rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-01-08
rok: 2014
data dokumentu: 2014-01-08
rok: 2014
sygnatury akt.:
KIO 2711/14
KIO 2711/14
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik
Przewodniczący: Anna Chudzik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 8 stycznia 2014 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 19 grudnia 2014 r.
przez wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu,
w postępowaniu prowadzonym przez Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. z siedzibą
w Gdańsku
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 19 grudnia 2014 r.
przez wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu,
w postępowaniu prowadzonym przez Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. z siedzibą
w Gdańsku
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Impel Cleaning Sp.
z o.o. kwoty 13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z poźn. zm.) na niniejsze postanowienie –
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Przewodniczący: ………………
Sygn. akt KIO 2711/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. – prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. Utrzymanie
czystości w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
W dniu 19 grudnia 2014 r. wykonawca Impel Cleaning Sp. z o.o. wniósł odwołanie
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7 ust. 1 w związku z art.
23 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, art. 22 ust. 1 pkt. 4 i art. 22 ust. 4 w związku z art. 23 ust. 1 i 3
ustawy Pzp oraz w związku z przepisem § 1 ust. 1 pkt. 9, 10 i 11 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich możeżądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane
(Dz. U. z dnia 19 lutego 2013 r.), art. 36 ust 1 pkt 5 i 6 ustawy Pzp w związku z przepisami
§ 1 ust. 1 pkt. 9,10 i 11 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów
dokumentów (…), art. 91 ust. 2 i 2a w związku z art. 36 ust. 1 pkt. 13 ustawy Pzp oraz art.
142 ust. 5 ustawy Pzp.
W dniu 7 stycznia 2014 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
oświadczenie Odwołującego o cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie
odwoławcze – zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp – należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zd.
2 ustawy Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13.500 zł stanowiącej 90 %
uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Impel Cleaning Sp.
z o.o. kwoty 13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z poźn. zm.) na niniejsze postanowienie –
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Przewodniczący: ………………
Sygn. akt KIO 2711/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. – prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. Utrzymanie
czystości w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
W dniu 19 grudnia 2014 r. wykonawca Impel Cleaning Sp. z o.o. wniósł odwołanie
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7 ust. 1 w związku z art.
23 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, art. 22 ust. 1 pkt. 4 i art. 22 ust. 4 w związku z art. 23 ust. 1 i 3
ustawy Pzp oraz w związku z przepisem § 1 ust. 1 pkt. 9, 10 i 11 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich możeżądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane
(Dz. U. z dnia 19 lutego 2013 r.), art. 36 ust 1 pkt 5 i 6 ustawy Pzp w związku z przepisami
§ 1 ust. 1 pkt. 9,10 i 11 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów
dokumentów (…), art. 91 ust. 2 i 2a w związku z art. 36 ust. 1 pkt. 13 ustawy Pzp oraz art.
142 ust. 5 ustawy Pzp.
W dniu 7 stycznia 2014 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
oświadczenie Odwołującego o cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie
odwoławcze – zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp – należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zd.
2 ustawy Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13.500 zł stanowiącej 90 %
uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27