rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-12-04
rok: 2014
data dokumentu: 2014-12-04
rok: 2014
sygnatury akt.:
KIO 2459/14
KIO 2459/14
Komisja w składzie:
0: J. G. prowadzącą działalność gospodarczą pod
0: J. G. prowadzącą działalność gospodarczą pod
firmą „AGLO” Przedsiębiorstwo Techniczno-Innowacyjne z siedzibą w Radomiu
(Lider) oraz Viatelecome Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (Partner)
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego, którym jest
Gmina Ostrów
Mazowiecka
przy udziale wykonawcy
IT Partners Telco Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
zgłaszającego swoje przystąpienie po stronie zamawiającego
(Lider) oraz Viatelecome Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (Partner)
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego, którym jest
Gmina Ostrów
Mazowiecka
przy udziale wykonawcy
IT Partners Telco Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
zgłaszającego swoje przystąpienie po stronie zamawiającego
postanawia:
1.
umorzyć postępowania odwoławcze;
2.
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
13 500zł
00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej kwotę
uiszczonego wpisu na rzecz wykonawcy
Odwołującego - wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum w składzie:
J. G.
prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „AGLO” Przedsiębiorstwo
Techniczno-Innowacyjne z siedzibą w Radomiu (Lider) oraz Viatelecome Sp. z
o.o. z siedzibą we Wrocławiu
3.
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
5 000zł
00 gr (słownie: pięciu tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej kwotę nadpłaconego
wpisu na rzecz wykonawcy
Odwołującego - wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia – konsorcjum w składzie:
J. G. prowadzącą działalność
gospodarczą pod firmą „AGLO” Przedsiębiorstwo Techniczno-Innowacyjne z
siedzibą
w
Radomiu
(Lider)
oraz
Viatelecome
Sp.
z
o.o.
z siedzibą we Wrocławiu
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r., poz. 907 ze zmianami), na niniejsze
postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Ostrołęce.
Przewodniczący:
sygn. akt KIO 2459/14
Uzasadnienie
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.
z 9 sierpnia 2013 roku, poz. 907 ze zmianami), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
na <<„Budowę sieci szerokopasmowej z dostawą sprzętu komputerowego, szkoleniami oraz
utrzymaniem sieci w ramach realizacji projektu pn.: „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w
Gminie Ostrów Mazowiecka">> prowadzi Zamawiający: Gmina Ostrów Mazowiecka. Ogłoszenie
o zamówieniu opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 18 września 2014
r. pod numerem 2014/S 178-314354.
W dniu 21 listopada 2014 roku, do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, na podstawie
art. 179 ust 1 i art. 180 ust. 1 ustawy Pzp odwołanie złożyli wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia: 1) J. G. prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Algo”
Przedsiębiorstwo Techniczno - Innowacyjne J. G. z siedzibą w Radomiu - lider konsorcjum
oraz 2) ViateIecome Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu - członek konsorcjum, zwani dalej
„Odwołującym”.
Odwołujący wniósł odwołanie wobec czynności Zamawiającego sprzecznych z prawem i
zaniechań przez Zamawiającego czynności, do których Zamawiający był zobowiązany, tj.:
1.
Wezwania Odwołującego do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów w trybie art. 26 ust. 3
ustawy Pzp w terminie 7 godzin roboczych,
2.
Zaniechania przedłużenia terminu do złożenia uzupełnienia oświadczeń i dokumentów,
pomimo złożenia odpowiedniego wniosku przez Odwołującego.
Odwołujący zarzucał Zamawiającemu:
1.
naruszenie przepisu art. 26 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez
wyznaczenie terminu do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów wynoszącego zaledwie 15
godzin roboczych, tj. wyznaczenie zbyt krótkiego terminu,
2.
naruszenie przepisu art. 26 ust. 3 w związku z art. 7 ust 1 ustawy Pzp poprzez
zaniechanie przedłużenia terminu na uzupełnienie dokumentów, pomimo 2 pisemnych próśb
Odwołującego.
W związku z powyższym Odwołujący wnosił o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu:
1.
Unieważnienia czynności wezwania do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów w
zakresie terminu wynoszącego zaledwie 15 godzin roboczych,
2.
Nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownej czynności wezwania do uzupełnienia
oświadczeń i dokumentów i wyznaczenia odpowiedniego terminu.
Zamawiający otrzymał kopię odwołania, zgodnie z art. 180 ust. 5 ustawy Pzp. Wpis od
odwołania został uiszczony w wysokości 20 000,00 zł na rachunek UZP. Dochowany został
termin na wniesienie odwołania.
Izba ustaliła, że w przedmiotowej sprawie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego w dniu 26 listopada 2014 roku przystąpił wykonawca IT Partners Telco
Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
.
Odwołujący się wykonawca w dniu 4 grudnia 2014 roku przed otwarciem posiedzenia
z udziałem stron i przed otwarciem rozprawy wyznaczonych na ten sam dzień, złożył
oświadczenie o cofnięciu odwołania.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie
oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp postanowił umorzyć postępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie.
Stosownie do art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3a Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie wysokości i sposobu
pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym
i sposobu ich rozliczenia (Dz. U. nr 41, poz. 238) skład orzekający Izby postanowił zwrócić
na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu, tj. kwotę 13 500,00 zł. Nakazano
również zwrócenie kwoty 5000,00 zł tytułem nadpłaconego wpisu.
Przewodniczący:
1.
umorzyć postępowania odwoławcze;
2.
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
13 500zł
00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej kwotę
uiszczonego wpisu na rzecz wykonawcy
Odwołującego - wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum w składzie:
J. G.
prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „AGLO” Przedsiębiorstwo
Techniczno-Innowacyjne z siedzibą w Radomiu (Lider) oraz Viatelecome Sp. z
o.o. z siedzibą we Wrocławiu
3.
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
5 000zł
00 gr (słownie: pięciu tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej kwotę nadpłaconego
wpisu na rzecz wykonawcy
Odwołującego - wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia – konsorcjum w składzie:
J. G. prowadzącą działalność
gospodarczą pod firmą „AGLO” Przedsiębiorstwo Techniczno-Innowacyjne z
siedzibą
w
Radomiu
(Lider)
oraz
Viatelecome
Sp.
z
o.o.
z siedzibą we Wrocławiu
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r., poz. 907 ze zmianami), na niniejsze
postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Ostrołęce.
Przewodniczący:
sygn. akt KIO 2459/14
Uzasadnienie
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.
z 9 sierpnia 2013 roku, poz. 907 ze zmianami), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
na <<„Budowę sieci szerokopasmowej z dostawą sprzętu komputerowego, szkoleniami oraz
utrzymaniem sieci w ramach realizacji projektu pn.: „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w
Gminie Ostrów Mazowiecka">> prowadzi Zamawiający: Gmina Ostrów Mazowiecka. Ogłoszenie
o zamówieniu opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 18 września 2014
r. pod numerem 2014/S 178-314354.
W dniu 21 listopada 2014 roku, do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, na podstawie
art. 179 ust 1 i art. 180 ust. 1 ustawy Pzp odwołanie złożyli wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia: 1) J. G. prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Algo”
Przedsiębiorstwo Techniczno - Innowacyjne J. G. z siedzibą w Radomiu - lider konsorcjum
oraz 2) ViateIecome Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu - członek konsorcjum, zwani dalej
„Odwołującym”.
Odwołujący wniósł odwołanie wobec czynności Zamawiającego sprzecznych z prawem i
zaniechań przez Zamawiającego czynności, do których Zamawiający był zobowiązany, tj.:
1.
Wezwania Odwołującego do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów w trybie art. 26 ust. 3
ustawy Pzp w terminie 7 godzin roboczych,
2.
Zaniechania przedłużenia terminu do złożenia uzupełnienia oświadczeń i dokumentów,
pomimo złożenia odpowiedniego wniosku przez Odwołującego.
Odwołujący zarzucał Zamawiającemu:
1.
naruszenie przepisu art. 26 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez
wyznaczenie terminu do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów wynoszącego zaledwie 15
godzin roboczych, tj. wyznaczenie zbyt krótkiego terminu,
2.
naruszenie przepisu art. 26 ust. 3 w związku z art. 7 ust 1 ustawy Pzp poprzez
zaniechanie przedłużenia terminu na uzupełnienie dokumentów, pomimo 2 pisemnych próśb
Odwołującego.
W związku z powyższym Odwołujący wnosił o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu:
1.
Unieważnienia czynności wezwania do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów w
zakresie terminu wynoszącego zaledwie 15 godzin roboczych,
2.
Nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownej czynności wezwania do uzupełnienia
oświadczeń i dokumentów i wyznaczenia odpowiedniego terminu.
Zamawiający otrzymał kopię odwołania, zgodnie z art. 180 ust. 5 ustawy Pzp. Wpis od
odwołania został uiszczony w wysokości 20 000,00 zł na rachunek UZP. Dochowany został
termin na wniesienie odwołania.
Izba ustaliła, że w przedmiotowej sprawie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego w dniu 26 listopada 2014 roku przystąpił wykonawca IT Partners Telco
Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
.
Odwołujący się wykonawca w dniu 4 grudnia 2014 roku przed otwarciem posiedzenia
z udziałem stron i przed otwarciem rozprawy wyznaczonych na ten sam dzień, złożył
oświadczenie o cofnięciu odwołania.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie
oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp postanowił umorzyć postępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie.
Stosownie do art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3a Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie wysokości i sposobu
pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym
i sposobu ich rozliczenia (Dz. U. nr 41, poz. 238) skład orzekający Izby postanowił zwrócić
na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu, tj. kwotę 13 500,00 zł. Nakazano
również zwrócenie kwoty 5000,00 zł tytułem nadpłaconego wpisu.
Przewodniczący:
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27