Ogłoszenie z dnia 2024-07-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00468917/01 - Wynik z dnia 2024-08-23
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Grabica do placówek oświatowych w roku szkolnym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY ZESPÓŁ EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNY SZKÓŁ W GRABICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590413713
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 66
1.5.2.) Miejscowość: Grabica
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-306
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzeas@grabica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://grabica.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Grabica do placówek oświatowych w roku szkolnym 2024/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f7acf456-1c61-4358-8dba-301e24037460
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00434307
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00056127/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Grabica do placówek oświatowych w roku szkolnym 2024/2025.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f7acf456-1c61-4358-8dba-301e240374603.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji (m.in. publikacja zmian i wyjaśnień treści SWZ) oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Szczegółowo wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w pkt. XIV SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Grabicy, Grabica 66, 97-306 Grabica;
z inspektorem ochrony danych osobowych w GZEAS w Grabicy można się kontaktować pod adresem: grzegorz.szajerka@gptogatus.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: GZEAS.2701.3.2024 pn. „Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Grabica do placówek oświatowych w roku szkolnym 2024/2025” prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.).
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GZEAS.2701.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST wykonanie usługi dowozu i odwozu uczniów/dzieci niepełnosprawnch z terenu gminy Grabica do placówek oświatowych w Piotrkowie Trybunalskim w okresie od 2 września 2024 r. do dnia zakończenia zajęć w roku szkolnym 2024/2025 w dni nauki szkolnej określonych wstępnie poniżej w pkt. 7 łącznie ze sprawowaniem opieki nad uczniami/dziećmi podczas dowożenia przez osobę zatrudnioną przez Wykonawcę.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje transport z miejsca zamieszkania uczniów/dzieci do poniżej podanych (pkt 3) placówek oświatowych oraz powrót z tych placówek do miejsca zamieszkania uczniów/dzieci, zapewnienie im opieki w czasie przewozu jak również do momentu przekazania pod opiekę opiekunowi z placówki oświatowej oraz od momentu odebrania od opiekuna placówki do momentu przekazania ucznia/dziecka rodzicowi/opiekunowi prawnemu.
3. Szacunkowo usługą objętych będzie 6 uczniów/dzieci niepełnosprawnych (bez wózków inwalidzkich) zamieszkałych na terenie gminy Grabica. Zakres dowozu/odwozu obejmuje następujące podane poniżej adresy zamieszkania uczniów/dzieci i adresy placówek oświatowych w Piotrkowie Trybunalskim:
1) Lutosławice Rządowe - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, Al. 3 maja 28/34 Piotrków Tryb.,
2) Maleniec - Szkoła Podstawowa nr 17 – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, Al. 3 maja 28/34 Piotrków Tryb.,
3) Gutów Mały - Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. Jerozolimska 73, Piotrków Tryb.,
4) Boryszów - Niepubliczna Specjalna Szkoła Podstawowa, ul. Dmowskiego 38d, Piotrków Tryb.,
5) Kobyłki - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, Al. 3 maja 28/34 Piotrków Tryb.
6) Bąkowiec - Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjne ,,SZANSA”, ul. Wolborska 86, Piotrków Tryb.
4. Planowane godziny dowozów/odwozów uczniów/dzieci:
a) dowozy na godzinę:
• 7.30 (Maleniec – al. 3 maja 28/34) i 8.00 (pozostali)
lub 8.00 (pozostali) i 9.00 (Maleniec -al. 3 maja 28/34)
lub 8.00 (wszyscy)
b) odwozy:
• z Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjne ,,SZANSA”, ul. Wolborska 86, Piotrków Tryb. do Bąkowiec – godz. 12.00
• z pozostałych placówek – 12.00 -15.50.
5. Łączna ilość przewozów podana przez Zamawiającego jest wielkością szacunkową. W trakcie trwania umowy liczba faktycznie wykonywanych przewozów w poszczególnych dniach może ulec zmianie.
6. Szacunkowa liczba dni dowozu w czasie trwania umowy wynosi 188 dni.
7. Przewozy będą odbywać się w okresie określonym w ppkt 1 w dni nauki szkolnej zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. 2023 poz. 1211) oraz kalendarzem roku szkolnego.
8. Harmonogram i sposób dowozu na zajęcia i odbioru uczniów z placówek oświatowych do miejsc zamieszkania Wykonawca będzie zobowiązany uzgodnić z rodzicami/opiekunami prawnymi i dyrektorami placówek do których uczęszczają z uwzględnieniem następujących warunków:
a) uczniowie/dzieci winny być dowiezione do szkoły, w takim czasie aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć,
b) uczniowie/dzieci winny być odebrane z placówki oświatowej po zakończeniu zajęć bez nadmiernego czekania i nie dłużej niż czynna świetlica,
c) czas przebywania uczniów/dzieci w trakcie przewozu winien być możliwie jak najkrótszy.
9. Zamawiający zastrzega możliwość zmian godzin przyjazdu i odjazdu (do i z placówek oświatowych) w trakcie trwania roku szkolnego, terminów ich wykonywania, odpracowania dni nauki szkolnej w soboty.
10. Wykaz miejsc zamieszkania uczniów/dzieci oraz dane osobowe ich oraz ich rodziców/opiekunów prawnych zostaną przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy po podpisaniu umowy o udzieleniu zamówienia oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wykaz ten w przypadku zmian liczby uczniów/dzieci lub zmian ich miejsca zamieszkania będzie podlegał aktualizacji, co nie będzie wymagało zmiany umowy.
11. W związku z przekazaniem danych osobowych Wykonawca zapewni ochronę udostępnionych danych osobowych.
12. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany liczby dowożonych dzieci niepełnosprawnych, uwzględniając zmniejszenie/zwiększenie liczby dowożonych dzieci o 50%. W przypadku zmniejszenia/zwiększenia liczby dowożonych uczniów/dzieci Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w SWZ.
13. Zamawiający po zgłoszeniu Wykonawcy konieczności zapewnienia dowozu kolejnemu dziecku niepełnosprawnemu wymaga rozpoczęcia wykonywania tej usługi w ciągu 21 dni od dnia zgłoszenia.
14. Wykonawca powinien dysponować co najmniej dwoma pojazdami umożliwiającymi przewóz uczniów/dzieci niepełnosprawnych w celu sprawnej realizacji zadania.
15. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć pojazdy z odpowiednią ilością miejsc siedzących, wyposażonych w pasy bezpieczeństwa i foteliki do przewozu uczniów/dzieci dostosowane do ich wzrostu i wieku zapewniając tym odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny.
16. W przypadku zaistnienia potrzeby zapewnienia dowozu dla ucznia/dziecka na wózku inwalidzkim Wykonawca zapewni pojazd do realizacji tego dowozu.
17. Każdy pojazd do przewożenia uczniów/dzieci niepełnosprawnych powinien:
posiadać odpowiednie oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu symbolem: przejazd dla osób niepełnosprawnych – zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy z 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023r. poz. 1047 z późn. zm.);
posiadać normę emisji spalin min. EURO 4;
zostać dostosowany do stopnia niepełnosprawności dowożonych uczniów/dzieci, w tym, w przypadkach, w których konieczny będzie transport na wózku lub zabranie wózka poprzez posiadanie urządzeń (pochylnia, rampa, podnośnik lub platforma) umożliwiających wjazd wózków na pojazd i pasy lub umocowania przystosowanych do zapinania wózków wewnątrz pojazdu;
zapewnić miejsca siedzące dla wszystkich dzieci wraz z opiekunem;
odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, musi posiadać ważne polisy OC i NW oraz aktualne badania techniczne odnotowane w dowodzie rejestracyjnym;
być czysty, zadbany na zewnątrz i wewnątrz oraz w pełni sprawny technicznie;
być klimatyzowany.
18. Wykonawca w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu: kopie ważnych polis OC i NW oraz aktualnych badań technicznych odnotowanych w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku upływu terminu ważności ww. dokumentów, Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu aktualne dokumenty, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich uzyskania.
19. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień i licencji na wykonywanie transportu drogowego osób oraz przestrzegać zasad ruchu drogowego.
20. Przewozy muszą być dokonywane środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w: ustawie z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2024r. poz 502) i innych przepisach związanych z przewozem osób. Wymagane przepisami prawa uprawnienia muszą posiadać również kierowcy pojazdów.
21. Wykonawca we własnym zakresie, na własny koszt zobowiązuje się w przypadku awarii pojazdu w trakcie realizacji zamówienia do niezwłocznego podstawienia pojazdu zastępczego (w terminie określonym w ofercie nie dłuższym niż 60 minut), który spełnia wymogi, o których mowa w SWZ oraz osoby, które w jego imieniu będą świadczyć usługi. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z eksploatacją pojazdu i uiszczenia opłat oraz kar nałożonych na niego przez właściwe organy.
22. Na wykonawcy spoczywał będzie obowiązek pomocy w razie zagrożenia zdrowia lub życia uczniów/dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania kierowcy i opiekuna w czasie przewozu uczniów/dzieci niepełnosprawnych.
23. Wszystkie osoby zatrudnione przez Wykonawcę do realizacji zadania tj. do kierowania pojazdem oraz do sprawowania opieki muszą być pełnoletnie, posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, w pełni sprawne oraz posiadać odpowiednie kwalifikacje, w tym odpowiednio m.in. przeszkolenie w zakresie przepisów BHP oraz w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Kierowca winien posiadać odpowiednią kategorię prawa jazdy.
24. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu przed rozpoczęciem realizacji zamówienia wykaz kierowców i opiekunów wraz z podaniem ich imion, nazwisk i numerów telefonów komórkowych wraz z oświadczeniem Wykonawcy o kierowcach i opiekunach w zakresie:
a) posiadania kwalifikacji, o których mowa w pkt. 23,
b) zgodnym z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochrony małoletnich (Dz. U. 2024r., poz. 560) o niefigurowaniu tych osób w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
25. Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego poinformowania o zmianie dotyczącej kierowców i opiekunów. Do każdego nowego kierowcy/opiekuna konieczne będzie przedstawienie (przed rozpoczęciem realizacji zadania) oświadczeń, o których mowa w pkt. 24.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w min.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualnie obowiązujące zezwolenie lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 ze zm.).
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 ustawy Pzp).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:
a) w zakresie doświadczenia: wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje) należycie co najmniej 1 usługę polegającą na dowożeniu dzieci niepełnosprawnych przez co najmniej jeden rok szkolny (wrzesień – czerwiec) o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto.
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, doświadczenie to oceniane będzie na podstawie konkretnego zakresu udziału tego wykonawcy, a więc jego bezpośredniego uczestnictwa/faktycznego wkładu w prowadzenie działań, które były wymagane od tej grupy w ramach danego zamówienia publicznego.
b) w zakresie osób:
wykaże, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia publicznego co najmniej:
− 2 kierowców posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami samochodowymi oraz minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie kierowania ww. pojazdami, a także posiadającymi przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy;
− 2 opiekunów uczniów/dzieci niepełnosprawnych posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą sprawującą opiekę nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonującego przewozu uczniów.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w.w. warunek mogą spełnić łączne wykonawcy składający ofertę wspólną.
c) w zakresie dysponowania odpowiednimi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi wykaże, że posiada:
− co najmniej 2 sprawne pojazdy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych o co najmniej 6 miejscach siedzących.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w.w. warunek mogą spełnić łączne wykonawcy składający ofertę wspólną.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sadowego lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) Wykonawca, który korzysta ze zdolności technicznych lub zawodowych na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. XII ppkt. 2.2 litera a SWZ.
c) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ppkt. 2.2 litera a SWZ- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
o nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
d) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.2 lit. a SWZ lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 4, ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
e) Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ppkt. 2.2 literę c i d SWZ stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postepowaniu należy złożyć:
a) aktualnie obowiązujące zezwolenie lub licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 ze zm.).;
b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (załącznik Nr 4);
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę̨ do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik Nr 5);
d) wykaz narzędzi wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (załącznik Nr 6).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ofertę zawierającą:1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy Załącznik nr 1a do SWZ
2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli dotyczy (Załącznik nr 3 do SWZ)
3. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby – jeżeli polega na ich
zasobach.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
Oryginał pełnomocnictwa składany jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawców ubiegających się̨ wspólnie o udzielenie zamówienia lub kopia potwierdzona notarialnie, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez notariusza, powinny być́ załączone do oferty i zawierać́ w szczególności wskazanie:
postepowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą̨,
wszystkich wykonawców ubiegających się̨ wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. XIII ppkt. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy (Załącznik nr 1a).
6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. Spółka cywilna ubiegająca się o udzielenie zamówienia nie ma obowiązku powoływania pełnomocnika i może być reprezentowana przez wspólników na ogólnych zasadach reprezentacji spółki cywilnej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, chyba że umowa lub uchwała wspólników stanowi odmiennie, w takiej sytuacji wymaga się od wykonawcy, aby przedstawił umowę spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ust.1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewidział możliwość zmian zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w projekcie umowy – Załącznik nr 7.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma eZamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-04
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług transportowych uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 215 im. Piotra Wysockiego przy ul. Kwatery Głównej 13
- Świadczenie usług transportu specjalistycznego oraz podstawowego pacjentów na rzecz Szpitala Praskiego p.w. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o. w Warszawie
- Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Hyżne w roku 2025
- Przewóz uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Placówek Szkolno Wychowawczo-Rewalidacyjnych i innych placówek oświatowych w Wodzisławiu Śląskim, Raciborzu, Żorach, Rybniku i Jastrzębiu-Zdroju w 2025 r
- Przewóz dzieci do Szkoły Podstawowej, Przedszkola Publicznego w Człopie
- DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z GMINY SUŁKOWICE DO SZKÓŁ I OŚRODKÓW W ROKU 2025
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.