilość punktów, jakie otrzyma
oferta rozpatrywana w kryterium „Cena”; C min - najniższa cena brutto spośród wszystkich
ważnych i nieodrzuconych ofert; C or - cena brutto oferty rozpatrywanej; Wk - waga
kryterium (100%). Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą w oparciu o wyżej opisane
kryterium. Oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów uznana zostanie za
najkorzystniejszą.”
Odwołujący wskazywał, że ww. opis kryteriów oceny ofert jest niegodny z przepisami
ustawy Prawo zamówień publicznych. Według przepisów przywołanej ustawy w treści
obowiązującej po 19 października 2014 r. tj. takiej, którą powinno się stosować do
przedmiotowego postępowania „kryteriami oceny ofert są cena albo cena i inne kryteria
odnoszące się do przedmiotu zamówienia, w szczególności, jakość, funkcjonalność,
parametry techniczne, aspekty środowiskowe, społeczne, innowacyjne, serwis, termin
wykonania zamówienia oraz koszty eksploatacji,” a ponadto że „kryterium ceny może być
zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, jeżeli przedmiot zamówienia jest
powszechnie dostępny oraz ma ustalone standardy jakościowe, z zastrzeżeniem art. 76 ust.
2, a w przypadku zamawiających, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, jeżeli
dodatkowo wykażą w załączniku do protokołu postępowania, w jaki sposób zostały
uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w całym okresie
korzystania z przedmiotu zamówienia” (art. 91 ust. 2 i 2a Pzp).
Mając na względzie, że przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi
wyspecjalizowane o szczególnych i zindywidualizowanych parametrach oraz standardach
jakościowych, których charakterystyka zawarta została w SIWZ, to w myśl art. 92 ust. 2 i 2a
ustawy Prawo zamówień publicznych, w niniejszym postępowaniu winny zostać ustalone, co
najmniej dwa kryteria oceny ofert tj.: cena i inne kryterium odnoszące się do przedmiotu
zamówienia.Żądanie. Odwołujący wnosi o nakazanie zamawiającemu zmiany postanowienia
SIWZ w rozdziale XIII „Kryteria i sposób dokonywania oceny ofert” w następującym
brzmieniu:
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium i ich wagami:
1) Cena - 70 %
2) Jakość - 30%
2. Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana niepodlegająca
odrzuceniu oferta, która uzyska najwyższą wartość punktową, wynikającą z sumy składników
Kryterium Cenowe oraz Kryterium Jakościowe, wyliczonych według następujących wzorów:

Kryterium Cenowe: cena oferty z najniższą ceną podzielona przez cenę oferty badanej z
przemnożeniem przez procentową wagę kryterium, tj. 70%
Kryterium Jakościowe: ilość punktów otrzymanych przez ofertę zostanie podzielona przez 30
a wynik pomnożony przez 30% wagi tego kryterium,
gdzie: „liczba punktów uzyskanych przez ofertę” oznacza uśrednioną liczbę punktów
przyznaną przez komisję przetargową ofercie. Komisja przetargowa ustalać będzie
przedmiotową wartość punktową na podstawie analizy i oceny merytorycznej danych
przedstawionych przez Wykonawców w „Koncepcji Wykonania Usługi”.
UWAGA: Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania przez ofertę według
Kryterium Jakościowego wynosi 30. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w Koncepcji
przedstawił całościowe podejście do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z
wymaganiami SIWZ. Każdy z członków komisji przetargowej, na podstawie posiadanego
doświadczenia, wiedzy oraz znajomości specyficznych wymagań stawianych pracownikom
personelu pracującego w obiektach Zamawiającego, dokona indywidualnej oceny zgodnie z
poniższymi podkryteriami:
3. Szczegółowy opis oceny poszczególnych elementów Koncepcji Wykonania Usługi
utrzymania czystości.
Zamawiający uszczegóławia podział 30 punktów
3.1. za zasady organizacji pracy z uwzględnieniem całodobowej obsługi i obsady na
poszczególnych odcinkach:
- najkorzystniejsza: tzn. taka organizacja pracy, która uwzględniając system i specyfikę pracy
Szpitala, zawiera rozwiązania korzystniejsze niż wymagane minimum, przedstawia
koncepcję zapewniającą wykonanie wymaganych w SIWZ szerszych czynności, we
wszystkich oddziałach i pozostałych komórkach organizacyjnych szpitala, zapewniająca
optymalną obsadę wysoko kwalifikowanego personelu i odpowiednie godziny pracy
personelu, gwarantująca wykonanie usługi przy zachowaniu wymaganej jakości,
wprowadzająca najefektywniejsze rozwiązania oraz optymalizację kosztów -10 punktów;
- dopuszczalna: tzn. taka organizacja pracy, która uwzględniając system i specyfikę pracy
Szpitala, przedstawi koncepcję zapewniającą wykonanie wymaganych w SIWZ czynności,
we wszystkich oddziałach i pozostałych komórkach organizacyjnych szpitala, zapewniającą
niezbędną obsadę personalną i dopuszczalne godziny pracy personelu, lecz nie
gwarantująca wdrażania rozwiązań najefektywniejszych - 0 punktów
3.2. za plan higieny:
- najkorzystniejszy: tzn. taki Plan Higieny, który uwzględniając system i specyfikę pracy
Szpitala, przedstawia podział na strefy czystości, uwzględnia wszystkie czynności

wymienione w SIWZ, wskazuje najlepiej dobrane czynności mycia, dezynfekcji, z
częstotliwościami wykonywania gwarantującymi wysoki stopień bezpieczeństwa sanitarnego
oraz wskazuje środki dezynfekcyjne, myjące, czyszczące, konserwujące, którymi będą
wykonywane poszczególne czynności wraz z podaniem stężenia środków myjących,
czyszczących, konserwujących, stężenia i spektrum działania środków dezynfekujących oraz
stosowany przy wykonaniu poszczególnych czynnościach sprzęt - 10 punktów;
- dopuszczalny: tzn. taki Plan Higieny, który uwzględniając system i specyfikę pracy Szpitala
przedstawia podział na strefy czystości uwzględnia wszystkie czynności wymienione w
SIWZ, wskazuje dopuszczalne czynności mycia, dezynfekcji z częstotliwościami
wykonywania gwarantującymi bezpieczeństwo sanitarne oraz wskazuje środki, którymi będą
wykonywane w/w czynności - 0 punktów;
3.3. za dobór środków dezynfekcyjnych, myjąco- czyszczących:
- najkorzystniejsze: tzn. środki, które będą prawidłowo i indywidualnie dobrane do
konkretnych sprzętów i powierzchni w poszczególnych oddziałach i innych komórkach
organizacyjnych szpitala, będą spełniały podstawowe wymagania Zamawiającego w
szerszym zakresie niż wskazano w SIWZ, będą dostosowane do wymagań i potrzeb
specyficznych oddziałów, lub innych pomieszczeń, w których będą stosowane, i będą
przyjazne dla środowiska - 5 punktów;
- dopuszczalne: tzn. środki, które będą prawidłowo dobrane do konkretnych sprzętów i
powierzchni w poszczególnych oddziałach i innych komórkach organizacyjnych szpitala, i
będą spełniały wymagania Zamawiającego określone w SIWZ z zachowaniem
podstawowych standardów higieny i dezynfekcji - 0 punktów;
3.4. za dobór sprzętu i urządzeń:
- najkorzystniejszy: tzn. dobór takiego sprzętu i narzędzi, który zapewni profesjonalne
wykonywanie usługi, poprzez zastosowanie nowoczesnych technologicznie maszyn i
sprzętu,
pozwalającego
wykonywać
czynności
nie
przeszkadzając
pacjentom,
ergonomiczne, ułatwiające pracę osobom wykonującym swoje obowiązki, zwiększające
wydajność pracy, spełniające wszystkie wymagania stawiane Wykonawcom w zakresie
sprzętu w SIWZ, przyjazne środowisku i energooszczędne - 5 punktów;
- dopuszczalny: tzn. dobór takiego sprzętu i narzędzi, który zapewni należyte wykonywanie
usługi, poprzez zastosowanie maszyn i sprzętu, pozwalającego wykonywać czynności
spełniające wymagania stawiane Wykonawcom w zakresie sprzętu w SIWZ - 0 punktów
Ad. Zarzut 1 i 3 odwołania, w zakresie zasad zmiany wysokości wynagrodzenia
wykonawcy.
Odwołujący wyjaśniał, że termin realizacji przedmiotowej umowy o zamówienie
publiczne ustalony został na 36 miesięcy (rozdz. IV SIWZ; załącznik nr 3 do SIWZ § 7).

Zamawiający w dokumentacji postępowania przewidział, że zmiana wysokości
wynagrodzenia Wykonawcy jest dopuszczalna w przypadku ustawowej zmiany stawki
podatku od towarów i usług. Zgodnie z postanowieniami SIWZ (załącznik nr 3 § 11 ust. 2 pkt
1): „Strony przewidują możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy pod
warunkiem, że zmiany wynikają ze zmiany stawki podatku VAT - odpowiednio do zmiany
stawki podatku VAT, względem usług, do których mają zastosowanie zmienione przepisy,
zmianie podlegają ceny brutto, ceny netto pozostają bez zmian.” Zamawiający nie
przewidział możliwości zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, w przypadku zmiany:
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
Odwołujący wskazywał, że ww. opis dopuszczalnych i przewidywanych zmian
wysokości wynagrodzenia wykonawcy jest niegodny z przepisami ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Przepisy przywołanej ustawy w treści obowiązującej po 19 października 2014 r. tj. w
treści, którą stosuje się do przedmiotowego postępowania nakazują, aby „umowa zawarta na
okres dłuższy niż 12 miesięcy zawiera postanowienia o zasadach wprowadzania
odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2001 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te
będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez wykonawcę” (art. 142 ust. 5).
Mając na względzie, że termin umowy o przedmiotowe zamówienie publiczne
ustalony został na 36 miesięcy, a postanowienia ogłoszenia i SIWZ nie zawierają regulacji o
warunkach zmiany wynagrodzenia wykonawcy, w zakresie wskazanym w powyższym pkt 2 i
3, odwołujący wnosił o zmianę dokumentacji postępowania w następujący sposób:Żądanie. Odwołujący wnosił o modyfikację postanowień specyfikacji istotnych
warunków zamówienia poprzez wprowadzenie nowej regulacji warunków umowy w
następującym brzmieniu:
1. Strony ustalają, że dokonają odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia
umownego Wykonawcy, jeżeli w czasie obowiązywania Umowy ulegnie zmianie wysokość

minimalnego wynagrodzenie za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia
10 października 2012 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Zmiana ta dotyczyć będzie
tej części wynagrodzenia, którą stanowi wynagrodzenie osób wykonujących przedmiot
Umowy zatrudnionych w ramach umowy o pracę na pełny etat za minimalne wynagrodzenie
za pracę lub zatrudnionych w ramach umowy o pracę na część etatu za proporcjonalną do
części etatu wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Przedmiotowa zmiana
obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym obowiązywać
zacznie zmieniona wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę.
2. Strony ustalają, że dokonają odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia
umownego Wykonawcy, jeżeli w czasie obowiązywania Umowy ulegnie zmianie wysokość
składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, a zmiana ta będzie miała wpływ na
koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana dotyczyć będzie tej części
wynagrodzenia, którą stanowi wynagrodzenie osób wykonujących przedmiot Umowy w
ramach umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, poprzez jej obniżenie lub podwyższenie
równe odpowiednio wartości obniżenia lub podwyższenia wysokości składek, o których
mowa w zdaniu poprzednim. Przedmiotowa zmiana obowiązywać będzie od miesiąca
następującego po miesiącu, w którym obowiązywać zacznie zmieniona wysokość składki na
ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne.
3. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego, jeżeli w czasie
obowiązywania Umowy zmianie ulegną zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub
ubezpieczeniu zdrowotnemu, a zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania
zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana dotyczyć będzie tej części wynagrodzenia
Wykonawcy, którą regulować będą zmienione zasady podlegania ubezpieczeniom
społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu. Przedmiotowa zmiana obowiązywać będzie od
miesiąca następującego po miesiącu, w którym obowiązywać zaczną zmienione zasady
podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu.
4. Strony ustalają, że w przypadku zmiany prawa skutkującej wzrostem obciążeń
publicznoprawnych dla Wykonawcy, w szczególności dotyczących rozszerzenia obowiązku
uiszczenia przez Wykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne w
wymiarze wyższym niż obowiązujący w dniu podpisania niniejszej Umowy, kwota
wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej Umowy będzie każdorazowo
zwiększona o wartość tychże obciążeń. Zwaloryzowane wynagrodzenie będzie obowiązywać
od daty wejścia w życie nowych przepisów prawa i zostanie wprowadzone do niniejszej
Umowy aneksem.

Izba nie stwierdziła podstaw do odrzucenia odwołania w oparciu o art. 189 ust. 2
ustawy Pzp.
Na wezwanie zamawiającego z dnia 3 listopada 2014 r. zgłoszenia przystąpienia do
postępowania odwoławczego w terminie ustawowym 3 dni, zgodnie z art. 185 ust 2 ustawy
Pzp nie złożył żaden wykonawca.
Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie doręczonej faksem w dniu 6 listopada
2014r. oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Przepis art. 186 ust. 2 ustawy Pzp stanowi, że w przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron, pod warunkiem, że w
postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. W takich okolicznościach zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia
czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w
odwołaniu.
Wobec stwierdzenia, że zamawiający ze skutkiem prawnym uwzględnił w całości
zarzuty przedstawione w odwołaniu, Izba działając na podstawie art. 186 ust. 2 w związku z
art. 192 ust. 1 zdanie 2 ustawy Pzp – umorzyła postępowanie odwoławcze, o czym orzekła
postanowieniem.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Izba miała na uwadze, że
uwzględnienie w całości zarzutów odwołania nastąpiło przed otwarciem rozprawy, zatem z
mocy art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp koszty znosi się wzajemnie między stronami.
Jednocześnie, w związku z umorzeniem postępowania odwoławczego, Izba nakazała
dokonanie na rzecz odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
uiszczonego wpisu, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).



Przewodniczący: ……………………

Członkowie: ……………….…

…………..………







Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie