eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2017Sygn. akt: KIO 2201/17
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-10-30
rok: 2017
sygnatury akt.:

KIO 2201/17

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka Protokolant: Edyta Paziewska

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 30 października 2017 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20
października 2017 r. przez Wykonawcę G.M.S.P. sp. z o.o. (...) w postępowaniu
prowadzonym przez
Zamawiającego Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Lublinie (ul.
prof. Antoni
ego Gębali 6, 20-093 Lublin)

przy udziale Wykonawcy S.H. sp. z o.o. (...)
zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego


postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy G.M.S.P. sp. z o.o. (...) kwoty 13500
zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych Dz.
U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.

Przewodniczący: …………………………….



Sygn. akt: KIO 2201/17
U z a s a d n i e n i e

Zamawiający Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Lublinie prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę tomografu
komputerowego wraz z adaptacją pomieszczeń (numer referencyjny 55/17). Ogłoszenie o
zamówieniu ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 10 października
2017 r. pod nr 2017/S 194-397718.
Odwołujący G.M.S.P. sp. z o. o. wniósł odwołanie wobec postanowień specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Zarzucił Zamawiającemu, że dokonał opisu przedmiotu zamówienia
w sposób nieprecyzyjny, nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności mogących
mieć wpływ na treść oferty oraz w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, poprzez dobór
parametrów
technicznych
i
preferencje
określonych
rozwiązań
technicznych,
charakterystycznych dla wyrobów konkretnego producenta, czym uniemożliwił złożenie oferty
Odwołującemu; określił sposób oceny ofert w kryterium „parametry techniczne” w sposób
nieobiektywny, nieproporcjonalny, sprzeczny z zasadą równego traktowania i uczciwej
konkurencji, wskutek czego w p
ostępowaniu zostały naruszone przepisy art. 7 ust. 1 oraz art.
29 ust. 1 i 2 ustawy PZP, art. 91 ust. 2 PZP, a także art. 5 k.c. w zw. z art. 14 ustawy PZP.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie Zamawiającemu
dokonania zmian w SIWZ.
27 października 2017 roku Zamawiający w formie e-mail przesłał pismo, w którym
oświadczył, że uwzględnia odwołanie w zakresie zarzutu 5 i 6. W pozostałej części
Zamawiający nie uznał odwołania i wniósł o jego oddalenie.
27 października 2017 roku Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł
pismo (potwierdzone pisemnie
30 października 2017 roku), w którym oświadczył, że cofa
odwołanie. Wycofanie odwołania jest czynnością mającą najdalej idące skutki prawne.


Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn.
zm.)
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).



Przewodniczący: ……………………..



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie