eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014Sygn. akt: KIO 2828/14
rodzaj: WYROK
data dokumentu: 2015-01-20
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 2828/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Agata Mikołajczyk Protokolant: Rafał Komoń

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 stycznia 2015 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 30 grudnia 2014 r. przez
wykonawców
wspólnie ubiegaj
ących się o udzielenie zamówienia: (1) M. S., prowadzący działalność
gospodarcz
ą pod firmą Skład Opału M. S., (2) W. K., prowadzący działalność gospodarczą
pod firm
ą Usługi Leśne W. K., (3) I. L., prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Usługi Le
śne „Yuka” I. L., adres dla pełnomocnika: Cieszyno 13, 78-312 Lekowo w
postępowaniu prowadzonym przez
Państwowe Gospodarstwo Leśne Nadleśnictwo Świdwin, Szczecińska 58, 78-300 Świdwin,


orzeka:
1. oddala odwołanie;

2. kosztami postępowania obciąża
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia: (1) M. S., prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą Skład Opału M.
S., (2) W. K., prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Leśne W. K., (3) I.
L., prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Leśne „Yuka” I. L., adres dla
pełnomocnika: Cieszyno 13, 78-312 Lekowo
i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę
15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych, zero groszy) uiszczoną przez
wykonawców wspólnie

ubiegających się o udzielenie zamówienia: (1) M. S., prowadzący działalność
gospodarcz
ą pod firmą Skład Opału M. S., (2) W. K., prowadzący działalność
gospodarcz
ą pod firmą Usługi Leśne W. K., (3) I. L., prowadzący działalność
gospodarcz
ą pod firmą Usługi Leśne „Yuka” I. L., adres dla pełnomocnika: Cieszyno 13,
78-312 Lekowo
tytułem wpisu od odwołania;

2.2. zasądza od
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: (1) M.
S., prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą Skład Opału M. S., (2) W. K.,
prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Leśne W. K., (3) I. L.,
prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Leśne „Yuka” I. L., adres dla
pełnomocnika: Cieszyno 13, 78-312 Lekowo
na rzecz Państwowego Gospodarstwa
Le
śnego Nadleśnictwa Świdwin, Szczecińska 58, 78-300 Świdwin kwotę 4 128 zł 00 gr
(słownie: cztery tysiące sto dwadzieścia osiem złotych, zero groszy), stanowiącą koszty
postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika oraz
noclegu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Koszalinie.


Przewodnicz
ący: …………………………


Sygn. akt: KIO 2828/14
Uzasadnienie

Postępowanie prowadzone jest przez Zamawiającego – Nadleśnictwo Świdwin na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2013 r. poz. 907 ze zm.) [ustawa Pzp lub Pzp), w trybie przetargu nieograniczonego,
którego przedmiotem są „Usługi z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Świdwin w
roku 2015.” Zamówienie w tym postępowaniu zostało podzielone na części, a odwołanie
wniesione został wobec 3 części. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia – Konsorcjum „Dąb” - Skład Opału M. S., z Lekowa, Usługi Leśne W. K. z
Łobezu oraz Usługi Leśne „Yuka" I. L. z Łobezu [Odwołujący] podnieśli zarzut
naruszenia w tym postępowaniu: (1) art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp z uwagi na
zaniechanie wykluczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - Konsorcjum firm - Usługi Leśne A. N., Usługi leśne i zrywka drewna J. M.,
Usługi leśne i transport M. C., Usługi leśne D. G. [Konsorcjum firm], albowiem
wykonawca ten nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu
przetargowym określonym w pkt 2.5 SIWZ oraz (2) art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp z
uwagi na nieodrzucenie oferty tego wykonawcy, której treść nie odpowiada treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie pkt 2.5 SIWZ (art. 89 ust. 1 pkt
2 ustawy prawo zamówień publicznych), oraz (3) art. 91 ust. 1 ustawy Pzp z uwagi na
wybór jako najkorzystniejszej w tym przetargu w części nr 3 oferty wskazanego
Konsorcjum w sytuacji, gdy na dzień składania ofert - 05.12.2014r. wykonawca ten nie
spełniał warunków udziału w postępowaniu w zakresie pkt 2.5 SIWZ. Wskazując na
powyższe Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i (1} nakazanie
zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w zakresie
części 3 oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert w powyższym zakresie, oraz
(2) zasądzenie na rzecz odwołującego kosztów postępowania odwoławczego
poniesionych z tytułu uiszczenia wpisu od odwołania oraz wynagrodzenia pełnomocnika
według przedłożonych rachunków.

W uzasadnieniu odwołania w szczególności podał, że przedmiot zamówienia został
podzielony na 9 niezależnych od siebie części (zadań). Zgodnie z treścią pkt 2.5

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) o udzielenie zamówienia mogli
ubiegać się wykonawcy, którzy na dzień składania ofert „przedstawią wykaz osób, które
będą uczestniczyć w realizacji zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony
jeżeli wykonawca przedstawi osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności a także informacją o
podstawie dysponowania tymi osobami”, przy czym w zakresie zadania 3 Zamawiający
wymagał wykazania się przez wykonawcę co najmniej 6 osobami. Konsorcjum firm
[Usługi Leśne A. N., Usługi leśne i zrywka drewna J. M., Usługi leśne i transport M. C.,
Usługi leśne D. G.] na dzień składania ofert nie spełniało warunków opisanych w pkt 2.5
SIWZ. Zgodnie z przedstawioną przez to Konsorcjum dokumentacją (załącznik 7A) w
realizacji zamówienia mieli uczestniczyć: D. K. (drwal motorniczy), J. Ł. (kurs pilarza), S.
P. (kurs pilarza), J. U. (drwal motorniczy) oraz H. W. (drwal motorniczy). Zgodnie z
treścią formularza ofertowego wymienione osoby miały być zatrudnione na umowę o
pracę dopiero od 01.01.2015 r., a więc już po terminie składania ofert na wykonanie
przedmiotowego zamówienia. Zdaniem Odwołującego, (…) Powyższe uchybienie nie
może być w żadnym razie uznane za oczywistą omyłkę (błąd pisarski) niepowodującą
istotnych zmian w treści oferty. Podkreślić w tym miejscu należy, że przewidziana w art.
87 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych możliwość poprawienia oczywistej omyłki
w tekście oferty dotyczy wyłącznie takich błędów, które są łatwe do zauważenia, a
"oczywistość’ omyłki rozumianej jako określona niedokładność nasuwa się każdemu,
bez potrzeby przeprowadzania dodatkowych badań, czy też ustaleń. Może to być błąd
pisarski, logiczny, przypadkowe przeoczenie lub inna niedokładność przypadkowa, która
nasuwa się sama przez się każdemu. Przez oczywistą omyłkę powszechnie rozumie się
błąd zwykły wynikający z przeoczenia lub innej wady procesu myślowo- redakcyjnego, a
niespowodowany uchybieniem merytorycznym. Ma więc charakter proceduralno-
techniczny. a nie merytoryczny. Istotnym przy tym pozostaje, że oczywista omyłka w
tekście oferty nie może w żadnym razie doprowadzić do zmiany jej treści - pod pozorem
sprostowania oczywistej omyłki nie można bowiem doprowadzić do wytworzenia nowej
treści oświadczenia (por. wyr. Sądu Okręgowego w Gdańsku z 27.06.2008r., sygn. akt:
XII Ga 206/08). Tym samym stwierdzić należy, iż jednoznaczne wskazanie przez

wykonawcę w kilku miejscach takich samych danych dotyczących dopiero przyszłego
zatrudnienia osób do wykonania zamówienia nie było błędem pisarskim a świadomym
wyrażeniem przez wykonawcę swojej oferty (niespełniającej przy tym warunków pkt 2.5
SIWZ). W związku z powyższym taka oferta winna być już na wstępie przez
zamawiającego wykluczona z dalszego postępowania na podstawie przepisu art. 24 ust.
2 pkt 4 ustawy prawo zamówień publicznych”.

W konkluzji stwierdził, że Zamawiający powinien odrzucić ofertę wykonawcy, albowiem
jej treść nie spełniała na dzień składania ofert [05.12.2014 r.] warunków udziału w
postępowaniu w zakresie pkt 2.5 SIWZ i w konsekwencji oferta Konsorcjum nie była
najkorzystniejszą ofertą, gdyż nie dysponując osobami koniecznymi do wykonania
zamówienia jej ogólna punktacja winna być odpowiednio mniejsza. Tym samym taka
oferta jako mniej korzystna od konkurencji nie powinna być wybrana jako
najkorzystniejsza”.


Zamawiaj
ący w odpowiedzi na odwołanie wniósł o jego oddalenie w całości
podnosząc w szczególności, że Konsorcjum firm - Usługi Leśne A. N., Usługi Leśne J.
M., M. C. Usługi Leśne i Transport, D. G. Usługi Leśne reprezentowane przez A. N.
pierwotnie do oferty załączyło wykaz osób, które będą uczestniczyły w realizacji
zamówienie ze wskazaniem podstawy ich dysponowania w okresie od 1.01.2015 do
31.12.2015 r., który to okres wykonawca wpisał omyłkowo, co wynika z późniejszej
korespondencji, albowiem w rzeczywistości dysponował wskazanymi w wykazie
osobami najpóźniej na dzień złożenia oferty, a nawet znacznie wcześniej. Dalej podał,że dochowując należytej staranności - zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji i
równego traktowania wykonawców z art. 7 ustawy Pzp - pismem z dnia 8 grudnia 2014
r. wezwał Konsorcjum [Usługi Leśne A. N., Usługi Leśne J. M., M. C. Usługi Leśne i
Transport, D. G. Usługi Leśne] do złożenia wyjaśnień treści oferty - załącznika nr 7A do
oferty. Wykonawca w odpowiedzi wskazał, iż „w ofercie złożonej na część zamówienia
nr 3 omyłkowo wykazano termin obowiązywania umowy dla 5 osób, które będą
uczestniczyły w realizacji zamówienia" Jednocześnie Wykonawca oświadczył, że na

dzień składania ofert dysponował wykazanymi w wykazie osobami, na co złożył
szczegółowe wyjaśnienia. Zamawiający powołując się na orzecznictwo KIO podkreślił,że „W sytuacji, gdy przedstawione przez wykonawcę dokumenty nie potwierdzają
spełnienia warunku udziału w postępowaniu, zamawiający ma obowiązek wezwać do ich
uzupełnienia, w szczególności uzupełnienia zobowiązań wskazujących zakres i sposób
udziału podmiotu trzeciego udostępniającego doświadczenie w realizacji zamówienia lub
innych dokumentów potwierdzających spełnianie warunku" oraz, że „Skoro
ustawodawca dopuścił możliwość uzupełnienia oświadczenia w sytuacji jego nie
złożenia, to taka możliwość istniała również w sytuacji złożenia oświadczenia, ale
obarczonego wadami formalnymi", oraz, że „Instytucja określona przepisem art. 26 ust.
3 ustawy Prawo zamówień publicznych ma na celu uzupełnienie dokumentów, których w
ogóle nie złożono, albo które nie potwierdzały spełniania warunku udziału w
postępowaniu (były błędne)". Reasumując stwierdził, że w niniejszej sprawie nie
zachodzą żadne podstawy uzasadniające wniesienie odwołania przez Konsorcjum
„Dąb", albowiem decyzja Zamawiającego o wyborze najkorzystniejszej oferty z dnia 15
grudnia 2014 r. z uwzględnieniem wypracowanej i prezentowanej linii orzecznictwa w
aspekcie oferty wybranej była prawidłowa.


Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła i zwa
żyła, co następuje:

Odwołanie podlega oddaleniu.

Rozpoznając podniesione w odwołaniu zarzuty Izba w szczególności miała na uwadze
dyrektywę z art. 192 ust. 7 ustawy Pzp zgodnie z którą, Izba orzeka wyłącznie w
granicach zarzutów podniesionych w odwołaniu oraz dyrektywę z art. 190 ust.1 tej
ustawy, w myśl której strony i uczestnicy postępowania są obowiązani wskazywać
dowody dla stwierdzenia faktów z których wywodzą skutki prawne.

Odwołujący – wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia -
Konsorcjum „Dąb” - Skład Opału M. S., z Lekowa, Usługi Leśne W. K. z Łobezu oraz

Usługi Leśne „Yuka" I. L. z Łobezu - podniósł zarzut naruszenia w tym postępowaniu art.
24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp z uwagi na zaniechanie
wykluczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -
Konsorcjum firm - Usługi Leśne A. N., Usługi leśne i zrywka drewna J. M., Usługi leśne i
transport M. C., Usługi leśne D. G. [Konsorcjum firm]], oraz zaniechanie odrzucenia
oferty tego wykonawcy, który nie wykazał spełnienia wymaganego w rozdziale VI pkt 2.5
specyfikacji istotnych warunków zamówienia [siwz] warunku udziału i z tego powodu
treść oferty Konsorcjum w zakresie tego punktu nie odpowiada treści specyfikacji.
Odwołujący wskazał także na naruszenie art. 91 ust. 1 ustawy Pzp z uwagi na wybór,
jako najkorzystniejszej w tym przetargu w części nr 3 oferty wskazanego Konsorcjum,
podkreślając, że na dzień składania ofert 05 grudnia 2014 r. wykonawca ten nie spełniał
warunków udziału w postępowaniu w zakresie pkt 2.5 siwz.

Wobec zarzutów skierowanych do oferty wybranego Konsorcjum – zgodnie z zasadą
kontradyktoryjności obowiązującą także w postępowaniu odwoławczym przed Krajową
Izbą Odwoławczą - zobowiązanym do wskazywania dowodów był wnoszący odwołanie
wykonawca, albowiem to on wywodził skutki prawne z faktu uznania przez Izbę zarzutu
nie potwierdzenia przez to Konsorcjum wymagań z rozdziału V punkt 2.5 specyfikacji.

Przedmiotem zamówienia w tym postępowanie jest świadczenie „Usług z zakresu
gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Świdwin w roku 2015.” Zgodnie z rozdziałem VI pkt 5
specyfikacji wykonawca zobowiązany był przedstawić wykaz osób, które będą
uczestniczyć w realizacji zamówienia. W myśl tego punktu cyt.: „Zamawiający uzna
warunek za spełniony jeżeli wykonawca przedstawi osoby, które będą uczestniczyć w
realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności a także informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.” Zamawiający w
zakresie zadania 3 wymagał wykazania dysponowania, co najmniej 6 osobami o
specjalności drwal - motorniczy. Z kolei w rozdziale VII punkt 4 siwz podał, że załączony
do oferty Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia ma być zgodny
z warunkami określonymi w rozdziale VI.2.5, a wzór tego Wykazu określony został w

załączniku nr 7A do specyfikacji [Wykaz osób]. W tym załączniku ostatnią – piątą
kolumnę - w spornym zakresie - oznaczono jako „Rodzaj dysponowania/umowa o pracę,
zlecenie, podwykonawca itp./
. Izba zwraca również uwagę, że w rozdziale XV punkcie
1.3 [kryterium trzecie] Zamawiający wskazał, że ocena według tego kryterium będzie
następowała w oparciu o „zatrudnienie na umowę o pracę przez podmiot składający
ofertę osób wykazanych w załączniku nr 7A (…) oraz, że w tym kryterium liczba
punktów przyznana zostanie za (…) osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę,
zawartej co najmniej na okres realizacji zamówienia w pełnym wymiarze czasu pracy na
stanowisku drwala – operatora pilarki”.

Z powołanych postanowień specyfikacji, jak również z załącznika nr 7A przede
wszystkim nie wynikało zobowiązanie do wskazania daty od której wykonawca
dysponuje osobą wymienioną w Wykazie. Z opisu kolumny ostatniej w załączniku nr 7A
wynika bowiem tylko obowiązek podania rodzaju dysponowania osobą uczestniczącą w
realizacji tego zamówienia. Z postanowień specyfikacji nie wynikał również obowiązek
zawarcia przed terminem rozpoczęcia usługi - już na etapie składania oferty - umowy o
pracę, czy innych wskazanych przykładowo umów [zlecenie, podwykonawstwo], a
według postanowień specyfikacji w tym rozdziału 2 [opisu przedmiotu zamówienia] oraz
rozdziału V pkt 1, oraz wzoru umowy [§ 2 ust.1] – najwcześniejszy możliwy hipotetyczny
termin rozpoczęcia realizacji usługi - to 2 stycznia 2015 r. Izba stoi na stanowisku, że
punkt 2 w rozdziale VI zgodnie z jego literalnym brzmieniem odnosił się do wymagań z
punktu 2.1 [posiadania uprawnień] oraz z punktu 2.2. [posiadania wiedzy i
doświadczenia], dalsze bowiem punkty 2.3 oraz i 2.5 dotyczyły dostępnych wykonawcy
narzędzi i osób, dla którego to warunku potwierdzeniem miał być Wykaz - odpowiednio -
narzędzi, którymi wykonawca będzie dysponował i osób, które będą uczestniczyły w
realizacji zamówienia. Potwierdzeniem tych wymagań miało być dodatkowo
standardowe oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według
załącznika nr 4, o treści określonej art. 22 ust.1 ustawy Pzp, składane na podstawie art.
44 tej ustawy. Tylko odnośnie narzędzi [punkt 2.4], w przypadku ich udostępnienia przez
podmiot trzeci, Zamawiający wymagał pisemnego zobowiązania tego podmiotu. Biorąc
nawet pod uwagę niezamierzoną w punkcie 2 niejasną redakcję wymagania, to z tego

faktu nie można wywieźć obowiązku zawarcia umów o pracę z osobami wskazanymi w
Wykazie przed datą składania ofert W tym postępowaniu Zamawiający niewątpliwie
wymagał na dzień składania ofert spełniania warunku udziału, jednakże zdaniem Izby
dysponowanie daną osobą mogło wynikać – w okolicznościach tej sprawy - nawet z
ustnego porozumienia z daną osobą, albowiem zamawiający nie wymagał
dokumentowania w formie pisemnej dysponowania osobami wyrażonego np.
kserokopiami umów o pracę osób wyszczególnionym w Wykazie zawartych przed
upływem terminu składania ofert, czy też np. tzw. wstępnych umów o pracę - zawartych
pod warunkiem i/ lub z zastrzeżeniem terminu [do których mogły mieć zastosowanie
przepisy kodeksu cywilnego], wywołujących skutki prawne dopiero po uzyskaniu przez
wykonawcę tego zamówienia.

Konsorcjum w formularzu Wykazu osób, składającym się z trzech części i wypełnionych
przez trzech członków Konsorcjum [Usługi Leśne A. N. [str 23 oferty], Usługi leśne i
zrywka drewna J. M., oraz Usługi leśne D. G.], tylko w przypadku jednej osoby podanej
w pierwszym z Wykazów wskazało inną datę, aniżeli 1.01.2015 [datę wcześniejszą -
1.04.1999], zaznaczając jednocześnie, że jest to umowa na czas nieokreślony, co
również nie było wymagane specyfikacją. W odniesieniu do pozostałych osób ramy
czasowe dysponowania wymienionymi osobami określono od 1.01.2015 r. do
31.12.2015 r. Wobec wskazanych wymagań specyfikacji Zamawiający nie był
uprawniony kierować do Konsorcjum niezrozumiałego zdaniem Izby wezwania z dnia
8.12.2014 r. na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, [przepis ten stanowi podstawę dożądania uzupełnienia wymaganych dokumentów], z żądaniem złożenia wyjaśnienia
treści oferty, podając, że cyt: „W złożonych w ofercie wykazach osób, które będą
uczestniczyły w realizacji zamówienia w kolumnie „rodzaj dysponowania" dla 5 spośród
6 osób wpisano Umowa o pracę, 01.01.2015-31.12.2015. Wykonawca musi spełniać
wymagania określone w SIWZ na dzień składania ofert, w związku z czym wzywam do
złożenia wyjaśnienia, czy Wykonawca dysponował wskazanymi w wykazach osobami
na dzień składania ofert”. Złożone w odpowiedzi przez Konsorcjum wyjaśnienia z dnia
10.12.2014 r. w istocie tylko w części dotyczącej, że cyt: „Oświadczam, że na dzień
składania ofert, wykonawcy dysponowali wykazanymi w wykazie osobami.(…) mogło

być uznane za prawidłowo złożone wyjaśnienie. Dalsze oświadczenia z tych wyjaśnień
zostały przez Izbę pominięte, albowiem Konsorcjum, w tych okolicznościach, nie mógł
skutecznie zmienić treści załącznika nr 7A, wyjaśniając, że cyt. (…) w ofercie złożonej
na część zmówienia nr 3 omyłkowo wykazano termin obowiązywania umowy dla 5 osób,
które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia w kolumnie „ rodzaj dysponowania",
podając jednocześnie, że w odniesieniu do umów o pracę w miejsce „01.01.2015 -
31.12.201 r.” odpowiednio (…) w kolumnie „rodzaj dysponowania" winno być: 1.U. J.,
Umowa o pracę, 04.12.2014 - 31.12.2015 r.; 2. W. H., Umowa o pracę, 04.12.2014 -
31.12.2015 r.; 3. D. K., Umowa o pracę, 04.12.2014 - 31.12.2015 r.; 4. Ł. J., Umowa o
pracę, 07.02.2013 - 31.12.2015 r.; 5. P. S., Umowa o pracę, 01.12.2014 - 31.12.2015 r.”
Izba w tym przypadku miała także na uwadze wskazane powyżej wytyczne z przepisu
art. 192 ust.7 ustawy Pzp. Izba zwraca na marginesie uwagę, że wnoszący odwołanie
wykonawca nie kwestionował tej części wyjaśnień, co do ich prawdziwości.

Izba stwierdza również, że treść załączonego do oferty formularza nr 7A pozwalała -
wobec wymagań specyfikacji - na ocenę tej oferty w kryterium trzecim z rozdziału XV
punkcie 1.3 specyfikacji. W tym kryterium bowiem liczba punktów mogła być przyznana
za (…) osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zawartej co najmniej na okres
realizacji zamówienia (…). Zdaniem Izby, data podana w kolumnie 5 [„Rodzaj
dysponowania”] odnoszącej się do osoby, która będzie uczestniczyła w realizacji
zamówienia, niewątpliwie musiała obejmować okres związany z realizacją tego
zamówienia [2.01.2015 r. – hipotetyczna data rozpoczęcia i data zakończenia
31.12.2015 r.] i tym samym wskazany w Wykazie czasookres 01.01.2015 r. do
31.12.2015 r. niewątpliwie kwalifikował ofertę Konsorcjum do uzyskania punktów w tym
kryterium.

W konkluzji Izba stwierdza, że w tym stanie faktycznym nie podlega uwzględnieniu
zarzut naruszenia art. 24 ust.2 pkt 4 ustawy Pzp, jak również zarzut naruszenia art. 89
ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp i art. 91 ust. 1 ustawy Pzp.

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania - na podstawie
art. 192 ust. 9 i 10 Prawo zamówień publicznych, a także w oparciu o przepisy
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41 poz. 238) ze szczególnym
uwzględnieniem § 3 pkt 2 tego rozporządzenia. Zgodnie z powołanym przepisem, Izba o
uzasadnionych kosztach stron postępowania odwoławczego orzeka wyłącznie na
podstawie rachunków przedłożonych do akt sprawy. Przedłożenie zatem tylko
pisemnego wniosku nie spełnia tego wymagania, a wskazane w spisie kosztów pozycji
kosztu dojazdu z powołaniem na przepisy rozporządzenia w sprawie należności
przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, nie może stanowić samoistnej
podstawy do żądania zasądzenia przez Izbę kosztów związanych z dojazdem na
rozprawę i z tych też względów w tej części wniosek nie został uwzględniony.

…………………………………………..



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie