eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZbrosławiceDowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Zbrosławice wraz z opiekunami do szkół i przedszkoli (placówek) w 2024 roku



Ogłoszenie z dnia 2023-12-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Zbrosławice wraz z opiekunami do szkół i przedszkoli (placówek) w 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zbrosławice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258380

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Oświęcimska 2

1.5.2.) Miejscowość: Zbrosławice

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-674

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zbroslawice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbroslawice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Zbrosławice wraz z opiekunami do szkół i przedszkoli (placówek) w 2024 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9e7a7cf-954a-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00539428

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00055607/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Zbrosławice wraz z opiekunami do szkół i przedszkoli (placówek) w 2024 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/zbroslawice

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zbroslawice
2) W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym: przekazywanie wniosków, zawiadomień oraz informacji lub wyjaśnień odbywa przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem:
https://platformazakupowa.pl/pn/zbroslawice, lub w przypadku zaistnienia ewentualnych przerw w świadczeniu e-usług, prac serwisowych lub problemów technicznych na Platformie na adres poczty elektronicznej: przetargi@zbroslawice.pl.
Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. FORMA SKŁADANYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW (szczegóły w pkt. 8 SWZ).
1.1. Ofertę, oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
1.2. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 ustawy Pzp, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320).
1.3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 1.2, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym: przekazywanie wniosków, zawiadomień oraz informacji lub wyjaśnień odbywa przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem:
https://platformazakupowa.pl/pn/zbroslawice lub w przypadku zaistnienia
ewentualnych przerw w świadczeniu e-usług, prac serwisowych lub problemów technicznych na Platformie na adres poczty elektronicznej: przetargi@zbroslawice.pl
Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
3. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
- komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
- włączona obsługa JavaScript,
- zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
- szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
- oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1.1. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Zbrosławice, Adres: ul. Oświęcimska 2, 42-674 Zbrosławice;
1.2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Cezarego Nowickiego, z którym możliwy jest kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
- pod numer telefonu 602 762 036;
- na adres e-mail: inspektor@odocn.pl
- pisemnie na adres siedziby Administratora;
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr referencyjny PZP.271.22.2023 „Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Zbrosławice wraz z opiekunami do szkół i przedszkoli (placówek) w 2024 roku”;
1.4. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 tj.), dalej „ustawa Pzp” oraz Zamawiający, który prowadzi postępowanie;
1.5. dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
1.6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
1.7. w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i dane nie będą profilowane;
1.8. posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
1.9. nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.271.22.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2.3. Przedmiotem zamówienia jest usługa obejmująca przewóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice, wraz z zapewnieniem im opieki, na trasie: miejsce zamieszkania ucznia – szkoła /placówka oświatowa i z powrotem, w dni nauki szkolnej w 2024 r., zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 900 ze zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1211) oraz w dni robocze w 2024 r. w zakresie przedszkoli.
Dowóz uczniów do szkół lub innych placówek oświatowych będzie realizowany od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem przerw wynikających z organizacji roku szkolnego np. ferii, wakacji, przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć szkolnych oraz dni, w których zajęcia nie będą się odbywały z powodu zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, nieprzewidzianym, nagłym i niezależnym od woli ZAMAWIAJĄCEGO a także zdarzeń wykraczających poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego.
Ze względu na organizację roku szkolnego w poszczególnych szkołach/placówkach oświatowych WYKONAWCA dodatkowo będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu umowy w wyznaczone soboty, o czym zostanie powiadomiony w terminie nie krótszym niż 7 dni.

1) Część I – trasa nr 1
UWAGA
Trasa nr 1 będzie podzielona na 2 tury:
1. od 2 stycznia 2024 r. do 21 czerwca 2024 r.
2. od 2 września 2024 r. do 20 grudnia 2024 r.
W okresie od 2 stycznia 2024 r. do 21 czerwca 2024 r.
– liczba przewożonych uczniów – 9 + opiekun, przebieg dzienny środka transportu:
– dni, w których występuje dowóz i odwóz wszystkich uczniów w tym zamieszkałego w Laryszowie określa się na 63,10 km
– dni, w których z dowozu/odwozu nie korzysta uczeń zamieszkały w Laryszowie określa się na 49,80 km
– dni, w których z dowozu/odwozu korzysta tylko uczeń zamieszkały w Laryszowie określa się na 27 km (dowóz tylko do Zespołu Dziennych Ośrodków Rewalidacyjno – Edukacyjno – Wychowawczych i Rehabilitacyjnych dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Radzionkowie).

Wymagana liczba miejsc siedzących w pojeździe: 18 miejsc (zgodnie z liczbą miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu).

Uwaga: Podane ilości przewożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie świadczenia usług, tj.: zmniejszeniu maksymalnie o 9 osoby lub zwiększeniu o maksymalnie 7 osób.

DOWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wsiadania uczniów do środka transportu w trakcie dowozu do szkół (placówek):
Wieszowa – Zbrosławice – Ptakowice – Laryszów – Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy, ul. Strzelców Bytomskich 7 – Radzionków Zespół Dziennych Ośrodków Rewalidacyjno – Edukacyjno – Wychowawczych i Rehabilitacyjnych dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej, Plac Jana Pawła II nr 4 – Radzionków Zespół Szkół Specjalnych, ul. Nałkowskiej 2

Godziny dowozów uczniów z miejsca zamieszkania na zajęcia:
1) Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy ul. Strzelców Bytomskich 7 na godz. 7:20,
2) Radzionków Zespół Dziennych Ośrodków Rewalidacyjno – Edukacyjno – Wychowawczych i Rehabilitacyjnych dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej, Plac Jana Pawła II nr 4 – na godz. 7:45,
3) Radzionków Zespół Szkół Specjalnych, ul. Nałkowskiej 2 – na godz. 7:55.

ODWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wysiadania uczniów ze środka transportowego w trakcie odwozu do miejsca zamieszkania po zajęciach:
Radzionków Zespół Dziennych Ośrodków Rewalidacyjno – Edukacyjno – Wychowawczych i Rehabilitacyjnych dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej, Plac Jana Pawła II nr 4 – Radzionków Zespół Szkół Specjalnych ul. Nałkowskiej 2 – Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy ul. Strzelców Bytomskich 7 – Laryszów – Ptakowice – Zbrosławice – Wieszowa.

Godziny odwozów uczniów do miejsca zamieszkania po zajęciach:
1) Radzionków Zespół Dziennych Ośrodków Rewalidacyjno – Edukacyjno – Wychowawczych i Rehabilitacyjnych dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej, Plac Jana Pawła II nr 4 – na godz. 14:50,
2) Radzionków Zespół Szkół Specjalnych ul. Nałkowskiej 2 – godz. 15:00,
3) Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy ul. Strzelców Bytomskich 7 – godz. 15:30.

W okresie od 2 września 2024 r. do 20 grudnia 2024 r.

UWAGA
- odchodzi dowóz i odwóz z Laryszowa do Zespołu Dziennych Ośrodków Rewalidacyjno – Edukacyjno – Wychowawczych i Rehabilitacyjnych dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Radzionkowie

– liczba przewożonych uczniów – 8 + opiekun, przebieg dzienny środka transportu: określa się na 49,80 km

DOWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wsiadania uczniów do środka transportu w trakcie dowozu do szkół (placówek):
Wieszowa – Zbrosławice – Ptakowice – Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy, ul. Strzelców Bytomskich 7 – Radzionków Zespół Szkół Specjalnych, ul. Nałkowskiej 2

Godziny dowozów uczniów z miejsca zamieszkania na zajęcia:
1) Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy ul. Strzelców Bytomskich 7 na godz. 7:20,
2) Radzionków Zespół Szkół Specjalnych ul. Nałkowskiej 2 – godz. 7:45,

ODWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wysiadania uczniów ze środka transportowego w trakcie odwozu do miejsca zamieszkania po zajęciach:
Radzionków Zespół Szkół Specjalnych ul. Nałkowskiej 2 – Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy ul. Strzelców Bytomskich 7 – Ptakowice – Zbrosławice – Wieszowa.

Godziny odwozów uczniów do miejsca zamieszkania po zajęciach:
1) Radzionków Zespół Szkół Specjalnych ul. Nałkowskiej 2 – godz. 15:00,
2) Tarnowskie Góry Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy ul. Strzelców Bytomskich 7 – godz. 15:30.

Szacunkowa liczba kilometrów w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 20 grudnia 2024 r. na trasie nr 1 wynosi 11 123 km.
Łączna liczba dni nauki szkolnej w roku 2024 wynosi:
w okresie 02.01.2024 – 21.06.2024 tj. 107 dni + 18 dni roboczych, w których jest zapewniony dowozów do przedszkola
w okresie 02.09.2024 – 20.12.2024 tj. 78 dni
Łączna szacunkowa liczba kilometrów została ustalona jako suma iloczynów
107 dni i maksymalnej liczby 63,10 km przewozu w danym dniu
18 dni i maksymalnej liczby 27,00 km przewozu w danym dniu
78 dni i maksymalnej liczby 49,80 km przewozu w danym dniu

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zamawiający dla wszystkich części przewiduje udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp.
1.1. Zakres przewidywanych usług do udzielenia zamówienia polegać będzie na powtórzenia podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będzie zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego niniejszym postępowaniem i opisanym w niniejszej SWZ.
1.2. Zamawiający informuje, że wartość tych usług może wynieść maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego dla każdej z poszczególnych części.
1.3. Warunki, na jakich zamówienie (powtórzenie podobnych usług) zostanie udzielone:
- w przypadku wykorzystania kwoty umownej przeznaczonej na realizację zamówienia,
- w przypadku przedłużania się procedury udzielenia kolejnego zamówienia w procedurze otwartej,
- w przypadku zwiększenia liczby uczniów lub dowozu do innych placówek oświatowych,
- udzielenie zamówienia zostanie poprzedzone przeprowadzeniem postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki,
- kwota wynagrodzenia za wykonanie zamówienia powtórzonego będzie podlegała negocjacji.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, w toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
2. Zamawiający poprawi w ofercie omyłki wskazane w art. 223 ust. 2 ustawy Pzp , niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona.
3. Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
4. W przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu, postępowanie zostanie unieważnione. Zamawiający unieważni postępowanie także w innych przypadkach, określonych w ustawie Pzp.
5. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu, i która zostanie najwyżej oceniona (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert.
7. Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania przesyłając zawiadomienie wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz poprzez zamieszczenie stosownej informacji na Platformie przetargowej. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu postępowania będzie zawierało informacje, o których mowa w art. 253 ustawy Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia zastępczego pojazdu w razie awarii lub innego zdarzenia

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy – realizacja przedmiotu zamówienia przy użyciu pojazdów spełniających normę dopuszczalnej emisji spalin co najmniej EURO 6

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2.3. Przedmiotem zamówienia jest usługa obejmująca przewóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice, wraz z zapewnieniem im opieki, na trasie: miejsce zamieszkania ucznia – szkoła /placówka oświatowa i z powrotem, w dni nauki szkolnej w 2024 r., zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 900 ze zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1211) oraz w dni robocze w 2024 r. w zakresie przedszkoli.
Dowóz uczniów do szkół lub innych placówek oświatowych będzie realizowany od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem przerw wynikających z organizacji roku szkolnego np. ferii, wakacji, przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć szkolnych oraz dni, w których zajęcia nie będą się odbywały z powodu zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, nieprzewidzianym, nagłym i niezależnym od woli ZAMAWIAJĄCEGO a także zdarzeń wykraczających poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego.
Ze względu na organizację roku szkolnego w poszczególnych szkołach/placówkach oświatowych WYKONAWCA dodatkowo będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu umowy w wyznaczone soboty, o czym zostanie powiadomiony w terminie nie krótszym niż 7 dni.

2) Część II – trasa nr 2
– liczba przewożonych uczniów – 12 + opiekun (przewóz 1 ucznia korzystającego z wózka inwalidzkiego); przebieg dzienny środka transportu określa się na 75,20 km

Wymagana liczba miejsc siedzących w pojeździe: 18 miejsc (zgodnie z liczbą miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu).

Uwaga: Podane ilości przewożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie świadczenia usług, tj.: zmniejszeniu maksymalnie o 8 osoby lub zwiększeniu o maksymalnie 4 osób.

DOWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wsiadania uczniów do środka transportowego w trakcie dowozu do szkoły:
Miedary – Wilkowice – Zbrosławice – Wieszowa – Zbrosławice – Kamieniec – Wieszowa –Ziemięcice – Przezchlebie – Pyskowice Zespół Szkół Specjalnych ul. Poniatowskiego 2

Godziny dowozów uczniów z miejsca zamieszkania na zajęcia:
1) Pyskowice Zespół Szkół Specjalnych ul. Poniatowskiego 2 – na godz. 7:50,
ODWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wysiadania uczniów ze środka transportowego w trakcie odwozu do miejsca zamieszkania po zajęciach:
Pyskowice Zespół Szkół Specjalnych, ul. Poniatowskiego 2 – Przezchlebie – Ziemięcice – Wieszowa – Kamieniec – Zbrosławice – Wieszowa – Zbrosławice – Wilkowice – Miedary

Godziny odwozów uczniów do domu po zajęciach:
1) Pyskowice Zespół Szkół Specjalnych, ul. Poniatowskiego 2 – godz. 15:00
UWAGA:
Na trasie nr 2 z dowozu korzysta 1 uczeń niepełnosprawny poruszający się na wózku inwalidzkim. Do obowiązków opiekuna należy pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu w/w ucznia, w tym w trakcie przesiadania w/w ucznia z wózka na miejsce w samochodzie, a także pomoc polegająca na przeniesieniu ucznia do i z samochodu na wózek inwalidzki oraz przewiezienie do i ze Szkoły – przekazanie opiekunowi rano oraz odebranie od opiekuna po zajęciach (brak konieczności przewozu wózka inwalidzkiego w pojeździe, gdyż wózek dla tego ucznia znajduje się w szkole).

Szacunkowa liczba kilometrów w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 20 grudnia 2024 r. na trasie nr 2 wynosi 13 912 km.
Łączna liczba dni nauki szkolnej w roku 2024 wynosi:
w okresie 02.01.2024 – 21.06.2024 tj. 107 dni
w okresie 02.09.2024 – 20.12.2024 tj. 78 dni
Łączna szacunkowa liczba kilometrów została ustalona jako suma iloczynu
185 dni i maksymalnej liczby 75,20 km przewozu w danym dniu

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zamawiający dla wszystkich części przewiduje udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp.
1.1. Zakres przewidywanych usług do udzielenia zamówienia polegać będzie na powtórzenia podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będzie zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego niniejszym postępowaniem i opisanym w niniejszej SWZ.
1.2. Zamawiający informuje, że wartość tych usług może wynieść maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego dla każdej z poszczególnych części.
1.3. Warunki, na jakich zamówienie (powtórzenie podobnych usług) zostanie udzielone:
- w przypadku wykorzystania kwoty umownej przeznaczonej na realizację zamówienia,
- w przypadku przedłużania się procedury udzielenia kolejnego zamówienia w procedurze otwartej,
- w przypadku zwiększenia liczby uczniów lub dowozu do innych placówek oświatowych,
- udzielenie zamówienia zostanie poprzedzone przeprowadzeniem postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki,
- kwota wynagrodzenia za wykonanie zamówienia powtórzonego będzie podlegała negocjacji.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, w toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
2. Zamawiający poprawi w ofercie omyłki wskazane w art. 223 ust. 2 ustawy Pzp , niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona.
3. Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
4. W przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu, postępowanie zostanie unieważnione. Zamawiający unieważni postępowanie także w innych przypadkach, określonych w ustawie Pzp.
5. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu, i która zostanie najwyżej oceniona (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert.
7. Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania przesyłając zawiadomienie wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz poprzez zamieszczenie stosownej informacji na Platformie przetargowej. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu postępowania będzie zawierało informacje, o których mowa w art. 253 ustawy Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia zastępczego pojazdu w razie awarii lub innego zdarzenia

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy – realizacja przedmiotu zamówienia przy użyciu pojazdów spełniających normę dopuszczalnej emisji spalin co najmniej EURO 6

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2.3. Przedmiotem zamówienia jest usługa obejmująca przewóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice, wraz z zapewnieniem im opieki, na trasie: miejsce zamieszkania ucznia – szkoła /placówka oświatowa i z powrotem, w dni nauki szkolnej w 2024 r., zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 900 ze zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1211) oraz w dni robocze w 2024 r. w zakresie przedszkoli.
Dowóz uczniów do szkół lub innych placówek oświatowych będzie realizowany od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem przerw wynikających z organizacji roku szkolnego np. ferii, wakacji, przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć szkolnych oraz dni, w których zajęcia nie będą się odbywały z powodu zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, nieprzewidzianym, nagłym i niezależnym od woli ZAMAWIAJĄCEGO a także zdarzeń wykraczających poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego.
Ze względu na organizację roku szkolnego w poszczególnych szkołach/placówkach oświatowych WYKONAWCA dodatkowo będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu umowy w wyznaczone soboty, o czym zostanie powiadomiony w terminie nie krótszym niż 7 dni.

3) Część III – trasa nr 3
– liczba przewożonych uczniów - 5 + opiekun; przebieg dzienny środka transportu określa się na 142,70 km.

Przebieg dzienny środka transportu w dniach, w których:
– występuje dowóz i odwóz uczniów tylko na terenie Gminy Zbrosławice:
1) do przedszkola w Przezchlebiu określa się na 60 km.
2) do przedszkola w Przezchlebiu i SOSW w Ziemięcicach określa się na 97 km

Wymagana liczba miejsc siedzących w pojeździe: 10 miejsc (zgodnie z liczbą miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu).

Uwaga: Podane ilości przewożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie świadczenia usług, tj.: zmniejszeniu maksymalnie o 4 osoby lub zwiększeniu o maksymalnie 3 osób.

DOWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wsiadania uczniów do środka transportowego w trakcie dowozu do szkoły:
Przezchlebie – Ziemięcice Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy, ul. Mikulczycka 120 – Ziemięcice – Gliwice Zespół Szkół im. Janusza Korczaka, ul. Dolnej Wsi 74 – Kopienica – Wieszowa – Czekanów – Przezchlebie Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi ul. Mikulczycka 11a.
Godziny dowozów ucznia z miejsca zamieszkania na zajęcia:
1) Ziemięcice SOSW w Ziemięcicach, ul. Mikulczycka 120 - na godz. 7:00
2) Gliwice Zespół Szkół im. Janusza Korczaka, ul. Dolnej Wsi 74 - na godz. 7:30,
3) Przezchlebie Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi, ul. Mikulczycka 11a - na godz. 8:30.
ODWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wysiadania uczniów ze środka transportowego w trakcie odwozu do miejsca zamieszkania po zajęciach:
Przezchlebie Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi, ul. Mikulczycka 11a – Czekanów – Wieszowa – Kopienica – Gliwice Zespół Szkół im. Janusza Korczaka, ul. Dolnej Wsi 74 – Ziemięcice Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy, ul. Mikulczycka 120 – Ziemięcice – Przezchlebie.
Godziny odwozów ucznia do miejsca zamieszkania po zajęciach:
1) Przezchlebie Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi ul. Mikulczycka 11a – godz. 13:30,
2) Gliwice Zespół Szkół im. Janusza Korczaka, ul. Dolnej Wsi 74 - godz. 15:10,
3) Ziemięcice SOSW w Ziemięcicach, ul. Mikulczycka 120 - godz. 15:40
Szacunkowa liczba kilometrów w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 20 grudnia 2024 r. na trasie nr 3 wynosi 27 480 km.
Łączna liczba dni nauki szkolnej w roku 2024 wynosi:
w okresie 02.01.2024 – 21.06.2024 tj. 107 dni + 18 dni roboczych, w których jest zapewniony dowozów do przedszkola
w okresie 02.09.2024 – 20.12.2024 tj. 78 dni
Łączna szacunkowa liczba kilometrów została ustalona jako suma iloczynów
107 dni i maksymalnej liczby 142,70 km przewozu w danym dniu
18 dni i maksymalnej liczby 60,00 km przewozu w danym dniu
78 dni i maksymalnej liczby 142,70 km przewozu w danym dniu

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zamawiający dla wszystkich części przewiduje udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp.
1.1. Zakres przewidywanych usług do udzielenia zamówienia polegać będzie na powtórzenia podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będzie zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego niniejszym postępowaniem i opisanym w niniejszej SWZ.
1.2. Zamawiający informuje, że wartość tych usług może wynieść maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego dla każdej z poszczególnych części.
1.3. Warunki, na jakich zamówienie (powtórzenie podobnych usług) zostanie udzielone:
- w przypadku wykorzystania kwoty umownej przeznaczonej na realizację zamówienia,
- w przypadku przedłużania się procedury udzielenia kolejnego zamówienia w procedurze otwartej,
- w przypadku zwiększenia liczby uczniów lub dowozu do innych placówek oświatowych,
- udzielenie zamówienia zostanie poprzedzone przeprowadzeniem postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki,
- kwota wynagrodzenia za wykonanie zamówienia powtórzonego będzie podlegała negocjacji.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, w toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
2. Zamawiający poprawi w ofercie omyłki wskazane w art. 223 ust. 2 ustawy Pzp , niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona.
3. Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
4. W przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu, postępowanie zostanie unieważnione. Zamawiający unieważni postępowanie także w innych przypadkach, określonych w ustawie Pzp.
5. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu, i która zostanie najwyżej oceniona (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert.
7. Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania przesyłając zawiadomienie wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz poprzez zamieszczenie stosownej informacji na Platformie przetargowej. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu postępowania będzie zawierało informacje, o których mowa w art. 253 ustawy Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia zastępczego pojazdu w razie awarii lub innego zdarzenia

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy – realizacja przedmiotu zamówienia przy użyciu pojazdów spełniających normę dopuszczalnej emisji spalin co najmniej EURO 6

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2.3. Przedmiotem zamówienia jest usługa obejmująca przewóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice, wraz z zapewnieniem im opieki, na trasie: miejsce zamieszkania ucznia – szkoła /placówka oświatowa i z powrotem, w dni nauki szkolnej w 2024 r., zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 900 ze zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1211) oraz w dni robocze w 2024 r. w zakresie przedszkoli.
Dowóz uczniów do szkół lub innych placówek oświatowych będzie realizowany od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem przerw wynikających z organizacji roku szkolnego np. ferii, wakacji, przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć szkolnych oraz dni, w których zajęcia nie będą się odbywały z powodu zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, nieprzewidzianym, nagłym i niezależnym od woli ZAMAWIAJĄCEGO a także zdarzeń wykraczających poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego.
Ze względu na organizację roku szkolnego w poszczególnych szkołach/placówkach oświatowych WYKONAWCA dodatkowo będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu umowy w wyznaczone soboty, o czym zostanie powiadomiony w terminie nie krótszym niż 7 dni.

4) Część IV – trasa nr 4
UWAGA TRASA NR 4 FUNKCJONUJE W OKRESIE OD 2 STYCZNIA 2024 R. DO 21 CZERWCA 2024 R.
Uwaga - uczeń Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 39 im. Marii Montessori w Zabrzu ul. M. Wolskiego 10 korzysta tylko z dowozu do szkoły, rodzic zapewnia odwóz ucznia po zajęciach
– liczba przewożonych uczniów – 8 + opiekun, przebieg dzienny środka transportu:
– dni, w których występuje dowóz i odwóz wszystkich uczniów określa się na 76,40 km
– dni, w których z dowozu nie korzysta uczeń Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 39 im. Marii Montessori w Zabrzu określa się na 55,20 km
– dni, w których z dowozu/odwozu nie korzysta uczeń Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie określa się na 59 km
– dni, w których z dowozu/odwozu nie korzystają uczniowie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 40 im. Gustawa Morcinka w Bytomiu określa się na 76,80 km
– dni, w których z dowozu/odwozu nie korzystają uczniowie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 40 im. Gustawa Morcinka w Bytomiu i Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 39 im. Marii Montessori w Zabrzu określa się na 53,50 km
– dni, w których z dowozu/odwozu nie korzystają uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie i Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 39 im. Marii Montessori w Zabrzu określa się na 35,80 km
– dni, w których z dowozu/odwozu nie korzystają uczniowie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 40 im. Gustawa Morcinka w Bytomiu i Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie określa się na 17,70 km

Wymagana liczba miejsc siedzących w pojeździe: 12 miejsc. (zgodnie z liczbą miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu).

Uwaga: Podane ilości przewożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie świadczenia usług, tj.: zmniejszeniu maksymalnie o 4 osoby lub zwiększeniu o maksymalnie 2 osób.

DOWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wsiadania uczniów do środka transportu w trakcie dowozu do szkół (placówek):
Kamieniec – Laryszów – Bytom Szkoła Podstawowa Specjalna nr 40 im. Gustawa Morcinka ul. Orląt Lwowskich 12b – Chorzów Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej, ul. Hajducka 22 – Zabrze Szkoła Podstawowa Specjalna nr 39 im. Marii Montessori ul. M. Wolskiego 10
Godziny dowozów uczniów z miejsca zamieszkania na zajęcia:
1) Bytom Szkoła Podstawowa Specjalna nr 40 im. Gustawa Morcinka ul. Orląt Lwowskich 12b na godz. 6:55,
2) Chorzów Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej, ul. Hajducka 22 na godz. 7:25
3) Zabrze Szkoła Podstawowa Specjalna nr 39 im. Marii Montessori ul. M. Wolskiego 10 na godz. 7:55

ODWOZY - przebieg trasy wraz z kolejnością wysiadania uczniów ze środka transportowego w trakcie odwozu do miejsca zamieszkania po zajęciach:
Chorzów Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej ul. Hajducka 22 – Bytom Szkoła Podstawowa Specjalna nr 40 im. Gustawa Morcinka w Bytomiu ul. Orląt Lwowskich 12b – Laryszów

Godziny odwozów uczniów do miejsca zamieszkania po zajęciach:
1) Chorzów Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej – godz. 14:50
2) Bytom Szkoła Podstawowa Specjalna nr 40 im. Gustawa Morcinka w Bytomiu ul. Orląt Lwowskich 12b – godz. 15:35
Szacunkowa liczba kilometrów w okresie od 2 stycznia 2024 r. do 21 czerwca 2024 r. na trasie nr 4 wynosi 8 175 km
Łączna liczba dni nauki szkolnej w roku 2024 wynosi:
w okresie 02.01.2024 – 21.06.2024 tj. 107 dni
Łączna szacunkowa liczba kilometrów została ustalona jako suma iloczynów
107 dni i maksymalnej liczby 76,40 km przewozu w danym dniu

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-06-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zamawiający dla wszystkich części przewiduje udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp.
1.1. Zakres przewidywanych usług do udzielenia zamówienia polegać będzie na powtórzenia podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będzie zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego niniejszym postępowaniem i opisanym w niniejszej SWZ.
1.2. Zamawiający informuje, że wartość tych usług może wynieść maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego dla każdej z poszczególnych części.
1.3. Warunki, na jakich zamówienie (powtórzenie podobnych usług) zostanie udzielone:
- w przypadku wykorzystania kwoty umownej przeznaczonej na realizację zamówienia,
- w przypadku przedłużania się procedury udzielenia kolejnego zamówienia w procedurze otwartej,
- w przypadku zwiększenia liczby uczniów lub dowozu do innych placówek oświatowych,
- udzielenie zamówienia zostanie poprzedzone przeprowadzeniem postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki,
- kwota wynagrodzenia za wykonanie zamówienia powtórzonego będzie podlegała negocjacji.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, w toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
2. Zamawiający poprawi w ofercie omyłki wskazane w art. 223 ust. 2 ustawy Pzp , niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona.
3. Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
4. W przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu, postępowanie zostanie unieważnione. Zamawiający unieważni postępowanie także w innych przypadkach, określonych w ustawie Pzp.
5. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu, i która zostanie najwyżej oceniona (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert.
7. Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania przesyłając zawiadomienie wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz poprzez zamieszczenie stosownej informacji na Platformie przetargowej. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu postępowania będzie zawierało informacje, o których mowa w art. 253 ustawy Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia zastępczego pojazdu w razie awarii lub innego zdarzenia

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy – realizacja przedmiotu zamówienia przy użyciu pojazdów spełniających normę dopuszczalnej emisji spalin co najmniej EURO 6

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
6.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - dla części 1-4
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że: posiada uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na krajowym transporcie drogowym osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. z 2022 r., poz. 2201 ze zm.).

6.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie:
- dla Części nr I: co najmniej 2 usługi, polegające na transporcie osób niepełnosprawnych o wartości co najmniej 75.000,00 zł netto każda;
- dla Części nr II: co najmniej 2 usługi, polegające na transporcie osób niepełnosprawnych o wartości co najmniej 65.000,00 zł netto każda;
- dla Części nr III: co najmniej 2 usługi, polegające na transporcie osób niepełnosprawnych o wartości co najmniej 150.000,00 zł netto każda;
- dla Części nr IV: co najmniej 2 usługi, polegające na transporcie osób niepełnosprawnych o wartości co najmniej 65.000,00 zł netto każda;
UWAGA:
Dla celów potwierdzenia spełnienia ww. warunku wykonawca zobowiązany jest podać wyłącznie wartość należycie zrealizowanych [wykonanych] usług przed upływem terminu składania ofert. W przypadku nadal wykonywanych/realizowanych usług należy podać wartość wyłącznie tych usług, które zostały wykonane.

Uwagi do pkt 6.2.4.:
1. Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 118 ustawy Pzp jeden wykonawca lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane
w warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający tym samym nie dopuszcza sumowania [łączenia potencjału] w zakresie tego warunku udziału w postępowaniu, gdyż wypaczałoby to cel, który powinien zostać osiągnięty poprzez tak postawiony warunek.
2. W przypadku, gdy usługi referencyjne w rzeczywistości były wykonywane przez Wykonawcę w ramach konsorcjum wraz z innym Wykonawcą lub Wykonawcami,
należy w Wykazie usług wskazać, jakie czynności w ramach tych usług były wykonywane przez Wykonawcę ubiegającego się o niniejsze zamówienie. Faktyczny wkład konsorcjanta w prowadzeniu działań może polegać na osobistym wykonaniu usług, ale także zarządzanie i administrowanie usługami może wystarczyć
do powołania się na doświadczenie nabyte w toku ich realizacji.
3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
4. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) kopii zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego lub licencję wspólnotową albo licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, na podstawie ustawy z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz.U. z 2013 poz. 567 ze zm.).
b) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykaz należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą:
1.1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
1.2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt 6.1 i 6.2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 7.3. SWZ.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
1.3. Oświadczenie, o którym mowa powyżej w pkt 1.2 składają odrębnie:
a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2a do SWZ.
2. Ponadto do oferty należy załączyć:
2.1. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (dotyczy również spółki cywilnej);
2.2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w przypadku gdy Wykonawca, korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
2.4. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (dotyczy również spółki cywilnej).
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt. 7.2.1. SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga:
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (pkt. 7.1.2 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (ar. 117 ust. 2 Pzp).
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zatem ten spośród wykonawców, który posiada zdolności do realizacji zamówienia, tj. spełnia warunki udziału w postępowaniu, powinien zrealizować zamówienie w zakresie, do wykonania którego niezbędne są te zdolności.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego musi jednoznacznie wynikać, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
9. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 3a dla Części I, załącznik nr 3b dla Części II, załącznik nr 3c dla Części III oraz załącznik nr 3d dla Części IV do SWZ..
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi we wzorach umowy dla poszczególnych Części zamówienia.
1.2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
2. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w punkcie 20.5 SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-15 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zbroslawice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-15 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-13

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy Pzp (tzw. przesłanki wykluczenia obligatoryjne) oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z 2023r. poz.1497).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.